Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до Указу Президента 12 березня 2013 року № 128/2013 «Про Національний план дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» Нацдержслужба України в межах повноважень має забезпечити виконання низки завдань напряму реформ «Реформа системи публічного управління» щодо удосконалення регулювання у сфері запобігання корупції та створення професійної та ефективної державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, а саме: підготовку проекту Закону України «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», доопрацювання проекту Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (нова редакція), видання наказу «Про внесення змін до Порядку підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 6 квітня 2012 року № 65».
Підготовка нормативно-правових актів здійснювалась з урахуванням пропозицій та зауважень Координаційного центру з упровадження економічних реформ, заінтересованих державних органів, національних асоціацій органів місцевого самоврядування, соціальних партнерів.
Проекти були обговорені на засіданні Громадської ради при Нацдержслужбі України.
Для забезпечення участі громадськості проекти нормативних актів були розміщені
на офіційному веб-сайті Нацдержслужби України в рубриці «Нормотворча діяльність» (www.nads.gov.ua).
В результаті проведеної роботи Нацдержслужбою України вже видано наказ
вiд 29 березня 2013 року № 60 «Про внесення змiн до Порядку пiдвищення рiвня професiйної компетентностi державних службовцiв, затвердженого наказом Нацдержслужби України
вiд 6 квiтня 2012 року № 65», який зареєстрований у Мін’юсті України від 5 квітня 2013 року за № 560/23092.
Проекти законів України «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та «Про службу в органах місцевого самоврядування»
(нова редакція) після погодження заінтересованими органами в установленому порядку будуть внесені на розгляд Уряду.
Проект Закону України «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» було розроблено відповідно до підпункту 222.2 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентноспроможна економіка, ефективна держава» з метою розширення переліку посадових осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру яких підлягають обов’язковому оприлюдненню, а також запровадження обов’язковості їх оприлюднення на спеціальному єдиному веб-порталі.
Прийняття Закону України «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» дозволить передбачити обов’язок органів державної влади та місцевого самоврядування оприлюднювати відомості, що містяться в деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, на спеціальному єдиному веб-порталі, що суттєво спростить доступ до цих відомостей з боку громадськості та сприятиме здійсненню належного громадського контролю у сфері запобігання і протидії корупції.
Проект Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (нова редакція) було розроблено відповідно до підпункту 229.1 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентноспроможна економіка, ефективна держава» з метою удосконалення правового регулювання служби в органах місцевого самоврядування відповідно до європейських принципів ефективного врядування та у зв’язку із системними реформами, започаткованими Президентом України. До засадничих принципів служби в органах місцевого самоврядування, на відміну від чинної редакції Закону, віднесено також верховенство права, політичну неупередженість та прозорість діяльності. В проекті Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (нова редакція) визначено принципи, правові та організаційні засади служби в органах місцевого самоврядування, правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування, умови та порядок реалізації громадянами України права на службу в органах місцевого самоврядування.
Наведені завдання послідовно розв'язуються у положеннях проекту Закону, якими передбачається створення правових передумов для:
– підвищення престижності служби в органах місцевого самоврядування;
– врегулювання статусу посадових осіб місцевого самоврядування;
– введення в дію прозорого механізму прийняття на службу в органи місцевого самоврядування;
– введення в дію ефективного механізму запобігання корупції;
– створення умов прозорої діяльності органів місцевого самоврядування;
– підвищення рівня соціального та матеріального захисту посадових осіб місцевого самоврядування.
Визначено вичерпний перелік осіб, на яких не поширюється законодавство про службу в органах місцевого самоврядування, а саме: на депутатів місцевих рад, які не займають на постійній основі посад в органах місцевого самоврядування; працівників органів місцевого самоврядування, які виконують функції з обслуговування; працівників підприємств, установ та організацій, а також інших суб’єктів господарювання комунальної форми власності. Перелік посад, умови оплати праці та посадові обов’язки працівників органів місцевого самоврядування, які виконують функції з обслуговування, визначається керівником органу місцевого самоврядування з урахуванням критеріїв визначення переліку посад працівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим та їх апарату, які виконують функції з обслуговування, встановленими спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань державної служби.
Проект Закону України«Про службу в органах місцевого самоврядування»
(нова редакція) містить низку принципових новел, серед яких:
- введення системної класифікації посад залежно від характеру та обсягу посадових обов’язків;
– єдині стандарти прийняття на службу в органи місцевого самоврядування;
– нові підходи до управління персоналом та оцінювання службової діяльності;
– новели щодо професійного навчання посадової особи місцевого самоврядування, оплати його праці, преміювання та заохочення, а також дисциплінарної та матеріальної відповідальності;
- компетентнісний підхід до оцінювання здатності посадових осіб місцевого самоврядування виконувати посадові обов’язки, визначені у посадовій інструкції.
Наказ вiд 29 березня 2013 року № 60 «Про внесення змiн до Порядку пiдвищення рiвня професiйної компетентностi державних службовцiв, затвердженого наказом Нацдержслужби України вiд 6 квiтня 2012 року № 65» який зареєстрований у Мін’юсті України від 5 квітня 2013 року за № 560/23092, було розроблено на виконання пiдпункту 229.3 Нацiонального плану дiй на 2013 рiк щодо впровадження Програми економiчних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспiльство, конкурентоспроможна економiка, ефективна держава».
Реалiзацiя наказу надасть можливiсть удосконалити норми, якi регулюють питання пiдвищення рiвня професiйної компетентностi державних службовців, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій, зокрема щодо проведення спеціальних курсів, тематичних семінарів, тренінгів, стажування, інших форм підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, які в програмах зазначених форм підвищення рівня професійної компетентності мають враховуватися вимоги профілів професійної компетентності посад у відповідній сфері. Діяльність із зазначених заходів не підлягає ліцензуванню.
Матеріал прес-служби Нацдержслужби України