flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ про стан роботи зі зверненнями громадян в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Житомирській області та місцевих загальних судах Житомирської області за ІІІ квартал 2025 року

16 жовтня 2025, 16:09

Протягом звітного періоду до територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області надійшло 37 звернень. Начальником територіального управління на особистому прийомі звернення не розглядалися.

Із загальної кількості звернень, які надійшли на розгляд у звітному періоді надійшло 15 заяв та 22 скарги, повторних звернення та колективних звернень не було.  

За аналогічний період 2024 року до територіального управління Державної судової адміністрації в Житомирській області надійшло 46 звернень громадян.

Аналіз статистичних даних про надходження звернень громадян у 2025 році свідчить про їх зменшення на 9 звернень в порівнянні з минулим роком.

Всі звернення розглянуто в установлений законодавством термін та надано вичерпні обґрунтовані відповіді з роз’ясненнями питань, зазначених у скаргах та заявах.

На кінець звітного періоду  нерозглянутих звернень не залишилось. 

До загальних місцевих судів Житомирської області за ІІІ квартал 2025 року на розгляд надійшло 418 звернень.

Із загальної кількості звернень переважну більшість складають заяви та пропозиції –389 та 29 скарг. Повторних та колективних звернень не було.

За попередній аналогічний період 2024 року на розгляді в загальних місцевих судах Житомирської області  знаходилося 309 звернень.

Із загальної кількості звернень вбачається, що в звітному періоді надійшло на 109 звернень більше, ніж в попередньому.

В місцевих судах проводяться заходи щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян у всіх судах визначені конкретні працівники, з якими проводяться навчання з підвищення їх професійних знань. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах, семінарських заняттях.

Всі звернення розглянуто у встановлений законодавством термін. Заявникам надано  вичерпні відповіді з роз’ясненням  питань, зазначених у скаргах та заявах.

На кінець звітного періоду нерозглянутих звернень не залишилось.

Більшість звернень надходило на тяганину при розгляді справ, на порушення процесуального законодавства та судові рішення. У ході перевірок виявлено, що тривалий розгляд справ обумовлений причинами, які не залежали від суддів (неявка учасників процесу, заявлені клопотання, недоставка підсудних, призначення експертиз тощо).

Звернень, які повернуто або залишено без розгляду з причин неналежного оформлення відповідно ст. 5 Закону України “Про звернення громадян”, не було.

Організація роботи зі зверненнями в судах ведеться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об‘єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348.

В місцевих загальних судах Житомирської області  систематично проводяться  узагальнення роботи зі зверненнями громадян, доповідні записки та узагальнення за результатами вивчення цієї роботи.

Територіальним управлінням  ДСА в Житомирській області та місцевими загальними судами області щоквартально аналізується стан організації роботи з розгляду звернень  громадян, вивчаються причини, які їх породжують та вживаються заходи щодо усунення.

Здійснюється контроль щодо недопущення порушень строків розгляду звернень. Інформація стосовно роботи з розгляду звернень громадян обговорюється на оперативних нарадах територіального управління.