flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Процедура UA-2022-03-14-000853-b

Послуги з супроводження програмного забезпечення для автоматизації документообігу суду в місцевих загальних судах Житомирської області

(код за ДК 021:2015 72260000-5 послуг пов’язаних з програмним забезпеченням).

Закупівля зареєстрована за ідентифікатором:                        UA-2022-03-14-000853-b

Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі:

Відповідно до ч. 3 ст. 15 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у судах функціонує Єдина судова інформаційна (автоматизована) система, положення про яку затверджується Радою суддів України. Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженим рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (далі – Положення), визначено, що автоматизована система документообігу суду – це сукупність комп'ютерних програм і відповідних програмно-апаратних комплексів, що входять до складу Єдиної судової інформаційної системи, та забезпечують виконання завдань, визначених цим Положенням, в тому числі таких як: функціонування документообігу суду та органів системи правосуддя; обмін інформацією між ними та з іншими органами державної влади; обмін з єдиною централізованою базою даних судової влади; оприлюднення інформації за допомогою офіційного веб-порталу судової влади України; захист інформації від несанкціонованого доступу, тощо. При цьому, відповідно до Положення у судах загальної юрисдикції можуть використовуватися тільки комп’ютерні програми для організації автоматизованого розподілу, документообігу, кадрового, бухгалтерського, фінансового та статистичного обліку, технічної фіксації ходу і результатів процесуальних дій, проведення відеоконференцій та відео-трансляцій, а також веб-сайти, виключні майнові права інтелектуальної власності у повному обсязі на які належать державі в особі ДСА України. Також Положенням визначено, що технічний супровід та підтримка працездатності автоматизованої системи документообігу суду та інших підсистем здійснюються адміністратором. Положенням адміністратором автоматизованої системи документообігу суду визначено Державне підприємство "Інформаційні судові системи", яке належить до сфери управління Державної судової адміністрації України. В якості Адміністратора автоматизованої системи документообігу суду ДП «Інформаційні судові системи» вживає заходів, пов’язаних із організаційним та техніко-технологічним забезпеченням функціонування автоматизованої системи документообігу суду та інших складових підсистем. Державному підприємству «Інформаційні судові системи» також належать авторські майнові права на комп’ютерну програму «Д-3» (свідоцтво по реєстрацію авторського права на твір № 44023, видане Державною службою інтелектуальної власності України 29.05.2012 року). З огляду на те, що КП «Д-3» разом із системами підтримки документообігу КП «СПД» та системою обміну інформацією між локальними базами судів та Центральною базою даних забезпечує техніко-технологічні процеси обробки, передачі та зберігання інформації в електронному вигляді у місцевих загальних судах Житомирської області, а також те, що авторські майнові права на КП «Д-3» належать суб’єкту права інтелектуальної власності, який належить до державної форми власності та віднесений до сфери управління Державної судової адміністрації України, зазначена програма є такою, що відповідає критеріям, визначеним Положенням. Враховуючи той факт, що ДП «Інформаційні судові системи» належать усі види прав, передбачені ст. 418, 420, 421, 424, 426 Цивільного кодексу України, зокрема виключне право дозволяти використання вищевказаного об'єкта права інтелектуальної власності у місцевих загальних судах Житомирської області, відповідно до приписів Закону України «Про публічні закупівлі», обрання процедури закупівлі послуг з супроводження програмного забезпечення для автоматизації документообігу суду має враховувати необхідність захисту права інтелектуальної власності. Таким чином, зважаючи на покладення на Державне підприємство «Інформаційні судові системи» функцій та повноважень адміністратора автоматизованої системи документообігу суду, а також наявність у нього авторських майнових прав на комп’ютерну програму «Д-3», послуги з супроводження програмного забезпечення для автоматизації документообігу суду можуть бути надані лише певним суб’єктом господарювання – Державним підприємством «Інформаційні судові системи», тобто конкуренція у цій сфері відсутня з технічних причин. Вищезазначене підтверджується Висновком комплексного експертного дослідження від 25.01.2022 № 598, наданим Науково-дослідним інститутом інтелектуальної власності Національної академії правових наук України.

Послуги з супроводження програмного забезпечення для автоматизації документообігу суду в місцевих загальних судах Житомирській області, повинні включати в себе:

-      забезпечення підтримки працездатності системи автоматичного оновлення серверної та клієнтської частини програмного забезпечення;

-      забезпечення встановлення програмного забезпечення на робочих станціях в місцевих загальних судах Запорізької області (термін встановлення протягом 5 (п’яти) робочих днів після підписання договору про закупівлю) (за потреби) або надання допомоги при встановленні нових версій програмного забезпечення;

-      проведення навчання та/або підвищення кваліфікації працівників місцевих загальних судів Запорізької області (далі – Користувачі) роботі з програмним забезпеченням;

-      поточне консультування Користувачів з питань роботи програмного забезпечення за допомогою «Гарячої лінії» по телефону у робочий час Замовника (з 8:00 до 18:00), крім суботи та неділі, а також виконання інформаційно-консультаційного обслуговування Користувачів з питань експлуатації програмного забезпечення шляхом виїзду фахівців Учасника до Користувачів (у разі неможливості виконання звернення у телефонному режимі);

-      наявність власного телефонно-довідкового центру, що приймає звернення у робочий час Замовника (з 8:00 до 18:00), крім суботи та неділі. Час реагування на звернення Користувачів не повинен перевищувати 1 робочої години;

-      поновлення програмного забезпечення (випуск нових версій програмного забезпечення) в залежності від змін у законодавстві;

-      забезпечення безперебійної працездатності програмного забезпечення;

-      у разі збоїв у роботі програмного забезпечення відновлення втраченої та/або пошкодженої інформації;

-      автоматичне оновлення встановленого в місцевих загальних судах Запорізької області програмного забезпечення у разі виходу нових версій зазначеного програмного забезпечення.

Право на використання програмного забезпечення Учасник-переможець торгів передає Замовнику безстроково.

Програмне забезпечення, що забезпечує функціонування автоматизованої системи документообігу суду у місцевих загальних судах Житомирської області (далі – Програмне забезпечення), повинно відповідати  вимогам Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (із змінами), та має забезпечувати автоматизацію технологічних процесів обробки інформації у місцевих загальних судах Житомирської області, а саме:

-      реєстрацію та розподіл вхідної кореспонденції, реєстрацію вихідної кореспонденції, а також внутрішніх документів суду;

-      розподіл судових справ між суддями (колегіями суддів), визначення запасного судді, слідчого судді, присяжних;

-      взяття на контроль та здійснення контролю за виконанням вхідних та внутрішніх документів суду, інформування голови суду, керівника апарату суду та особи, відповідальної за опрацювання документа, про закінчення строків його виконання;

-      фіксування етапів проходження документів до їх передачі в електронний архів;

-      обмін справами та даними про учасників справ, рішення по яких оскаржують, в електронному вигляді між місцевими загальними судами Запорізької області та апеляційними загальними судами в автоматичному режимі;

-      обмін справами між місцевими загальними судами Запорізької області, апеляційними загальними судами;

-      обмін справами та даними про учасників справ між місцевими загальними судами Запорізької області та апеляційними адміністративними судами;

-      отримання з Єдиного реєстру досудових розслідувань (далі - «ЄРДР») карток досудового розслідування та надсилання до ЄРДР інформації про осіб у кримінальних провадженнях за результатами судового розгляду. Створення карток на особу на основі карток досудового розслідування;

-      автоматичне надсилання до інформаційної системи Державної фіскальної служби України запитів щодо інформації про реєстраційні номери облікових карток платників податків боржників та стягувачів;

-      централізоване отримання виписок від Державної казначейської служби України (далі - «ДКСУ») щодо зарахування коштів по сплаті судового збору на спеціальні рахунки бюджету;

-      реєстрацію процесуальних дій та документів у справі;

-      друк на конверти адрес сторін процесу з одночасним автоматичним створенням поштового реєстру відправлень документів/кореспонденції;

-      реєстрацію штрих-кодів Укрпошти при створенні реєстрів відправок та експорт реєстрів відправок у csv-файл, сумісний з форматом Укрпошти;

-      розсилку процесуальних документів, скріплених електронним цифровим підписом судді, в електронному вигляді сторонам процесу згідно оформленої підписки на документи по справі та отримання підтверджень доставки повідомлення до поштової скрині отримувача;

-      мати систему розмежування прав доступу до системи як на рівні окремого користувача, так і з використанням групи користувачів;

-      використання електронного цифрового підпису «електронного підпису» або  «кваліфікованого електронного підпису»  чи «удосконаленого електронного підпису» згідно Закону України «Про електронні довірчі послуги» (далі – «ЕЦП») далі – «ЕП» або «КЕП» чи «УЕП»), що виданий акредитованим в Україні центром сертифікації ключів, для підписання документа, що набуває офіційного статусу;

-      оперативний пошук справ та документів за їх реквізитами;

-      друк штрих-коду на документах та обліково-статистичних картках та автоматизований пошук документів та справ за штрих-кодом;

-      виготовлення судових рішень (копій) та формування виконавчих документів в програмному забезпеченні на підставі даних, що містяться в автоматизованій системі, із застосуванням вбудованого редактору текстів;

-      зберігання текстів судових рішень та інших документів, створених у автоматизованій системі;

-      дозволяти систематизувати та формалізувати набір типів документів суду, створювати/редагувати шаблони відповідних типів документів (в т.ч. судових рішень), та на базі шаблонів виготовляти, додавати до справи та зберігати в базі даних судові рішення. При цьому документ повинен мати атрибут статусу, що відображають життєвий цикл виготовлення документу:

o     чернетка;

o     проект;

o     оригінал;

-      надавати працівнику можливості самостійно, без участі адміністратора системи, визначати коло осіб, що мають доступ до його чернеток електронних документів;

-      поставлятися з базовим набором шаблонів процесуальних документів для використання у роботі під час здійснення судочинства та для виготовлення шаблонів нових типів документів за наявними зразками;

-      відправку електронних копій судових рішень, підписаних «ЕП» («КЕП» чи «УЕП»), що виданий акредитованим в Україні центром сертифікації ключів, разом із автоматично заповненою електронною інформаційною карткою до Єдиного державного реєстру судових рішень (далі – «ЄДРСР»). Електронна інформаційна картка повинна забезпечувати реалізацію положень п. 3 розділу II Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя 19.04.2018 № 1200/0/15-18;

-      отримання в автоматичному режимі від ЄДРСР підтверджень (квітовок) щодо дати реєстрації судового рішення в ЄДРСР та реєстраційного номера судового рішення в ЄДРСР, відображення вказаної дати в розрізі судових рішень в інтерфейсі програмного забезпечення;

-      відправку відомостей про набрання рішенням законної сили, підписаних ЕЦП («ЕП»,  «КЕП», «УЕП»), що виданий акредитованим в Україні центром сертифікації ключів, разом із автоматично заповненою електронною інформаційною карткою до ЄДРСР;

-      отримання в автоматичному режимі від ЄДРСР підтверджень (квітовок) щодо дати реєстрації дати набрання рішенням законної сили в ЄДРСР, відображення вказаної дати в розрізі судових рішень в інтерфейсі програмного забезпечення;

-      зазначати дату набрання рішенням законної сили та результати його перегляду у судах вищих інстанцій на підставі інформації з відповідного судового рішення суду вищої інстанції;

-      надання в установленому законом порядку інформації про стан розгляду справ, в тому числі автоматичне формування списків судових справ, призначених до розгляду, списків апеляційних скарг, списків автоматично розподілених судових справ, інформації щодо стадій розгляду судових справ для оприлюднення на веб-порталі судової влади України;

-      забезпечувати виготовлення судових рішень, виконавчих документів, звітів тощо;

-      мати механізм формування та друку журналів – це функціональність, яка дозволяє Користувачу запросити в системі набір обліково-реєстраційних записів певного типу і вивести їх на друк у відповідності із заздалегідь визначеним шаблоном;

Функціональність формування та друку журналів включає до себе реалізацію функцій:

o     Розробка шаблонів друку журналу;

o     Експорт вже сформованого журналу в xls.формат для подальшого збереження та/або друку;

-      облік судового збору відповідно до Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI зі змінами.

-      ведення обліково-статистичних карток на справу (далі – ОСК) згідно Інструкції з діловодства, що затверджена Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 зі змінами), що включає в себе:

o     можливість як заповнення ОСК через відповідну форму вводу, так і заповнення ОСК через документ по справі (шляхом додавання документу по справі на базі відповідного шаблону документу через поля вводу, що пов’язані з базою даних);

o     забезпечення друку та відображення ОСК по справі у затвердженому вигляді;

o     можливість адміністратора програмного забезпечення формувати умови логічного контролю ОСК у вигляді формул з можливістю експорту/імпорту вказаних формул, а також здійснювати контроль згідно вказаних формул правильності заповнення інформації по справі;

-      перевірку, коментування, підпис електронно-цифровим підписом («ЕП»,  «КЕП», «УЕП») та надсилання статистичних звітів до отримувача у автоматизованому режимі;

-      експорт/імпорт звітів з програми в .xls формат;

-      механізм розгортання комірки звіту з метою відображення списку справ, які пораховані у комірці; формування зведених звітів в Територіальних управліннях ДСА України та ДСА України по звітах, побудованих в судах;

-      механізм побудови робочих рядків зі зведених звітів;

-      механізм побудови аналітичних таблиць довільної форми на підставі офіційних аналітичних звітів;

-      механізм порівняння звіту з попереднім звітним періодом та порівняння між звітами;

-      можливість адміністратору програмного забезпечення формувати у вигляді формул контролю умови логічного контролю статистичних звітів, а також можливість контролю за вказаними умовами імпортованих до програмного забезпечення звітів;

-      ручний експорт/імпорт визначених справ для можливості передачі справ між судами на змінних носіях;

-      надсилання електронних документів до державних реєстрів та інформаційних систем інших державних органів та установ;

-      централізоване зберігання процесуальних та інших документів, виготовлених у судах;

-      пересилання до центральної бази даних автоматизованої системи електронної картки судової справи разом з електронними документами, що додані до картки судової справи;

-      автоматичне створення резервних копій локальної бази даних суду з відправленням відповідного звіту електронною поштою на вказані електронні адреси адміністраторам бази даних;

-      працювати на базі даних, яка розповсюджується безкоштовно (open-source). Повинні бути надані 32-х розрядна та 64-х розрядна версії бази системи управління базами даних для встановлення відповідно на 32-х-розрядних та 64-х-розрядних операційних системах. У разі, якщо використовується платна база даних (або для роботи програми необхідно закупівля додаткового програмного забезпечення), вартість такої бази даних (або програмного забезпечення) повинна входити у вартість програмного забезпечення;

-      забезпечувати у випадку незадовільної роботи локальної обчислювальної мережі суду відновлення зв’язку комп’ютера користувача з сервером бази даних без втрати даних;

-      інсталяційний пакет програмного забезпечення повинен автоматично налаштувати штатний брандмауер операційної системи (Windows Server 2003, 2008, 2012) для забезпечення роботи програми (у випадку, якщо стандартні налаштування брандмауеру операційної системи не дозволяють роботу програми).

Кількість місцевих загальних судів – 25

Під Програмним забезпеченням розуміється набір інструкцій у вигляді слів, цифр, кодів, схем, символів чи у будь-якому іншому вигляді, виражених у формі, придатній для зчитування комп’ютером, які приводять його у дію для досягнення певної мети або результату, що відповідає характеристикам, визначеним у документах по користуванню Програмним забезпеченням, документах по встановленню (інсталяціях) Програмного забезпечення.Програмне забезпечення повинно відповідати вимогам Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого Рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (зі змінами).

Розмір бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.

Вартість предмета закупівлі розрахована відповідно до калькуляції вартості послуг на місяць  для 25 місцевих судів області - що становить 58724,04грн. *12 послуг= 704688,48грн.

Розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі: Державний бюджет України, 704688,48грн. (сімсот чотири тисячі шістсот вісімдесят вісім гривень 48 копійок)