flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Довідка перевірки Брусилівського районного суду Житомирської області

«ЗАТВЕРДЖУЮ»

Начальник територіального управління державної судової

адміністрації України в Житомирськійобласті

_____________________ В.В. Морей

2015 року

 

Відповідно до наказу начальника територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області від 14.04.2015 року № 08; статей 146, 148 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 року № 2453-VI,  22 квітня 2015 року було вивчено стан організації діяльності Брусилівського районного суду Житомирської області комісією у складі: заступника начальника управління ТУ ДСА України в Житомирській області Барабащук Т.Г., завідувача сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій – Моштук Т.В.,  завідувача сектором кадрової роботи – Бабіченко Д.В., начальника відділу матеріально – технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників – Янчук Г.В., провідного спеціаліста відділу матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників – Драган Г.В.

 

1. Організація роботи із ведення судової статистики,

діловодства, архіву та розгляду

звернень громадян

Під час вивчення роботи Брусилівського районного суду щодо організації роботи з ведення судової статистики, діловодства, архіву та розгляду звернень громадян охоплено ряд питань, а саме:

 

- планування роботи суду та контроль за виконанням запланованих заходів;

- оформлення та ведення номенклатури справ суду;

- організація ведення обліково – статистичної роботи;

- своєчасність, повнота і достовірність заповнення документів первинного обліку, ведення реєстраційних  журналів;

- формування судових справ, дотримання строків передачі справ до канцелярії суду;

- звернення до виконання судових рішень, у тому числі тих, що підлягають негайному виконанню;

- дотримання вимог Інструкції з приймання, обліку та зберігання речових доказів;

- дотримання вимог Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження;

- інформаційне забезпечення роботи суду (в т.ч. бібліотеки та їх наповнення, зокрема  періодичними (газетами, журналами) та спеціалізованими виданнями, використання інших інформаційних ресурсів). Кодифікаційна робота. Ведення веб- сайту суду.

- дотримання вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації». Дотримання строків розгляду звернень громадян. Порядок прийому громадян в суді;

 

Планування роботи суду та контроль

за виконанням запланованих заходів.

У своїй діяльності апарат суду керується Положенням про апарат   Брусилівського районного суду, яке затверджено рішенням зборів суддів ( протокол від 10.10.2012 р.) та погоджено начальником ТУ ДСА України в Житомирській області 12.10.2012 року.

Планування роботи районного суду і контроль за своєчасним і якісним виконанням запланованих заходів – обов’язок голови суду та керівника апарату суду.

Плани роботи Брусилівського районного суду складаються керівником апарату суду на півріччя та затверджуються головою суду: на І півріччя 2014 року - затверджений головою суду 10.01.2014 року, на ІІ півріччя 2014 року - затверджений головою суду 02.07.2014 року, на І півріччя 2015 року - затверджений головою суду 31.12.2014 року. Плани роботи суду в 2014 році затвердженні з порушенням строків.

План затверджується головою суду або в.о. голови суду не пізніше останнього числа місяця, що передує звітному періоду та має бути переданий для ознайомлення  та виконання працівникам суду.

Затверджені плани роботи суду зберігаються відповідно до номенклатури справ суду в  наряді 1-5.

Плани роботи містять наступні розділи: загальні питання; питання організації роботи суду; питання роботи з кадрами; узагальнення судової практики та статистики.

В планах зазначені: заплановані заходи, відповідальні особи, терміни виконання, однак, в розділі «відмітка про виконання» не завжди проставляються відомості про виконання, номер наряду та дата виконання. За 2014 рік не всі заплановані заходи виконанні.

В Брусилівському районному суді недостатньо приділяється увага веденню аналітичної роботи: узагальнень, аналізів, порівнянь тощо, які мають міститися в номенклатурних справах, на веб – сайті суду, надсилатися до територіального управління та обговорюватися на нарадах з працівниками суду. 

 

При плануванні роботи суду необхідно у зв’язку з недостатньою кількістю аналітичного матеріалу значну увагу приділити роботі з узагальненнями  та аналізами роботи  суду за певні періоди. Узагальнення повинні готуватися у вигляді тексту та порівняльних таблиць (діаграм, графіків, тощо) з урахуванням показників минулих років.

Керівнику апарату суду вжити заходи по усуненню недоліків та недопущення їх в подальшому.

 

В Брусилівському районному суді  проводяться оперативні наради (за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року  в наряді 1-6 міститься 8 протоколів нарад , за період з 01.01.2015 року по 22.04.2015 року  в наряді 1-6 міститься 5 протоколів нарад), на яких, в основному, обговорюються поточні питання, що виникають в процесі роботи суду, листи ДСА України та територіального управління, апеляційного суду Житомирської області, судова практика, огляди, довідки, тощо.

Оформлення та ведення номенклатури справ суду.

 

 Номенклатура справ є обов´язковим інформаційним довідником, який складається з метою створення єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого пошуку документації за змістом і видом та їх відбору для внесення до складу Національного архівного фонду та є одним з найважливіших документів в діяльності суду.

Номенклатура справ Брусилівського районного суду на 2014 рік затверджена головою суду 11.12.2013 року, схвалено експертною комісією суду (протокол від 11.12.2013 № 1) та схвалено експертною комісією архівного сектору Брусилівської райдержадміністрації 12.12.2013 року (протокол №5).

Номенклатура справ Брусилівського районного суду на 2015 рік   затверджена головою суду з порушенням строку, а саме  25.12.2014 року, схвалено експертною комісією суду (протокол від 11.12.2014 № 1) та схвалено експертною комісією архівного сектору Брусилівської райдержадміністрації 12.12.2014 року (протокол №6).

На всіх номенклатурних справах суду зазначено номенклатурні номери та заголовки справ. Номенклатурні справи суду знаходяться у задовільному стані, вміст справ зазначених справ відповідає індексам номенклатури справ суду.

Керівнику апарату вказано на те, що номенклатура справ суду має бути погоджена експертно-перевірною комісією державного архіву Житомирської області.

 

Організація ведення обліково – статистичної роботи.

 

 Ведення діловодства в суді здійснюється відповідно до:

-Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах…, затвердженої наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року;

-Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348; Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року, та «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 року;

-Інструкції про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду від 27.08.2010 року;

-Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом ДСА України від 15.12.2011 року № 168.

Оформлення службових документів в суді здійснюється, в основному, відповідно до національного стандарту України «Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003», затвердженого наказом Держспоживстандарту від 07.04.2003 №55.

На момент перевірки у суді функціонує КП «Д-3». Документообіг у суді ведеться як у електронному вигляді за допомогою функцій автоматизованої системи документообігу суду, так і в паперовому. Розпочав суд роботу по наповненню КП «ДЗС» з 1 січня 2011 року, до зазначеного часу вівся повністю паперовий документообіг.

Відповідно до ч.5 ст.15, п.16 розділу XII «Прикінцеві положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у суді функціонує автоматизована система документообігу суду, що забезпечує об’єктивний та неупереджений розподіл справ між суддями з додержанням принципів черговості та однакової кількості справ для кожного судді.

Рішенням Ради суддів України  від  26.11.2010 №30 затверджено Положення про автоматизовану систему документообігу суду.

У зв’язку з прийняттям Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд» та з метою вдосконалення роботи  з автоматизованою системою документообігу суду рішенням Ради суддів України від 2 квітня 2015 року №25 затверджено нову редакцію Положення про автоматизовану систему документообігу суду.

Результатом автоматизованого розподілу судових справ є протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддми.

Протоколи автоматизованого розподілу судової справи між суддями не роздруковуються, не підписуються та не додаються до матеріалів судової справи, що є порушенням п.2.3.31 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 2 квітня 2015 року №25.

Персональну відповідальність за забезпечення належної організації функціонування автоматизованої системи в суді несе керівник апарату суду, а за забезпечення її належного технічного функціонування – технічний адміністратор.

Керівником апарату протягом 2014 року було видано 10 розпоряджень щодо призначення повторного автоматичного розподілу судових справ, які зберігаються в наряді 1.35. В першому кварталі 2015 року розпорядження  про призначення  повторного автоматичного розподілу судових справ керівником апарату не видавалися.

Реєстрація справ і матеріалів ведуться згідно з індексами, що передбачені пунктом 2.15 Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 року  №173, зі змінами та доповненнями (далі Інструкції).

Справам та матеріалам, що надійшли до суду, присвоюються номери справ та номери проваджень відповідно до вимог Інструкції та Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 №30  (далі Положення).

Організація роботи в Брусилівському районному суді  в частині ведення обліково-статистичної роботи проводиться відповідно до вимог Інструкції з діловодства  та відповідних інструкцій щодо обліку та складання статистичних звітів, затверджених наказами ДСА України.

Статистичні звіти в суді складаються відповідальними особами згідно покладених на них функціональних обов’язків.

Наказом голови суду від 23.12.2014 року призначено відповідальних осіб за складання статистичних звітів. За здачу звітів до ТУ ДСА України в Житомирській області відповідальною призначено заступника керівника апарату Мельник Н.В.

Звіти в програмі Д-3 формуються як автоматично так і за допомогою ручного розрахунку: в автоматичному варіанті – звіти за формами №№ 3,10, 6-8; в напівручному варіанті - №№ 4,1,1-1,1-Л, 1-ОП,1-1-ОП,2-ц, 2-а.

Керівнику апарату вжити заходів щодо повного складання звітності в автоматизованій системі.

 

Відповідно до ч.1  п.7 ст. 24 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 року №2453-VI голова місцевого суду контролює ведення в суді судової статистики, дбає про інформаційно-аналітичне забезпечення суддів з метою підвищення якості судочинства.

Статистичні звіти за 2014 рік мають бути опублікованими на сайті суду.

 

Розгляд справ та матеріалів суду.

 

В Брусилівському районному суді загалом спостерігається тенденція до зменшення кількості справ і матеріалів, що перебували на розгляді в  2014 році у порівнянні з 2013 роком на 16,03 %. Динаміку відображають показники, наведені у таблиці.

 

Кількість справ і матеріалів, що знаходились на розгляді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва суду

Знаходилось на розгляді  у  2013 році

Справ і матеріалів кримінального судочинства

Справ і матеріалів адміністративного судочинства

Справ і матеріалів цивільного судочинства

Справ та матеріалів про адміністративні правопорушення

УСЬОГО справ і матеріалів

Усього

у тому числі справ

Усього

у тому числі справ

Усього

у тому числі справ

Усього

у тому числі справ

Усього

у тому числі справ

Б

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Брусилівський

районний суд

 

269

69

 

125

51

 

533

367

363

354

1290

841

 

Кількість справ і матеріалів, що знаходились на розгляді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва суду

Знаходилось на розгляді  у  2014 році

Справ і матеріалів кримінального судочинства

Справ і матеріалів адміністративного судочинства

Справ і матеріалів цивільного судочинства

Справ та матеріалів про адміністративні правопорушення

УСЬОГО справ і матеріалів

Усього

у тому числі справ

Усього

у тому числі справ

Усього

у тому числі справ

Усього

у тому числі справ

Усього

у тому числі справ

Б

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Брусилівський

районний суд

284

80

70

55

447

378

281

278

1082

791

                           

 

За рахунок зменшення надходження справ і матеріалів на розгляд до суду, зменшилося і середньомісячне навантаження на одного суддю, у порівнянні з аналогічним звітним періодом минулого року.

Так, середньомісячне надходження справ і матеріалів на одного суддю у 2014 році (з урахуванням штатної чисельності суддів) зменшилося на 16%  і становило 32,86 справ і матеріалів  при середньому навантаженні по області – 64,57справ (у 2013 році – 39,12справ при середньому навантаженні  – 68,90справ).

Структура середньомісячного надходження справ і матеріалів на одного суддю Брусилівського районного суду у 2014 році виглядає наступним чином: кримінальні справи і матеріали – 8,61справ, адміністративні справи і матеріали – 2,12справ, цивільні справи  наказного, позовного, окремого проваджень – 13,55справ, справи про адміністративні правопорушення – 8,52справ, заяв про перегляд судових рішень – 0,06справ.

Структура  середньомісячного надходження справ і матеріалів на одного суддю у 2013 році була наступною: кримінальні справи і матеріали –  8,15 справ, адміністративні справи і матеріали – 3,79 справ, цивільні справи  наказного, позовного, окремого проваджень  – 16,15 справ, справи про адміністративні  правопорушення –  11,0 справ, заяв про перегляд судових рішень – 0,03 справ.

 

Судовий збір.

Статистичний звіт за формою № 10 в Брусилівському районному суді  щоквартально розраховується за допомогою програми КП «Д-3», який вчасно направляється до ТУ ДСА України в Житомирській області.

Заступником керівника апарату суду Мельник Н.В. разом з завідувачем сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій ТУ ДСА України в Житомирській області Моштук Т.В. було  автоматично сформовано  форму 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах»  за I квартал 2015 року.

До Брусилівського районного суду  за період з 01.01.2015 року по 31.03.2015 року суду надійшло 106 заяв (скарг). Розрахункова сума судового збору складає 29826 грн. Фактично сплачено судовий збір по 70 заявах (скаргах) на суму 26974 грн. Зменшено розмір судового збору (ч.2 статті 8 Закону України «Про судовий збір» по 1 заяві на суму 245 грн. Присуджено до стягнення судового збору за рішенням суду в Державний бюджет по 29 заявах (скаргах) на суму 1145 грн. Звільнено від сплати судового збору по 26 заявах (скаргах) на суму 5432 грн. Найбільше судового збору надходило за подання позовних заяв майнового характеру.

В сформованому звіті помилок та розбіжностей не виявлено і відповідає формі 10, що була подана до територіального управління ДСА України в Житомирській області за I квартал 2015 року.

Відповідно до інформації  від 01.04.2015 року №06-08/668-3311 Головного управління Державної казначейської служби України у Житомирській області станом на 01.04.2015 року на рахунок Брусилівського районного суду  надійшло коштів в сумі 33308,11 грн., а відповідно до звіту ф.10 фактично сплачено судовий збір по 70 заявах (скаргах) на суму 26974 грн. Зауваження відсутні.

.

Стан діловодства в суді.

 

Діловодство Брусилівського районного суду здійснюється згідно з Положенням про автоматизовану систему документообігу суду. Автоматизовано ведеться приймання і реєстрація процесуальних документів та судових справ, передавання процесуальних документів і судових справ для розгляду, робота з судовими справами та матеріалами та їх завершення. Усе листування, що стосується судових справ і матеріалів, зареєстрованих у відповідних обліково-статистичних картках чи реєстраційних журналах, ведеться за єдиним унікальним номером, номером провадження. Процесуальні документи зберігаються в автоматизованій системі документообігу суду та скріплюються електронним цифровим підписом головуючого судді (судді-доповідача). В матеріалах справ на кожній сторінці процесуального документа є унікальний штрих-код, який розміщений в нижньому правому куті документа і дає можливість його ідентифікувати.

Так, станом на  22 квітня  2015 року в системі зареєстровано вхідної кореспонденції – 1125, вихідної - 1658. Журнали реєстрації вхідної кореспонденції щоденно роздруковуються та підшиваються в  відповідний наряд .

Всі судові справи і матеріали реєструються з додержанням вимог п.п.2.8- 2.9 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України № 30 від 26.11.2010 – на кожний вхідний, у тому числі процесуальний документ, у автоматизованій системі створюється реєстраційна картка, яка містить інформацію щодо реквізитів та руху документа.

Вихідна рекомендована кореспонденція реєструється в АСДС, роздруковуються реєстри на відправлення  рекомендованої кореспонденції суду, які зберігаються в окремому наряді.

У Брусилівському районному суді весь документообіг по справам здійснюється за допомогою КП "Д3". Обліково – статистичні картки ведуться лише в електронному вигляді. При надходженні до Брусилівського районного суду  всі заяви і справи реєструються в АСДС у день надходження. Обліково-статистичні картки на справи заповнюються в електронному вигляді куди вносяться дані в гілки «Реєстрація, Вартісні показники, Попередній розгляд, Судовий розгляд, Апеляційний розгляд, Касаційний розгляд, Інші відмітки, Передача до архіву, Старі показники».

Судові справи та матеріали реєструються у відповідних обліково-статистичних картках за допомогою КП «Д-3», які зберігаються у базі даних автоматизованої системи документообігу та не роздруковуються, що відповідає вимогам Інструкції з діловодства.

Справи та матеріали, нерозглянуті у 2014 році, перереєстровані на початок 2015 року згідно Інструкції з діловодства.

Алфавітні покажчики по усіх категоріях справ відповідають встановленим вимогам, заповнюються в АСДС та поквартально роздруковуються і вкладаються в наряд-теку згідно номенклатури .

В ході проведення вибіркової перевірки вивчався стан заповнення обліково- статистичних карток. Встановлено, що вся інформація в первинні картки вноситься систематично, достовірно та відповідає матеріалам конкретної справи. Однак в ході перевірки було виявлено, що  відповідальними за внесення даних в обліково-статистичні картки в електронному вигляді  не завжди проставляється  відмітка про дату набрання законної сили та дату звернення до виконання . Це в таких справах: 2/275/214/2014, 2/275/216/2014, 2/275/228/2014, 2/275/233/2014, 2/275/243/2014,

2/275/246/2014, 2/275/248/2014, 2/275/260/2014, 2/275/293/2014, 2/275/300/2014, 2/275/321/2014, 2/275/120/2015, 2/275/121/2015, 2/275/126/2015, 2/275/135/2015, 2/275/80/2015, 2/275/88/2015, 2/275/89/2015, 2/275/96/2015 що є порушенням вимог Інструкції.

Зауваження викликає той факт, що в суді після завершення автоматичного розподілу судових справ (матеріалів) не формуються та не роздруковуються реєстри судових справ і матеріалів на кожного суддю (суддю-доповідача), у зв’язку із чим справи головуючим суддям передаються під підпис не у реєстрах, а під підпис у бланках контрольного журналу судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді за 2014 рік та I квартал 2015 року, що суперечить вимогам п. 3.5 Інструкції з діловодства . 

Керівнику апарату забезпечити виконання вимог п.3.5 Інструкції з діловодства.

У паперовому вигляді в суді ведуться такі реєстраційні журнали: журнал видачі виконавчих листів, журнал обліку печаток і штампів, журнал обліку речових доказів, журнал обліку скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби, журнал обліку окремих судових доручень інших судів. Інформація у реєстраційні журнали працівниками суду вноситься своєчасно та достовірно. Всі журнали ведуться належним чином,прошиті,пронумеровані,скріплені гербовою печаткою.      

Перевірено 3 журнали судових засідань. Журнали прошиті, пронумеровані, скріплені гербовою печаткою,  ведуться охайно. Журнали ведуться належним чином всі відмітки  заповнюються.  

При реєстрації кримінальних справ дотримано хронологію, повно заповнюється інформація щодо підсудних, призначення справ до розгляду, причини відкладення розгляду, дані щодо потерпілих.

Клопотання слідчих органів та скарги на їх дії реєструються належним чином. 

Відомчі  звіти суду про стан здійснення правосуддя за  І квартал, I півріччя , III квартал та 2014 рік належним чином оформлені і підписані зберігаються в наряді 1.7.  Виявлено порушення в збереженні звітів в одному наряді, так як вони мають різні строки зберігання.

Звіти до територіального управління подаються у встановлені графіком здачі звітів строки у електронному та паперовому виглядах.

Керівнику апарату забезпечити заведення окремих номенклатурних нарядів, відповідно до строків зберігання звітів.

Формування судових справ,

дотримання строків передачі справ до канцелярії суду.

 

Судові справи формуються належним чином згідно з вимог Інструкції : підшиваються в спеціальну обкладинку з оформленням її реквізитів, усі аркуші нумеруються, складається опис, який підписується працівником апарату суду, який оформляє справу,

Всі судові справи (матеріали кримінального провадження) підшиваються у спеціальну обкладинку, виготовлену друкарським способом. На лицьовому боці обкладинки судової справи (матеріалів кримінального провадження) зазначається:найменування суду, єдиний унікальний номер справи (матеріалів кримінального провадження) та номер провадження відповідно до даних АСДС. Усі аркуші у справі  (матеріалах  кримінального провадження) нумеруються з дотриманням правил.

В ході перевірки оформлення справ з індексом 3 виявлені факти  порушення п.28.1 Інструкції з діловодства.

Старшому секретарю вжити заходи по усуненню недоліків та недопущення їх в подальшому.

Після закінчення розгляду судові справи (матеріали кримінального провадження) секретарями судових засідань повертаються до канцелярії суду у встановлений законом строк (строки не порушено) .

 

Звернення до виконання судових рішень,

у тому числі тих, що підлягають негайному виконанню.

 

В ході вибіркової перевірки цивільних, адміністративних, кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення встановлено, що, в основному, справи звертаються судом до виконання своєчасно, а саме після набрання ними законної сили, крім випадків негайного їх виконання.

Вирок, що набрав законної сили, звертається до виконання судом не пізніше, ніж через три доби з дня набрання ним законної сили або повернення справи з апеляційної чи касаційної інстанції.

Для виконання судового рішення в цивільній чи адміністративній справі, що набрало законної сили або допущено до негайного виконання, стягувачу, за його письмовою заявою, видається виконавчий лист. Судові рішення в частині стягнення судового збору звертаються до виконання в загальному порядку. Порушень не виявлено.

Все листування в порядку виконання судових рішень підшито у справи, пронумеровано та зроблено опис.

Супровідні листи на виконання судових рішень виготовляються в WORD форматі без штрих кодів та збереження  в програмі АСДС, що є порушенням.

По  невиконаних справах, які знаходяться на контролі в суді виготовляється одне нагадування. В  справах   нагадування щодо виконання відсутні.

Старшому секретарю вжити заходів по усуненню вказаних недоліків та недопущення їх в подальшому.

 

Облік речових доказів в суді.

В ході вивчення роботи суду було перевірено Журнал обліку речових доказів який ведеться в паперовому вигляді. Зазначений Журнал ведеться з дотриманнями вимог Інструкції з діловодства.

Облік у журналі речових доказів відповідає вимогам Інструкції з діловодства та Інструкції про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду (в новій редакції), затвердженій спільним наказом Генеральної прокуратури України, Державної податкової адміністрації України, Верховного Суду України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України та Державної судової адміністрації України від 27 серпня 2010 року № 51/401/649/471/23/125 (далі – Інструкція про речові докази). Усі речові докази,  що надходять до суду, реєструються в день їх надходження. Їм присвоюється порядковий номер згідно з журналом обліку речових доказів, де зазначаються: дата надходження, найменування, кількість, номер кримінального провадження, П.І.Б. обвинуваченого. Після винесення судового рішення в журналі обліку речових доказів зазначається його дата та прийняте рішення щодо речових доказів. Станом на 22 квітня 2015 року речові докази в суді відсутні.

 

Порушень не виявлено.

Дотримання вимог Інструкції щодо заповнення картки

 на особу та Інструкції щодо формування картки на особу,

стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження.

 

Відповідальною особою за формування картки на особу є головний спеціаліст з інформаційних технологій Столярчук Д.В., який дотримується вимог  Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 05 грудня 2013 року №169.

Головним спеціалістом з інформаційних технологій Столярчук Д.В. щоквартально, до 10 числа місяця надсилається інформація про кількість сформованих карток (із зазначенням кількості карток, матеріали кримінальних проваджень яких надіслані до апеляційних судів) з накопичувальним підсумком за відповідний період.

Порушень щодо заповнення картки на особу,стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження не виявлено.

 

Кодифікаційна робота суду

 

Робота з кодифікації законодавства ведеться консультантом  Брусилівського  районного суду, яка призначена відповідальною особою згідно посадової інструкції .

Для забезпечення суддів нормативно - правовими актами Брусилівський районний суд  забезпечений спеціальною науковою літературою та юридичними газетами. Належним чином ведеться журнал обліку літератури. Юридична література зберігається в кабінеті консультанта в окремій шафі.

Зміни в кодекси суддям вносяться консультантом суду регулярно. В суді наявні контрольні примірники Кодексів.

Кодифікаційна робота суду ведеться відповідно до вимог Положення про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та установах юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 15.04.04 №31/5 та п.31.1 Інструкції з діловодства.

Положення про бібліотеку Брусилівського районного суду та Правила користування бібліотекою в суді відсутні.

Керівнику апарату розробити Положення про бібліотеку Брусилівського районного суду відповідно до Положення про бібліотеку затвердженого наказом ДСА України  від 18.03.2011 року №65, та правила користування бібліотекою

 

Проведення навчань та підвищень кваліфікації

працівників апарату суду.

 

Керівником апарату суду у  2014 році  проводилися оперативні наради щодо вивчення змін в діючому законодавстві, прийняття та виконання наказів ДСА України, законів, рішень органів суддівського самоврядування, рішень та рекомендацій органів влади вищого рівня, обговорення Інструкцій, та інше, що підтверджується протоколами оперативних нарад.   

 

 

Висвітлення роботи суду.

 

На інформаційних стендах у приміщенні суду для громадян розміщено інформацію довідкового і правового характеру: зразки заяв, списки справ, призначених до розгляду по суддям, платіжні реквізити для сплати судового збору та інформацію щодо прийому громадян.

Робота налагоджена на належному рівні.

Керівнику апарату звернути увагу щодо оновлення щороку реквізитів розрахункових рахунків, які розміщуються на інформаційних стендах, здійснювати  інформування населення Брусилівського району про діяльність суду через засоби масової інформації та здійснювати правові публікації з питань роз’яснень діючого законодавства (СМС повідомлення).

 

Робота по заповненню веб – сайту суду.

 

Відповідальним за забезпечення функціонування веб-сайту суду є головний спеціаліст з інформаційних технологій Столярчук Д.В.

Робота проводиться у відповідності до Указу Президента України «Про заходи щодо розвитку національної складової глобальної інформаційної мережі Інтернет та забезпечення широкого доступу до цієї мережі в Україні» від 31 липня 2000 року № 928/2000, Постанови Кабінету Міністрів України від 4 січня 2002 р. № 3 «Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади», наказів Державної судової адміністрації України від 23 червня 2004 року №99/04 «Про забезпечення адміністрування та розміщення і постійного оновлення інформації на власних веб-сайтах судів та інших органів і установ судової системи у мережі Інтернет»; від 15 серпня 2007 року № 81 «Про забезпечення розміщення і постійне оновлення інформації на Веб-порталі "Судова влада України";  від 13 серпня 2009 року № 94 «Про оновлення програмних засобів офіційного веб- порталу судової влади України» .

На веб - сайті суду належним чином заповнюються рубрики: «Новини», вказане керівництво суду, визначено організаційну структуру суду, розміщені правила внутрішнього трудового розпорядку. Також вказана інформація щодо реквізитів рахунків на сплату  судового збору, спеціальний рахунок у разі застосування, як запобіжного заходу. Міститься інформація рекомендаційного та ознайомлювального характеру для громадян.  На веб-сайті суду оприлюдненні базові показники ефективності діяльності суду за I півріччя 2014 року та 2014 рік (на виконання рішення Ради суддів загальних судів від 13 лютого 2014 року).

На виконання наказу Державної судової адміністрації України від 17 січня 2014 року № 9 «Про оприлюднення звітності про стан здійснення правосуддя» судом не забезпечено оприлюднення звітності про стан здійснення правосуддя на веб-сайті суду у складі веб-порталу судової влади за I півріччя  та  2014 рік.

 Керівнику апарату суду взяти під особистий контроль належне оформлення розділу «Звітність» і проконтролювати внесення звітів про роботу суду за I півріччя  та 2014 рік.

 

Дотримання вимог  Законів  України «Про звернення громадян» та «Про доступ до публічної  інформації». Дотримання строків розгляду звернень громадян. Порядок прийому громадян в суді.

Розгляд звернень громадян, які не підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства України, здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об‘єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. №348.

Протягом 2014 року та I кварталу 2015 року на адресу суду не надходило письмових звернень громадян.

Відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих  загальних  судах та Закону України «Про звернення громадян» в суді проводиться прийом громадян. Наказом голови Брусилівського районного суду суду від 04.02.2013 р. № 3-о  затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян в Брусилівському районному суді.

 Графік  особистого прийому громадян керівництвом суду висвітлений на веб - сайті суду. Згідно зазначеного графіка, прийом громадян здійснюється:

Головою суду – щопонеділка  з 9.00-12.00 год.

Керівником апарату – щовівторка та четверга  з 9.00-12.00 год.

Особистий прийом громадян керівництвом суду здійснюється виключно з питань організації діяльності суду.

Заведений журнал особистого прийому громадян в суді.

Відповідальна особа вчасно раз у квартал подає звіт по зверненням до територіального управління ДСА України в Житомирській області для узагальнення.

Відповідно до наказу Брусилівського районного суду від 01.06.2011 року №16-0  затверджено Положення про порядок організації доступу до публічної інформації.

Недоліків не виявлено.

 

 

Ведення архівної роботи в суді.

 

Наказом від 03.11.2014 року №15-о затверджено Положення про архів  Брусилівського районного суду.

В розпорядженні архіву Брусилівського райсуду знаходиться 2 кімнати. В архіві суду зберігаються цивільні, адміністративні, кримінальні справи та справи про адміністративні правопорушення. Також в архіві суду зберігаються справи з терміном зберігання «постійно».

В суді ведуться: журнал видачі справ з архіву, журнал обліку видачі копій фонограм учасникам судового засідання, журнал обліку видачі копій фонограм учасникам судового засідання, журнал обліку видачі компакт – дисків, журнал обліку видачі копій фонограм, журнал реєстрації архівних довідок, які оформлені  належним чином.

Усі справи в архіві зберігаються в окремих в’язках по категоріях справ та розміщені на стелажах  в порядку щорічних надходжень.

Не складений паспорт архіву суду відповідно до  Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 15 грудня 2011 року № 168.

08.01.2015 року затверджений план роботи архіву суду на 2015 рікАрхіваріусом ведеться журнал видачі копій судових документів. Журнал  прошитий, пронумерований, скріплений печаткою суду. Заповнюється відповідно до Інструкції.

На судові справи та документи, строк зберігання яких закінчився, складається акт про вилученню для знищення. Ці акти погоджуються експертною комісією суду після проведення експертизи цінності документів. Знищення справ проводиться відповідно до переліку справ за рік.    

Видача справ з архіву для тимчасового користування здійснюється за заявою або відповідним запитом лише за резолюцією голови суду чи його заступника та записується в журнал видачі.

У разі видачі копій судових рішень архіваріусом перевіряється, чи особа вперше отримує копію судового рішення. У разі видачі копії повторно перевіряється сплата коштів заявником з дотриманням вимог Закону України «Про судовий збір».  

Наявна історична довідка Брусилівського районного суду, яка розміщена на веб-сайті суду.

Архівна робота в суді загалом організована на належному рівні.

 

Керівнику апарату та архіваріусу  вжити заходи по забезпеченню вимог п.6.14 Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 15 грудня 2011 року № 168.

2.Ведення кадрового діловодства.

 

Ознайомившись із порядком ведення кадрового діловодства в Брусилівському районному суді Житомирської області встановлено наступне:

 

Формування штату та заповнення вакансій

 

Відповідальною особою за ведення кадрового діловодства в суді призначено заступника керівника апарату суду Мельник Наталію Василівну.

У штатному розписі Брусилівського районного суду станом на 22 квітня 2015 року передбачено 18 штатних одиниць посад, з них: 3 суддів, 13 державних службовців, 1 службовець та 1 інший працівник.

На протязі 2014 року за професійними програмами підвищив кваліфікацію 1 працівник апарату суду ( судовий розпорядник).

Правила внутрішнього трудового розпорядку Брусилівського районного суду затверджені наказом голови суду № 10 від 26.01.2011 року та розміщені на стенді.         Оригінал з підписами працівників апарату суду зберігається в номенклатурній справі № 2.24. З оригіналом не був ознайомлений один працівник апарату суду.

     Відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ видань та інших носіїв, які містять службову таємницю, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 1998 року (зі змінами), наказу Державної судової адміністрації України від 23 жовтня 2012 року № 138 "Про затвердження Типового переліку відомостей, що становлять службову інформацію, та які можуть міститися в документах з організації діяльності місцевих та апеляційних судів" наказом Брусилівського районного суду від 11.03.2013 року № 9-о затверджено перелік відомостей, що становлять службову інформацію, та які можуть міститися в документах з організації діяльності суду, з даним наказом ознайомлені відповідальні працівники апарату суду.

      Відповідно до Закону України "Про забезпечення права на справедливий суд" від 12 лютого 2015 року № 192, яким затверджено нову редакцію Закону України "Про судоустрій та статус суддів" наказом № 11-о від 31.03.2015 року зі штатного розпису виведено посаду заступника голови суду.

           Формування штату в суді ведеться на належному рівні.

 

Дотримання вимог ст. 15, 18  Закону України

"Про державну службу" при прийнятті на роботу.

 

      Статтею 15 Закону України «Про державну службу» визначено, що прийняття на державну службу на посади третьої-сьомої категорій, передбачених статтею 25 Закону України «Про державну службу», здійснюється на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено законами України.

Конкурси на заміщення вакантних посад державних службовців, порядок проведення іспиту проводяться з прушенням Постанови Кабінету Міністрів України №169 від 15 лютого 2002 року «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців» із змінами, наказу Головного управління державної служби України від 08 липня 2011 року № 164, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 липня 2011 року за № 930/19668 «Про затвердження Загального порядку проведення іспиту на заміщення вакантних посад державних службовців», із змінами.

Наказом керівника апарату суду № 48-к від 03.11.2010 року  затверджено порядок проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців.

 Форма екзаменаційного білета не затверджена наказом голови конкурсної комісії, що суперечить вимогам п 1.9 наказу Головного управління державної служби України від 08 липня 2011 року № 164.

Склад конкурсної комісії затверджений наказом № 11-к від 03.03.2014 року.

Оголошення та вимоги до вакантної посади друкуються в місцевій газеті «Відродження», однак підшивка поданих в газету оголошень відсутня, тому неможливо перевірити повноту та правильність зазначених в оголошенні відомостей.

У 2014 році проведений конкурс на заміщення вакантної посади судового розпорядника. Оголошений 07.02.2014 року, однак наказ про оголошення конкурсу на заміщення вакантної посади відсутній. Відповідно до екзаменаційної відомості у конкурсі прийняв участь 1 кандидат.

Кандидат здійснює записи на аркуші зі штампом суду, але не  вказується прізвище, ім’я та по батькові кандидата, номер білета та питання, після підготовки відповідей на аркуші не проставлені підписи кандидата та дата складання, що є порушенням 3.6 наказу Головного управління державної служби України від 08 липня 2011 року № 164.

Оцінки відповідей на кожне питання екзаменаційного білета виставлені на аркуші з відповідями кандидата лише одним членом комісії, що є порушенням 4.2 наказу Головного управління державної служби України від 08 липня 2011 року № 164.

Засідання конкурсної комісії оформлено протоколом, який підписаний всіма присутніми членами комісії.

 

Посадові інструкції.

 

Наказом голови Брусилівського районного суду № 17-о від 01.06.2011 року та наказом керівника апарату суду № 31-о від 15.11.2010 року затверджені посадові інструкції працівників апарату суду. Наказом начальника ТУ ДСА України в Житомирській області №21 від 30 серпня 2010 затверджені посадові інструкції керівника апарату. Посадові інструкції працівників апарату суду розроблені відповідно до чинного законодавства та знаходяться в окремій номенклатурній справі № 2.10.

Із посадовими інструкціями державні службовці та службовці суду ознайомлені під розписку.

Ксерокопії (копії) посадових інструкцій працівників апарату суду долучені до особових справ з відмітками працівника про ознайомлення та завірені підписом працівника, відповідального за ведення кадрового діловодства суду.  

Порушень не виявлено.

 

 

Ведення особових справ та трудових книжок працівників суду.

 

Особові справи працівників апарату Брусилівського районного суду ведуться не повністю з дотриманням вимог Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 року № 731 та Методичних рекомендацій щодо застосування Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади та зразків оформлення документів особових справ, затверджених наказом Головного управління державної служби від 05 липня 1998 року № 24.

         До особових справ державних службовців долучені Загальні правила поведінки державного службовця та Попередження про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про державну службу» та «Про засади запобігання і протидії корупції» щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби, з якими державні службовці суду ознайомлені під розписку.

Особові справи працівників суду формуються та реєструються в Книзі обліку руху особових справ (номенклатурна справа 2-11) не пізніше тижневого терміну з дня призначення особи на посаду.

Під час перевірки особових справ суддів та працівників апарату суду Брусилівського районного суду виявлено відсутність в деяких особових картках інформації про прийняття на державну службу, підвищення кваліфікації, відпустки, що є порушенням наказу Міністерства статистики України № 343 від 26.12.1995 року "Про затвердження форми первинного обліку № П-2 ДС та Інструкції по її заповненню".

В особовій справі Марієвської Н. А. атестаційний лист без підпису про ознайомлення та без дати проведення атестації.

Особові справи та трудові книжки зберігаються в металевій шафі.

При веденні трудових книжок працівників апарату суду слід враховувати, що згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників затвердженої наказом Мінпраці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року № 58, відомості про призначення, переведення на іншу посаду, звільнення, заохочення працівника тощо вносяться в трудову книжку відповідно до наказу голови суду, керівника апарату суду. Відповідно  до ст. 17 Закону України «Про державну службу» новоприйнятим працівникам проводиться запис прийняття присяги державного службовця з дня їх призначення.

В ході перевірки виявлено, що в трудовій книжці Марієвської Н. А. зроблено запис під номером 7 про призначення на посаду секретаря судових засідань від 13.03.1991 року, а запис про прийняття присяги зроблений лише від 24.11.1995 року під номером 11, що є грубим порушенням Інструкції про порядок ведення трудових книжок.

В трудових книжках деяких працівників апарату суду відсутні відомості про заохочення.

Щорічна оцінка.

 

Проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями Брусилівського районного суду покладених на них обов’язків і завдань за 2014 рік затверджено наказом голови суду № 8-о від 27.02.2015 року.     Щорічна оцінка виконання заступником керівника апарату суду проведена відповідно до Порядку проведення щорічної оцінки виконання керівниками апарату місцевих та апеляційних судів та їх заступниками покладених на них обов'язків і завдань та затверджені наказом територіального управління державної судової адміністрації України в Житомирській області № 14-к від 13 березня 2015 року, за результатами якої заступник керівника апарату суду отримала оцінку "Задовільно".

Щорічній оцінці за 2014 рік підлягало 9 державних службовців. За результатами оцінку ,,Добре,, отримали 9 державних службовців, ,, Високу,, - 0, ,, Задовільно,, - 0 державних службовців.  

Всі матеріали щорічної оцінки ( крім звіту) оформлені належним чином.

Звіт про проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями суду покладених на них обов’язків і завдань за 2014 рік вчасно надіслано до територіального управління, проте сам звіт підготовлено невірно

 

Порядок присвоєння рангів державних службовців.

 

Ранги державним службовцям в суді присвоюються відповідно до Положення про ранги державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.96р. № 658, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 року № 88-р «Про віднесення посад працівників апарату судів загальної юрисдикції до відповідних категорій посад державних службовців».

На протязі 2014 року в суді було присвоєно черговий 11 ранг помічнику судді Несенюку В. А.

В трудовій книжці зроблено відповідний запис, до особової справи долучено копію наказу.

Недоліків не виявлено.

 

Облік та видача службових посвідчень.

 

Облік, використання та зберігання службових посвідчень у суді ведеться відповідно до Інструкції про порядок оформлення, обліку, використання та зберігання службових посвідчень працівників апаратів місцевих та апеляційних судів, затвердженої наказом ДСА України від 11 жовтня 2012 року № 123 .

У Брусилівському районного суду заведено журнал видачі службових посвідчень, який не прошито, не пронумеровано та не скріплено печаткою. Станом на 22 квітня 2015 року (за період 2014 рік – І квартал 2015 року) видано 2 посвідчення працівникам апарату суду.

Відповідно до Інструкції про порядок оформлення, обліку, використання та зберігання службових посвідчень працівників апаратів місцевих та апеляційних судів (далі - Інструкція), затвердженої наказом ДСА України від 11 жовтня 2012 року № 123 для знищення зіпсованих бланків посвідчень та пошкоджених і непридатних для використання посвідчень необхідно створити комісію у складі не менше трьох працівників апарату суду (п.5.6. розділу 5 Інструкції). Знищення зіпсованих бланків посвідчень та пошкоджених і непридатних для використання посвідчень проводиться комісією в складі не менше 3 (трьох) працівників. Склад комісії затверджується відповідним наказом. Наказ про знищення зіпсованих бланків посвідчень та пошкоджених і непридатних для використання посвідчень відсутній. Про знищення зіпсованих бланків посвідчень та пошкоджених і непридатних для використання посвідчень складається акт, який затверджується керівником апарату суду (п.5.8. розділу 5 Інструкції). Акти в установленому порядку реєструються в службі персоналу та підшиваються в окрему справу. У Журналі видачі посвідчень робляться відмітки про знищені бланки та посвідчення (абз. 2 п.5.8. розділу 5 Інструкції).

Знищених та зіпсованих посвідчень на протязі 2014 року не було.

Заступнику керівника апарату вжити заходів по усуненню вказаних недоліків.

 

Робота з кадровим резервом.

 

З метою поліпшення добору й розстановки кадрів, планування кар'єри, вдосконалення процесу планування та організації діяльності державних службовців згідно п. 4 Положення про формування кадрового резерву для проходження державної служби затвердженого постановою КМ України від 28 лютого 2001 року № 199, формується кадровий резерв на посади державних службовців. Список осіб, зарахованих до кадрового резерву, переглядається щороку у грудні. У разі необхідності до списку протягом року можуть бути внесені зміни у порядку, встановленому  для зарахування до кадрового резерву. 

Відповідно до п. 5, 8 Положення про формування кадрового резерву для державної служби, особи, які перебувають у кадровому резерві складають плани перебування у кадровому резерві, а в кінці року здають звіти по виконанню річних планів перебування у кадровому резерві.

У Брусилівському районного суду наказом № 23-о від 25.12.2014 року сформований кадровий резерв на 2015 рік, затверджений список осіб, зарахованих до кадрового резерву.

Кадровий резерв на посади керівника апарату суду та його заступника не сформований.

На виконання постановою КМ України від 28 лютого 2001 року № 199 сформувати кадровий резерв на посади керівника та заступника керівника апарату суду.

 

Порядок надання відпусток.

 

15.12.2014 року затверджений графік відпусток для працівників апарату суду на 2015 рік. Начальником територіального управління ДСА України в Житомирській області затверджений графік відпусток для суддів на 2015 рік.

При наданні відпусток працівникам апарату Брусилівського районного суду не дотримувався затверджений графік відпусток на 2014 рік, що є порушенням ст. 10 ЗУ "Про відпустки". Відпустки суддям надаються відповідно до ст. 130 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Закону України «Про відпустки».

Рекомендується при наданні відпусток працівникам апарату суду дотримуватись затвердженого графіку.

 

Декларування доходів.

\

У березні 2015 року усіма державними службовцями та суддями Брусилівського районного суду подано декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру про їх доходи відповідно до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції від 07 квітня 2011 року № 3206- VІ».

Звіт про подання декларацій працівниками апарату суду вчасно та якісно направлено до територіального управління.

Під час перевірки у більшості особових справ працівників апарату суду та суддів виявлено, що бланки декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, а також правильність заповнення не відповідають Методичним рекомендаціям щодо заповнення декларацій, розроблених Всеукраїнською спеціальною колегією з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю в 2014 році.

На виконання Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері державної антикорупційної політики у зв’язку з виконанням Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України" від 13.05.2014 року № 1261-VII на Державну фіскальну службу України за вихідним номером 1393 від 03.04.2015 року були направлені копії декларацій всіх суддів та працівників апарату суду для перевірки достовірності зазначених відомостей.

Кадрова робота в Брусилівському районному суді виконується на низькому рівні з великою кількістю грубих порушень, які не змінні.

Данні порушення свідчать про неналежне виконання службових обов’язків

Відповідальній особі за ведення кадрового діловодства Мельник Н.В. надати пояснення щодо вище зазначених порушень.

 

 3.  ТЕХНІЧНИЙ СТАН ПРИМІЩЕННЯ СУДУ.

 

З 1991 року Брусилівський районний суд містився    в дерев»яній, обкладеною цеглою, одноповерховій будівлі 1932року забудови, загальною площею 147,8м.кв., за адресою: смт. Брусилів, вул.Лермонтова,3. На підставі свідоцтва на право власності серія ЯЯЯ №679654 від 27.12.2006р. приміщення перебуває у сфері управління Державної судової адміністрації України. У 2007р. приміщення було визнано аварійним, про що свідчить звіт про технічний стан будинку КП «Житомирпроект». 

На період перевірки вище зазначене приміщення  готується для передачі в оренду через ФДМ України відділу Держкомзему в Брусилівському районі.

                            (Старе  приміщення суду)

Наразі у грудні 2014року Брусилівський районний суд переїхав в орендовану двоповерхову будівлю за адресою:  смт. Брусилів, вул.Лермонтова,41/6, загальною площею 659,1м.кв.

27.08.2013р. заключено договір оренди приміщення з Брусилівською центральною районною лікарнею, який діє до отримання постанови КМ України (щодо передачі приміщення шляхом обміну).

 (Нове приміщення суду)

Оновлена будівля зведена у 1905 році. Після проведеної реконструкції та капітального ремонту першого поверху, приміщення відповідає вимогам державних будівельних норм та належним умовам для здійснення правосуддя. На відміну від попередньої будівлі, яка вміщувала лише одну залу судового засідання, загальна площа нового приміщення дозволила забезпечити кожного суддю окремим кабінетом. В приміщенні облаштовано 2 зали судових засідань. У  залі судових засідань, для розгляду кримінальних справ,  встановлено  систему  відеоконференції.  Всі працівники апарату суду забезпечені окремими кабінетами. В наявності кімнати для розміщення  адвокатів та прокурорів, канцелярії, архіву, серверної, котельні, приміщення для  судової міліції, вбиральні, 2 камери для утримання підсудних та кімнати для конвою.

Приміщення має доступний головний вхід з вулиці, оснащений елементами інформації про суд(вивіска, яку добре видно).

В наявності службовий вхід та окремий вхід для конвою.

Центральний вхід до приміщення обладнаний пандусом, придатним для використання МГН ( уклон 8% - 10%, покриття неслизьке.

На вході до приміщення суду наявна кнопка виклику, яка  розташована на прийнятій для МГН висоті,  у тому числі для інваліда на візку.

 

                                                         (Вхід  в  приміщення)

                                                                   (Коридор)

                        (Зал судових засідань для розгляду цивільних справ)

 

 

                       (Зал судових засідань для розгляду кримінальних справ)

          (Кабінет судді)                                                                                (Коридор)

                                                                         (Коридор)

 

 (Котельня)

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ

На виконання  спільного наказу ДСА та МВС України від 06.09.2004 року № 1003 «Про затвердження інструкції про порядок організації підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорони приміщень судів», забезпечення незалежності та безпеки суддів, працівників апарату суду, охорони приміщення суду в Брусилівському   районному суді:

а) встановлена охоронна сигналізація  першого поверху будівлі та виведена на ПЦС;

б) встановлена пожежна сигналізація першого поверху та виведена на ПЦС ;

в)  в суді встановлено 14 тривожних кнопок;

г) у  залі судових засідань для розгляду  кримінальних справ встановлено металеву  клітку;

д)  на всіх вікнах та дверях  першого поверху встановлено металеві грати.

Послуги по  обслуговуванню охоронної сигналізації надаються Управлінням Державної служби охорони  при УМВС України в Житомирській області.    В суді ведеться журнал реєстрації робіт з технічного обслуговування  охоронної сигналізації. Останній запис зроблено 08.04.2015р.

Послуги по  обслуговуванню пожежної  сигналізації надаються «ТОВ Компанія Форпост». Останній запис зроблено 25.03.2015р.

 

Відповідно до вимог Інструкції про порядок конвоювання та тримання в судах підсудних (засуджених) за вимогою судових органів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства юстиції України, Генеральної прокуратури України, Верховного суду України, Служби безпеки України від 16.10.1996 року №705/37/5/17-398 та Інструкції з організації конвоювання і взятих під варту осіб в органах внутрішніх справ України, затвердженої наказом МВС України від 20.01.2005 року №60-дск, у приміщенні Брусилівського    районного суду облаштовано 2 камери для утримання підсудних ( у т. ч. 2 для ізольованого утримання підсудних) площею 6,44м.кв. Кімната  для конвою площею 8,9м.кв.

 (Камери для утримання підсудних)

 Відповідно  до наказу МВС України, МЮУ, ГПУ, ВСУ, СБУ від 16.10.96р № 705 про затвердження Інструкції про порядок конвоювання та тримання в судах підсудних(засуджених) за вимогою судових органів в наявності є спеціальний майданчик для заїзду конвойного транспорту та окремий вхід для конвоювання підсудних. Забезпечено технічний зв’язок між постами міліції у залах судових засідань для розгляду кримінальних справ та кімнатою для конвою.

На виконання плану заходів щодо забезпечення пожежної безпеки  на  2011-2015р.р.  затвердженого наказом начальника ТУ ДСА України в Житомирській області  від 31.05.11р. №2-о, наказом голови Богунського районного суду №12-О  від 03.11.2014 року  призначено відповідальним за пожежну  та техногенну безпеку всього приміщення суду судового розпорядника Дивака.В.Т.

Ведеться журнал обліку інструктажів з техніки безпеки, останній запис 09.06.2014р.

-журнал обліку та технічного обслуговування  вогнегасників; 

Всі працівники суду ознайомлені із:

- Інструкцією про заходи пожежної безпеки;

- Положенням про інструктажі з охорони праці, дотриманням правил техніки безпеки та протипожежної безпеки;

- Інструкцією з охорони праці  при користуванні персональним комп’ютером.

Відповідно  до п.5.1.34 «Правил пожежної безпеки  в Україні», в холі та коридорах, на видному місці, розміщені  вогнегасники, інструкції по їх використанню.

 

Слід зазначити, що  саме  керівництвом територіального управління прикладено максимум зусиль щоб створити належні умови  в оновленому приміщенні для суддів, працівників апарату суду та громадян.

Після переселення Брусилівського районного суду у відремонтоване приміщення, одним із ключових питань було саме організація керівником апарату прибирання другого поверху будівлі та прибудинкової території, оскільки суд розміщено на першому поверсі і відповідно ремонт проведено на першому поверсі. А другий поверх залишився після виселення відділення районної лікарні в жахливому стані.

 

 

Керівнику апарату суду неодноразово були дані конкретні  доручення  щодо належного прибирання ІІ поверху. Станом на день перевірки керівником апарату  не достатньо вжито заходів щодо прибирання ІІ поверху приміщення.

Не обходить стороною і той факт, що за чотири місяці перебування працівників суду у новому приміщенні, неохайне ставлення призвело до того, що стіни кабінетів та коридорів знову потребують ремонту, оскільки в деяких місцях витерті стільцями та оббиті.

За час проведення ремонту та і після нього у територіального управління немає претензій саме до технічного працівника. Свої посадові обов’язки вона виконує якісно,

але прибирання ІІ поверху та прилеглої території потребує додаткової допомоги і саме це повинен організувати керівник апарату суду.

Вище зазначене свідчить про неналежне виконання своїх посадових обов’язків керівником апарату щодо організаційного забезпечення діяльності суду та відсутність належного авторитету серед працівників апарату суду.

Керівнику апарату терміново вжити заходи щодо організації прибирання ІІ поверху та упорядкування  прилеглої території.

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ СУДОВИХ РОЗПОРЯДНИКІВ.

 

Служба судових розпорядників налічує 1 чоловіка.

На момент перевірки судовий розпорядник Дивак В.Т. відсутній на робочому місці, оскільки мобілізований до війська.

Керівником апарату суду д ля перевірки представлені:

-положення про  службу судових розпорядників та організацію його  діяльності в Брусилівському районному суді правила, положення, інструкції, регламенти, методичні вказівки та рекомендації служби судових розпорядників)

Вся документація ведеться належним чином.

 

 

СИМВОЛИ СУДОВОЇ ВЛАДИ.

На час перевірки відсутній Державний Прапор України на будівлі Брусилівського районного суду. В залах судових засідань також відсутні Державний Герб України та Державний   Прапор   України. Суд в свою чергу  був забезпечений державною символікою України, що не перешкоджало керівнику апарату вжити заходів щодо їх розміщення в приміщені суду. Під час перевірки в залах судових засідань була встановлена державна символіка України.

 

Організація обліку та використання в суді

товарно – матеріальних цінностей

22 квітня  2015 року комісією була проведена вибіркова перевірка основних засобів та товарно - матеріальних цінностей Брусилівського районного суду в Житомирській області. Відповідно до наказу  № 17-о від 07.11 2013 року « Про призначення матеріально відповідальних осіб Столярчука Дмитра Васильовича, який відповідає за зберігання та використання комп’ютерної техніки та Грабовської Іванни Юріївни, яка відповідає за використання та зберігання товарно-матеріальних цінностей в суді.

Відповідно до інвентарного опису №  130 від 29 квітня 2015 року були виявлені такі недоліки:

В усіх кабінетах були відсутні інвентарні описи основних засобів, майно, яке перебуває в тимчасовому користуванні (майно ІСС) та особисте майно, яким користуються працівники суду за відповідними заявами. Заяви працівників суду на користування особистим майном відсутні, також в залах судових засідань на меблях  відсутні інвентарні номера, що є порушенням. Комп’ютерна техніка використовується в повному обсязі та за призначенням.

Вході перевірки комісією були  усунені такі недоліки:

-         були підписані всі меблі які знаходились в залах судових засідань без інвентарних номерів;

-         були надані методичні рекомендації, щодо інвентарних описів в кабінетах та заяв працівників на користування в роботі особистим майном та заведена окрема папка для заяв.

     В  суді ведуться журнали обліку основних засобів та матеріальних активів, які відповідають вимогам інструкції (Наказ Держказначейства України № 64 від 17.07.2000р. “Про затвердження інструкції з обліку основних засобів та інших необоротних активів бюджетних установ ”)

    Видача та списання матеріалів, господарських товарів, малоцінного та швидкозношуваного інвентарю проводиться згідно актів та роздаточних відомостей на потреби суду, по мірі їх використання. Зокрема папір та диски списуються щомісячно. Всі документи знаходяться в одній окремій папці. Порушень не виявлено.

Згідно з п.12 інструкції з діловодства №1, 2014 року, печатки і штампи зберігаються в сейфі, ведеться облік у відповідному журналі, який прошнурований, пронумерований та підписаний головою суду із закріпленням гербовою печаткою суду.

Облік надходження  та витрат маркованої продукції в суді здійснюється відповідальною особою суду Грабовською І.Ю.  Накладні про отримання ЗПО від ТУ ДСА знаходяться в папці, та  ведеться журнал надходження та видачі ЗПО Грабовською І.Ю.

Звіти про використання маркованої продукції відповідно реєстру надаються щомісячно Грабовською І.Ю.

Марки та  конверти зберігаються належним чином в сейфі, залишки маркованої продукції на період перевірки (29.14.2014р.) становить 9023,53 (дев’ять тисяч двадцять три гривні 53 копійки ), що  відповідає бухгалтерському обліку.  В Брусиловському районному суді Житомирської області всі судді забезпечені мантіями та суддівськими знаками. Авто є в наявності та показники спідометра відповідають показникам, які вказані у подорожньому листі в день перебування перевірки.

 

ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ:

 

На підставі вивчення стану організації діяльності Брусилівсьго районного суду за період 2014 – I квартал 2015 року, робоча група ТУ ДСА України в Житомирській області прийшла до висновку, що організація роботи Брусилівського районного суду  м. Житомира налагоджена на середньому рівні.

Для забезпечення належного стану організації роботи діяльності суду вважаємо за необхідне:

 

Голові суду та керівнику апарату  суду вжити заходи по усуненню виявлених порушень та недопущенню їх у подальшому: 

 

  забезпечити виконання вимог п.2.3.31 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 2 квітня 2015 року №25;

 

- на веб – сайті оприлюднити звітність за I півріччя 2014 та 2014 рік ;

 

-           забезпечити виконання вимог п.3.5 Інструкції з діловодства ( формування та роздрукування реєстрів судових справ);

 

- забезпечити виконання п.2.3.31 Положення про автоматизовану   систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 2 квітня 2015 року №25;

-         забезпечити повноту і достовірність введення інформації по судових справах до КП «Д-3» , посилити контроль за діяльністю канцелярії суду з питань обліку, реєстрації документів, а також інших матеріалів, що надходять до суду, заповнювати реквізити, передбачені формами обліково-статистичних карток та журналів в електронному і в письмовому вигляді, де відображається достовірна інформація відповідно до руху судових справ та матеріалів в суді та здійснювати контроль за виконанням судових рішень;

 

- затвердити Положення про бібліотеку Брусилівського районного суду та Правила користування бібліотекою в суді;

 

- вжити заходи по забезпеченню вимог п.6.14 Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 15 грудня 2011 року № 168;

 

- заступнику керівника апарату  Мельник Н.В. надати пояснення щодо

  виявлених порушень під час ведення кадрового діловодства ;

 

вжити заходи щодо організації прибирання ІІ поверху, упорядкування

прилеглої території та підтримання порядку у подальшому.

Враховуючи велику кількість виявлених в ході перевірки грубих порушень, неналежне виконання службових обов’язків, голові суду вирішити питання про внесення подання начальнику ТУ ДСА України про притягнення до дисциплінарної відповідальності відповідальну особу за ведення кадрової роботи Мельник Н.В.

 

Довідку за наслідками перевірки роботи обговорити на оперативній нараді суду та надати протокол, пояснення та план заходів по усуненню недоліків до ТУ ДСА України в Житомирській області в місячний термін.

 

Керівник робочої групи

 

заступник начальника управління                                                  Т.Г. Барабащук

 

Члени робочої групи

 

завідувач сектором організаційного

забезпечення діяльності судів, судової

статистики та інформаційних технологій                                      Т.В.Моштук

 

завідувач сектором кадрової роботи                                              Д. В. Бабіченко

 

начальник відділу матеріально–технічного

та господарського забезпечення,організації

діяльності служби судових розпорядників                                    Г.В. Янчук

                                              

провідний спеціаліст відділу

матеріально-технічного  та господарського

забезпечення, організації діяльності служби

 

судових розпорядників                                                                     Г.В. Драган