flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ДОВІДКА за результатами вивчення стану організації роботи Володарсько - Волинського районного суду Житомирської області за І квартал 2013 року

          Відповідно до наказу начальника територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області від 15.04.2013 року № 08; статей 146, 148 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 року № 2453-VI; на виконання плану роботи територіального управління Державної судової адміністрації в Житомирській області на І півріччя 2013 року,  18 квітня 2013 року вивчено організацію роботи Володарсько - Волинського районного суду Житомирської області з питань, віднесених до компетенції територіального управління.  

Вивчення організації роботи Володарсько - Волинського районного суду здійснювалося робочою групою у складі: завідувача сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій  Збаражської А.М., завідувача сектору кадрової роботи Бабіченко Д.В., начальника відділу матеріально – технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників Янчук Г.В., провідного спеціаліста відділу матеріально – технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників Драган Г.В.  

Вивчення стану діяльності Володарсько - Волинського районного суду Житомирської області є одним з важливих методів організаційного забезпечення його діяльності, має за мету виявити позитивний досвід роботи для подальшого його розповсюдження, а також виявити недоліки та причини їх породження, допомогти в розробленні заходів щодо усунення цих недоліків.

 

Ведення кадрового діловодства

 

Розподіл функціональних обов’язків та наявність посадових інструкцій

 

         За 3 місяці 2013 року розподіл функціональних обов’язків між працівниками апарату суду здійснювався на підставі затверджених головою суду положень про апарат суду, про структурні підрозділи, посадових інструкцій працівників апарату суду, які визначали основні завдання та обов′язки працівників, їх підпорядкованість, права, відповідальність. Кожен працівник ознайомлений з посадовою інструкцією під розписку, копії інструкцій долучені до особових справ.  

 

Контроль за виконанням трудової та виконавчої дисципліни

         В суді приділяється належна увага контролю за станом виконавчої та трудової дисципліни.

Наказом голови суду  затверджено Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників Володарсько - Волинського районного суду Житомирської області. Всі працівники суду ознайомлені з Правилами внутрішнього трудового розпорядку під розпис.

          Облік робочого часу працівників суду здійснюється шляхом ведення табелю обліку робочого часу.

Табель складається щомісячно, підписується головою суду і керівником апарату суду               ( табель обліку робочого часу працівників апарату суду).

 

Практика роботи щодо заохочень та дисциплінарних стягнень

 

          Протягом 3 місяців 2013 року до працівників апарату суду заохочення та дисциплінарні стягнення не застосовувались.

 

Стан роботи щодо проведення щорічних оцінок, подання декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2012 рік відповідно до Закону України “Про державну службу” та Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції"

 

        На виконання вимог п. 3 Положення про проведення атестації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 р. № 1922, з метою здійснення регулярного контролю за проходженням державної служби та професійними досягненнями державних службовців у 2013 році в Володарсько - Волинському районному суді Житомирської області проведено оцінку виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків.

        В лютому 2013 року на виконання листа Державної судової адміністрації №42/к від 31.01.2013 року в суді проведено щорічну оцінку виконання керівника апарату, його заступника та державних службовців покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2012 році. Інформацію щодо проведення щорічної оцінки надіслано до Державної судової адміністрації.

        На даний момент державні службовці ознайомлені з Порядком проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань.  

        На виконання листа Державної судової адміністрації України № 8-1159/13 від 01.03.2013 року керівником апарату суду організовано своєчасне подання ( до 1 квітня 2013 року ) працівниками суду за місцем роботи декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2012 рік. Декларації подані за формою і в порядку, що встановлені Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції". Копії декларацій керівника та заступника керівника апарату суду надіслані до територіального управління для доручення до особових справ. 

       Бланки щорічної оцінки, атестаційні листи, декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2012 рік державних службовців долучені до особових справ.

 

Щодо ведення особових справ працівників та трудових книжок  

 

         Особові справи суддів і державних службовців суду ведуться згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998р № 731 “Про затвердження Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади” із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2001 року № 56. В них знаходять відображення всі зміни, що відбуваються.

Порядок зберігання трудових книжок працівників суду відповідає вимогам Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України та Міністерства соціального захисту населення від  29.07.1993р. № 58.

Під час перевірки ведення особових справ працівників та трудових книжок недоліків не виявлено.

Формування штату та заповнення вакансій     

 

         Згідно штатного розпису  Володарсько - Волинського районного  суду Житомирської області  на 2013 рік, затвердженого начальником територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області,  штатна чисельність працівників Володарсько - Волинського районного суду Житомирської області становить  20 осіб,  з них: суддів - 3; працівників апарату -17. Спискова чисельність станом на 18.04.2013 року  становить  20 осіб, з них:   судді, в тому числі голова суду і заступник - 3, працівники апарату -17 (державних службовців - 15; службовців - 1; інших працівників -1). Двоє працівників перебувають у відпустці по догляду за дитиною.

         Вакантні посади суддів та працівників апарату  Володарсько - Волинського районного суду Житомирської області на даний час відсутні.

         Якісний склад кадрів за освітою та за часом роботи в суді станом на 18.04.2013 року свідчить про таке:

-               з числа державних службовців та службовців вищу освіту III-IV рівня мають 7 працівників (35 %), I-II рівня  - 6 працівників (30 %).

-          не мають вищої освіти 8 працівників (40 %).    

На посадах суддів станом на 18.04.2013 року працювали:

- від 5 до 10 років – 1 суддя;

- від 10 до 20 років- 1 суддя, у тому числі заступник голови суду.

- більше 20 років- 1 суддя - голова суду.

 

Працівники суду станом на 18.04.2013 року мали такий стаж роботи в суді:

- від 1 до 5 років - 2 працівники;

- від 5 до 10 років – 4 працівників;

- від 10 років і більше - 9 працівників.

 

За 2012- 4 місяці  2013 років звільнено 2 працівників суду, 1- з виходом основного працівника та 1 – у зв»язку з скороченням посади.

 

Технічний стан приміщення суду, забезпечення безпеки, організація діяльності служби судових розпорядників.

 

Володарсько-Волинський  районний суд розташований за адресою: м. В.Волинський, вул. Карла Маркса, 1.  Крім суду в приміщенні розташовано РУЮ, перукарня, швейна майстерня, фотоательє. Загальна площа будівлі 851,0,0 м.кв. В.Волинський районний суд займає площу 432,4 м.кв. Приміщення суду знаходиться в сфері управлінні Державної судової адміністрації України (свідоцтво на право власності серія САА №508459 від 27.01.2009 року). Державний  акт на право постійного користування земельною ділянкою-серія ЯЯ №073072 від 20.10.2011 року. Площа земельної ділянки становить 0,0385 га.

Відповідно до Переліку вимог, що пред’являються до приміщень районних (міських) судів, затвердженого ДСА України від 15.05.2003 року та погодженого Радою суддів України від 27.06.2003 року приміщення Володарсько-Волинського районного суду частково відповідає вищезазначеному переліку вимог та знаходиться в задовільному   стані.

В приміщенні суду частково проведено внутрішній ремонт. Зокрема всі вікна та група вхідних дверей замінено на енергозберігаючі металопластикові. Між першими та другими дверми встановлено металеву решітку. Встановлено автономне електричне опалення. Суддівський корпус налічує 3 судді, кожний забезпечений окремим кабінетом. Усі працівники апарату суду також мають окремі кабінети. Слухання справ проводиться у залах судових засідань та один із суддів слухає справи у своєму кабінеті, де встановлено технічний засіб фіксації судового процесу. Володарсько -Волинський районний суд має 2 зали судових засідань, один з яких для розгляду кримінальних справ.  На даний час приміщення суду потребує поточного ремонту  кабінетів та залів судових засідань.

 

Забезпечення незалежності та безпеки суддів, працівників апарату суду, охорони приміщення суду в Володарсько -Волинському районному суді поставлено на належному рівні, а саме:

а) встановлена охоронна сигналізація на все приміщення суду з виведенням на пульт централізованого спостереження;

б) встановлена пожежна сигналізація на все приміщення суду з виведенням на пульт централізованого спостереження;

в)  в суді встановлено 4 тривожні кнопки;

г) в наявності прямий телефонний звязок з відділом УМВС;

д) у  залі судового засідання для слухання кримінальних справ встановлено металеву  клітку;

ж)  на вікнах першого поверху встановлено металеві грати.

з) головою суду та керівником апарату вжито всі основні заходи для забезпечення безпеки суддів та працівників апаратів судів.

Однак  на виконання пункту 1 доручення Президента України від 18 січня 2013 року № 1-1/82 з метою посилення гарантій щодо провадження професійної діяльності суддів, підвищення безпеки суддів та членів їх сімей, є нагальна потреба встановлення  перегородки між другим  та третім поверхом в приміщенні Володарсько -Волинського районного суду.

 Володарсько -Волинський районний суд займає перший та другий поверх. На третьому поверсі знаходиться  районне управління юстиції. В приміщені існує два входи та виходи.   Окремий вхід  в РУЮ  дасть можливість обмежити доступ випадкових відвідувачів до кабінетів суддів та інших приміщень суду та здавати на пульт  централізованого спостереження під охорону все приміщення суду,  оскільки на даний час є можливість здачі тільки канцелярії та архіву. Є також додаткова потреба облаштування вікна між першим та другим поверхом  та  пяти вікон другого поверху, що знаходяться на головному фасаді, металевими решітками.

 

Відповідно до вимог Інструкції про порядок конвоювання та тримання в судах підсудних (засуджених) за вимогою судових органів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства юстиції України, Генеральної прокуратури України, Верховного суду України, Служби безпеки України від 16.10.1996 року №705/37/5/17-398 та Інструкції з організації конвоювання і взятих під варту осіб в органах внутрішніх справ України, затвердженої наказом МВС України від 20.01.2005 року №60-дск у приміщенні Володарсько -Волинського районного суду відсутні  камери для утримання підсудних  та кімнати  для конвою. За результатами обстеження приміщення вбачається, що кімнату для конвою та камери для утримання підсудних можливо обладнати на першому поверсі зліва від сходів.

 

Служба судових розпорядників налічує 2 чоловіки. Очолює службу старший судовий розпорядник Кириченко О.А. та судовий розпорядник Щербакова Л.В. На момент перевірки представлені журнали фіксації організаційних заходів забезпечення судових засідань. Журнали ведуться по кожному судді окремо. Планування роботи служби судових розпорядників здійснюється заздалегідь, заплановані заходи забезпечення судових засідань вносяться до журналів. Журнали пронумеровані та прошиті. В наявності є нормативні  акти щодо роботи служби судових розпорядників. Вся документація ведеться належним чином. Служба судових розпорядників працює і взаємодіє з місцевим відділом МВС та конвойною ротою. Вимоги про доставку підсудних до суду надсилаються двічі на тиждень. У термінових випадках-частіше.

 

Організація обліку та використання в суді товарно – матеріальних цінностей

 

        В ході перевірки організації фактичного контролю за збереженням основних засобів, необоротних активів та запасів встановлено, що основні засоби та матеріальні цінності, є в наявності всі.

        Облік основних засобів та матеріальних цінностей ведеться  згідно з дотриманням   вимог обліку матеріалів (Наказ Держказначейства України № 64 від 17.07.2000р. “Про затвердження інструкції з обліку основних засобів та інших необоротних активів бюджетних установ ”), а саме:

-  у всіх  кабінетах та залах судових засідань є описи матеріальних цінностей та описи особистого майна працівників суду, яким дозволено користуватися в роботі за наказом голови суду;

- наявні переліки майна  відповідають фактичній наявності майна, що знаходяться в кабінетах;

-  на всіх основних засобах  проставлені інвентарні номери;

- в суді ведеться журнал обліку основних засобів та матеріальних активів;

-  ведеться контроль видачі  та списання дисків;

- заяви працівників суду на користування особистим майном  відповідають  фактичній наявності  речей на робочих місцях;

- автомобіль, який рахується за Володарськ-Волинським районним судом є в наявності та показники спідометра автомобіля  відповідають подорожнім листам;

- в суді є три судді, які забезпечені мантіями.

     Також надано рекомендації щодо списання основних засобів та матеріальних активів, які  фізично та морально зношені, та не придатні  для використання в роботі.

 

Ведення судової статистики, діловодства та архіву суду

 

Під час вивчення роботи Володарсько - Волинського районного суду щодо організації роботи з ведення діловодства та обліково-статистичної роботи охоплено ряд питань, а саме:

1.   Плани роботи суду та аналіз запланованих заходів, контроль за їх виконанням, ефективність.

2.      Стан організації обліково-статистичної роботи:

- стан впровадження автоматизованої системи документообігу суду (організація роботи системи, труднощі, що виникають при застосуванні системи);

- стан роботи з заповненням статистично-облікової документації, складання статистичного звіту.

3.    Розгляд листів, заяв, звернень від громадян.

4.  Інформаційне забезпечення роботи суду (в т.ч. бібліотеки та їх наповнення, зокрема періодичними (газетами, журналами) та спеціалізованими виданнями, використання інших інформаційних ресурсів), а також кодифікаційна робота.

5.     Організація діловодства в суді:

-   дотримання вимог Інструкції з діловодства посадовими особами суду;

-   робота архіву, передача справ на архівне зберігання;

-   контроль за веденням діловодства;

-   складання номенклатури справ суду.

 

Ведення діловодства в суді здійснюється відповідно до:

-          Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України № 68 від 27.06.2006 року зі змінами та доповненнями;

-          Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 та Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року;

-          Інструкції про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду від 27.08.2010 року;

-          Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом ДСА України від 15.12.2011 року № 168.

 

Наказом голови суду від 14.04.2008 року № 32-к відповідальним за пожежну безпеку в приміщенні Володарсько - Волинського районного суду та за ведення журналу реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки призначено старшого судового розпорядника суду Кириченка О.А..

 

Наказом голови суду від 20.04.2006 року № 20-к відповідальною за зберігання гербової печатки та штампів суду  призначено старшого секретаря судових засідань Новаковську В.М.. Згідно з Інструкцією печатки і штампи зберігаються в сейфах, ведеться їх облік у відповідному журналі, який прошнурований, пронумерований та підписаний головою суду із закріпленням гербовою печаткою суду.

 

Наказом голови суду від 29.03.2012 року №2 року відповідальність за формування та надсилання копій судових рішень  до Єдиного державного реєстру судових рішень покладено на головного спеціаліста з інформаційних технологій Демчука Р.В.

 

Наказами голови суду від 29.03.2011 року № 1 та № 4 відповідальність за встановлення та функціонування автоматизованої системи документообігу суду «Д-3» та прийом і відправку електронної пошти  покладено на головного спеціаліста з інформаційних технологій Демчука Р.В. В суді встановлені наступні програми та комплекси: «Судова статистика», «Ліга: закон», «Д-3», «ESET NOD32», тощо.

 

Наказом голови суду від 14.04.2008 року № 33-к відповідальним за прийом, зберігання речових доказів призначено старшого судового розпорядника Кириченка О.А.

 

Наказом голови суду від 12.01.2012 року № 5  призначено старшого секретаря суду Новаковську В.М., секретаря суду Лензіон Л.А. відповідальними особами за здачу під охорону канцелярію суду, та архіваріуса суду Корзун Л.В. – за здачу архіву суду.

 

З метою забезпечення вимог Закону України «Про доступ до судових рішень» та на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2006 року №740 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень» Володарсько- Волинський районний суд забезпечений ключами електронного цифрового підпису для суддів та відповідальних осіб і своєчасно здійснює наповнення Єдиного державного реєстру судових рішень. Так, згідно з даними ДП «ІСС» з початку року до ЄДРСР направлено 650 рішень.

На стендах в приміщенні суду для громадян наявна довідкова інформація та інформація правового характеру. Зокрема: графік прийому громадян, списки справ призначених до розгляду, зразки різного роду занять, тощо.

 

Реєстрація та облік звернень громадян. Інформаційні запити. 

 

За 2012 та 4 місяці 2013 року до Володарсько – Волинського районного суду не надходили звернення (заяви, скарги) громадян та публічні запити, що свідчить про належну організацію роботи суду.

Робота зі зверненнями громадян, що не підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства розглядаються відповідно до Законів України «Про звернення громадян» та «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента «Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення», Інструкції з діловодства із зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування.

Наказом від 02.01.2013 року №1  затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом районного суду, який поряд з правилами внутрішнього трудового розпорядку, порядком видачі документів для ознайомлення та  Законом України «Про звернення громадян» розміщено на стенді оголошень.

Ведеться журнал реєстрації звернень громадян - прошитий, аркуші пронумеровані.

Відповідальна особа вчасно раз у квартал до 5 числа наступного місяця подає звіт по зверненням до територіального  управління ДСА України в Житомирській області.

Наказом голови суду від 02.06.2011 року № 44-к головного спеціаліста з інформаційних технологій Дем»янчука Р. В. призначено відповідальною особою за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні суду.

 

Кодифікаційна робота суду

 

Для забезпечення суддів нормативно-правовими актами Володарсько - Волинський суд забезпечений спеціальною науковою літературою та  юридичними газетами.

Наказом голови суду від 25.07.2011 року № 13 консультант суду Павленко Л.В. відповідальна за формування бібліотечного фонду суду.

У Володарсько - Волинському районному суді Житомирської області наявні контрольні примірники Конституції України та Кодексів, які зберігаються у кабінеті керівника апарату суду.  Журнал обліку актів законодавства України та журнал реєстрації літератури ведеться належним чином. Протягом І півріччя 2013 року до суду надходять періодичні видання: Голос України, Урядовий кур»єр, Офіційний вісник України.

Наказом голови суду від 25.07.2011 року № 17 Павленко Л.В. призначено відповідальною особою за внесення змін до кодексів. Зміни та доповнення вносяться з допомогою комп’ютерної правової системи «Ліга». Кодекси з внесеними змінами знаходяться також в кабінетах суддів. Обліково-кодифікаційна робота у Володарсько – Волинському районному суді  здійснюється з дотримання надісланих інструктивних матеріалів.

Питання діяльності суду висвітлюється на сторінках газети Прапор».  Рекомендовано, при підготовці публікацій особливу увагу звертати на інформування населення про норми законодавства, що регламентують правовідносини, у яких найчастіше виникають спори, розкривати найактуальніші питання сьогодення.

Консультант суду здійснює систематизацію законодавства, підтримує нормативні акти в контрольному стані та своєчасно інформує працівників апарату суду, суддів про нове законодавство. Судді також використовують у разі необхідності комп»ютерно – правову програму «Ліга – Закон», сайти Президента України та Верховної Ради України, тощо.

Робота по заповненню веб – сайту суду.

Наказом № 6 від 29.01.2013 року затверджено Положення про організаційне забезпечення функціонування офіційного веб – сайту Володарсько – Волинського районного суду. Контроль покладено на керівника апарату суду.

Наказами голови суду від 01.07.2011 року № 49-к та від 29.03.2011 року № 3 головного спеціаліста з інформаційних технологій Дем»янчука Р.В. призначено відповідальною особою за наповнення, адміністрування та оновлення інформації на веб – сайті суду.

У відповідності до Указу Президента України «Про заходи щодо розвитку національної складової глобальної інформаційної мережі Інтернет та забезпечення широкого доступу до цієї мережі в Україні» від 31 липня 2000 року № 928/2000, Постанови Кабінету Міністрів України від 4 січня 2002 р. № 3 «Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади», наказів Державної судової адміністрації України від 23 червня 2004 року №99/04 «Про забезпечення адміністрування та розміщення і постійного оновлення інформації на власних веб-сайтах судів та інших органів і установ судової системи у мережі Інтернет»; від 15 серпня 2007 року № 81 «Про забезпечення розміщення і постійне оновлення інформації на Веб-порталі "Судова влада України";  від 13 серпня 2009 року № 94 «Про оновлення програмних засобів офіційного веб- порталу судової влади України» відповідальним працівником суду заповнюється сторінка веб – сайту суду належним чином.

Додатково, бажано було б доповнити інформацію про суд розміщенням історичної довідки про суд,  висвітлювати результати діяльності суду, а саме: висвітлювати аналітичну інформацію про роботу суду (аналізи, узагальнення), стан обліково – статистичної роботи суду, стан здійснення правосуддя, тощо. 

На виконання наказу ТУ ДСА України в Житомирській області від 26.04.2012 року № 19 в Володарсько - Волинському районному суді наказом від 18.01.2013 року № 3-к затверджено План заходів щодо запобігання і протидії корупції на 2013 рік. Щоквартально до територіального управління подається інформація про виконання плану.

 

Ведення номенклатури справ.

Номенклатура справ затверджена наказом Голови Володарсько – Волинського районного суду Житомирської області , та відповідно до  п.п. 22.3, 22.7 Інструкції з діловодства схвалена протоколом ЕПК Державного архіву Житомирської області від 28.02.2013 року № 3.

Номенклатура справ суду складається з 8 розділів:

Розділ 01- Організаційна робота суду;

Розділ 02  включає кадрове діловодство;

Розділ 03 охоплює матеріали з судової статистики;

Розділ 04 містить документи  по архіву суду;

Розділ 05 – Документи бухгалтерського обліку;

Розділ 06 – Робота зі зверненнями громадян;

Розділ 07 містить документи по охороні праці;

Розділ 08 охоплює роботу служби судових розпорядників.

При огляді номенклатурних справ суду зауважень щодо невідповідності підшитих документів найменуванні самої справи не виявлено.

 

Планування роботи суду. Контроль за виконанням визначених планом заходів.

 

Робота суду планується по півріччям.

Наказом голови суду від 17 січня 2013 року призначено Яковенко Л.В. відповідальною особою за ведення планів роботи, протоколів, нарад працівників суду.

План роботи Володарсько – Волинського районного суду на І-ше півріччя 2013 року затверджений наказом голови суду від 03.01.2013, складений  з відмітками про його виконання.

         За вищезазначений період проведено 7 оперативних нарад, на яких було обговорено підсумки роботи суду за рік, роботу канцелярії суду, питання навчання працівників суду і підвищення їхнього професійного рівня, трудову та виконавську дисципліну колективу суду, тощо.

На належному рівні проводиться аналітична робота. В аналізі обліково – статистичної роботи суду за 2012 рік зазначено динаміку розгляду справ, основні причини тривалого розгляду справ. Присутні аналізи своєчасності виконання судових рішень у цивільних та кримінальних справах за 3 місяці 2013 року, аналіз виконання вироків в частині взяття під варту засуджених до позбавлення волі або арешту та інші. В наряді суду є підсумки проведення щорічної оцінки державних службовців, покладених на них обов»язків і завдань за підсумками роботи у 2012 році.

 

Стан діловодства в суді 

 

Наказом голови суду від 12.01.2009 року № 9-к приймання позовних заяв, скарг та заяв від осіб, які звертаються до суду здійснюється помічниками суддів.

Наказом голови суду від 24 липня 2012 року № 6-к старшого секретаря суду Новаковську В.М. та секретаря суду призначили відповідальною за внесення відомостей справляння судового збору шляхом заповнення даних в автоматизованій системі діловодство суду.

Обліково – статистичні картки ведуться як в паперовому так і в електронному виглядах. Суттєвих зауважень по їх заповненню не виникло.

 Заповнення карток на особу, стосовно якої судом розглядається кримінальна справа ведеться на належному рівні. Всього в ТУ ДСА України в Житомирській області станом на 18.04.2013 року направлено  13 карток та 4 талони (в квітні 2013 року направлено 4 картки). Як в паперовому вигляді так і в Д-3 картки заповнені належним чином. Безпосередньо в суді з відповідальним працівником виконували обчислення форм звіту 6-9, а також комп»ютерну перевірку стану заповнення карток. В ході перегляду зведеного звіту помилок не виявлено, що свідчить про належну роботу відповідального за цю ділянку роботи працівника суду.

Журнал обліку виконавчих документів, виданих судом прошитий, пронумерований. Контрольні журнали перевіряються суддями, прошиті, пронумеровані належним чином.

Журнали розгляду справ суддями прошиті, пронумеровані, перевіряються суддями.

Записи в журналах ведуться охайно, порушення хронології реєстрації документів не виявлено.

Станом на 18.04.2013 року до суду надійшло:

-          справ про адміністративні правопорушення – 192;

-          кримінальних справ – 33;

-          цивільних справ - 216;

-          справ адміністративного судочинства – 32.

Справи в канцелярії суду оформлені належним чином, формуються по категоріям: кримінальні, цивільні, адміністративні, справи по адміністративним правопорушенням.

26.04.2013 року до Прокуратури Володарсько – Волинського району направлений лист з проханням вжити заходів прокурорського реагування щодо розшуку осіб по справам, зупиненим провадженням у зв»язку з розшуком.

Середньомісячне надходження справ і матеріалів на одного суддю у 2012 році (з урахуванням штатної чисельності суддів) зменшилось на 22,26% і становило 55,64 справ і матеріалів, при загальному по області – 60,20 (у 2011 році – 71,57 при загальному – 134,63).

Структура середньомісячного надходження справ і матеріалів на одного суддю Володарсько - Волинського районного суду у 2012 році виглядає наступним чином: кримінальні справи і матеріали – 9,52, адміністративні справи і матеріали – 2,24, цивільні справи наказного, позовного, окремого проваджень – 19,30, справи про адміністративні правопорушення – 23,03, заяви про перегляд судових рішень адміністративного судочинства – 1,55.

Структура середньомісячного надходження справ і матеріалів на одного суддю у 2011 році виглядає наступним чином: кримінальні справи і матеріали – 7,98, адміністративні справи і матеріали – 24,55, цивільні справи наказного, позовного, окремого проваджень – 14,18, справи про адміністративні правопорушення – 24,86.

 

В Володарсько – Волинському районному суді районному суді з 28.02.2012 року функціонує автоматизована система документообігу «Д-3». Положення про автоматизовану систему документообігу суду передбачає також електронну реєстрацію всієї вхідної кореспонденції суду. Проходження судового документообігу в суді здійснюється відповідно до вимог інструктивних та методичних матеріалів. 19.04.2013 року територіальним управлінням ДСА України в Житомирській області направлений лист до ДП «ІСС» про надання практичної допомоги в деяких питаннях в роботі з програмою «Д-3».

Реєстрація справ і матеріалів ведеться згідно з індексами, що передбачені пунктом 3.8. Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України від 27.06.06 № 68, зі змінами та доповненнями (далі Інструкції).

Алфавітні покажчики по усіх категоріях справ, реєстраційні та контрольні журнали відповідають встановленим вимогам.

Реєстрація в автоматизованій системі вхідної кореспонденції здійснюється наступним чином: вхідна кореспонденція приймається та опрацьовується користувачами автоматизованої системи, яким надано доступ до системи відповідно до їх функціональних обов′язків, реєструється в автоматизованій системі в день її надходження. Позовні заяви та справи підлягають автоматичному розподілу між суддями, які мають на час розподілу справ повноваження для здійснення процесуальних дій.

Згідно з пунктом 2.8.4 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, кожній судовій справі, що надійшла до суду та підлягає розгляду в процесуальному порядку, надається єдиний унікальний номер, який формується системою автоматично.

Документообіг в Володарсько – Волинському районному суді здійснюється з дотриманням встановлених вимог. За 4 місяці 2013 року на адресу суду надійшло 2029 листів та вихідна кореспонденція становить 4072 документи. Керівником апарату суду та його заступником здійснюється належний контроль за виконавською дисципліною в суді.

         Реєстрація позовних заяв, апеляційних та касаційних скарг, подань; реєстрації вхідних документів; обліку прийнятих факсограм ведуться згідно встановленого зразка вимог «Інструкції з діловодства …».

        У суді належним чином ведеться облік речових доказів та виконання судових рішень щодо них. Єдине зауваження – по облаштуванню належного зберігання доказів. Для зберігання речових доказів потрібно обладнати спеціальне приміщення (сховище) зі стелажами, решітками на вікнах, оббитими металом дверима, охоронною та протипожежною сигналізацією. У разі відсутності такого приміщення доцільно було б виділити спеціальне сховище (сейф, металева шафа достатнього розміру), наприклад металевий сейф.    

        Архів суду

         Для забезпечення схоронності  документів діяльності Володарсько - Волинського районного суду виділено архів тимчасового зберігання та постійного зберігання, який відповідає усім необхідним вимогам. Архів суду  розміщений в приміщенні Володарсько - Волинського районного суду.  Організовують та ведуть свою роботу, відповідно до Плану роботи експертної комісії архіваріус – Корзун Л.В. та заступник керівника апарату Яхимович М.А.

Положення про архів затверджено наказам голови суду від 29.01.2013 року №8. Наказом від 31.10.2012 року № 40 затверджений склад ЕПК. Наказом № 9 від 29.01.2013 року затверджений план роботи експертної комісії на 2013 рік.

Відповідно до вимог з Інструкції з діловодства оформлено за 2012 рік описи справ з тимчасового зберігання та особового складу, постійного зберігання, які схвалені протоколом експертної комісії Володарсько – Волинського районного суду № 2 від 02.03.2013 року.

Справи зберігаються у окремих в’язках по категоріях справ та розміщені на дерев»яних стелажах у порядку щорічних надходжень. Справи передаються до архіву суду згідно затвердженого головою суду графіку (п. 8.1 Інструкції), який складається в кінці року, відповідно до описів згідно з додатком 8 Інструкції про порядок передання до архіву суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівів судових справ та документів діяльності суду.

Про передачу справ до архіву суду складається відповідний акт.

Архіваріусом суду  постійно контролюються строки зберігання справ.

На судові справи та документи, строк зберігання яких закінчився, складається акт про вилученню для знищення. Ці акти погоджуються експертною комісією суду після проведення експертизи цінності документів. Знищення справ проводиться відповідно до переліку справ за рік.    

         Зауважень до роботи архіву немає. Робота проводиться належним чином.

 

ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ:

 

         1. Загалом робота Володарсько - Волинського районного суду Житомирської  області заслуговує позитивної оцінки. Під час перевірки працівниками територіального управління ДСА України в Житомирській області надавалася практична допомога з різних напрямів діяльності.

 

2.  Керівником апарату Володарсько - Волинського районного суду Яковенко Л. В. організаційне забезпечення діяльності здійснюється на належному рівні. Забезпечується контроль за роботою працівників суду.

 

3.   З метою покращення роботи суду рекомендуємо усунути певні недоліки, а саме:

доопрацювати сторінку веб – сайту суду;

-  при підготовці публікацій у місцеві ЗМІ особливу увагу звертати на інформування населення про норми законодавства, що регламентують правовідносини, у яких найчастіше виникають спори;

-  переходити на ведення обліково – статистичних карток в програмі Д-3, для того, щоб  не створювати подвійного навантаження в роботі на працівників канцелярії суду;

-  за наявності відповідного фінансування провести поточний ремонт  кабінетів та залів судових засідань;

- встановити  перегородки між другим  та третім поверхом в приміщенні районного суду;

-  облаштувати вікна між першим та другим поверхом  та  пять вікон другого поверху, що знаходяться на головному фасаді, металевими решітками.

 

         4.  Довідку за результатами вивчення стану організації роботи суду за І квартал 2013 року обговорити на нараді з працівниками суду.

 

          5.  Про вжиті заходи з усунення зазначених в довідці недоліків, спрямовані на покращення роботи в Володарсько – Волинському районному суді Житомирської області, проінформувати територіальне управління до 27.05.2013 року.

                                    А.М. Збаражська

Завідувач сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій управління       

           

Д.В. Бабіченко

Завідувач сектору кадрової роботи управління

 

Г.В. Янчук

Начальник відділу матеріально – технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників управління

 

Г.В. Драган

Провідний спеціаліст відділу матеріально – технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників управління