flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

З В І Т територіального управління ДСА України в Житомирській області за 2011 рік

 

                                                                      

 

З В І Т

територіального управління  ДСА України

в  Житомирській області  за 2011 рік

 

           Територіальне управління державної судової адміністрації в Житомирській області, відповідно до покладених завдань, здійснює заходи щодо організаційного забезпечення діяльності судів, керуючись в роботі Конституцією України, Законом України “Про судоустрій і статус суддів”, Положенням про територіальне управління державної судової адміністрації та іншими нормативними документами, які спрямовані на створення належних умов для повного і незалежного здійснення правосуддя.

           Заходи, які були передбачені планом роботи управління на 2011 рік, виконані.

           Основними напрямками в діяльності територіального управління в звітному періоді були: покращення організаційного та матеріального забезпечення діяльності судів, охорони приміщень судів, безпеки суддів та працівників апаратів судів, покращення приміщень судів, проведення заходів щодо покращення стану обліково-статистичної роботи, планово-фінансової діяльності, кадрової і правової роботи.

Протягом  звітного  періоду територіальним управлінням Державної судової адміністрації  України в Житомирській області  здійснено ряд заходів щодо реалізації завдань із організаційного забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції.

 

І. Сектор кадрової роботи

 

Штатна чисельність працівників ТУ ДСА України в Житомирській області станом на  01 січня 2012 року становить 21 одиницю, фактично працює 21 державний службовець.

У березні та у жовтні 2011 року, відповідно до наказів начальника територіального управління № 5 від 28.02.2011 року та № 45 від 24.10.2011 року проведено реорганізацію територіального управління.

Крім того, відповідно до ст. 148 Закону України № 2453-VI від 07.07.2010 року  «Про судоустрій і статус суддів» за поданням голів місцевих судів призначено 2 керівника апарату суду, 4 заступників керівників апаратів судів та звільнено 3 керівників апарату суду та 1 заступника.

Проведено збір та узагальнення інформації про стан подання декларацій суддями і державними службовцями територіального управління та державними службовцями апаратів місцевих загальних судів. В результаті проведеної роботи відомості про доходи за 2010 рік подали 100 відсотків державних службовців територіального управління та місцевих загальних судів. Забезпечується конфіденційність відомостей декларацій. В квітні 2011 року узагальнена інформація направлена до ДСА України.

У травні 2011 року проведено щорічну оцінку виконання керівниками апаратів місцевих загальних судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань, бланки щорічних оцінок долучені до особових справ керівників та їх заступників.

Сектором кадрової роботи проводилась організаційно-штатна діяльність, а саме: до ДСА України направлений штатний розпис територіального управління Житомирської області станом на 01.05.2011 року, 01.07.2011 року, 01.10.2011 року та 01.12.2011 року. Відповідно до затверджених змін до штатних розписів штатна чисельність місцевих загальних судів станом на 01. 01.2012 року становить 826 одиниць, з них 152 судді, 589 державних службовців,  службовців – 33 та інших працівників –52. Фактична чисельність суддів і працівників апаратів місцевих судів станом на 01 січня  2012 року становить 756 одиниць, з них суддів –126, державних службовців – 548, службовців –31   та інших працівників –51.

Сектором кадрової роботи забезпечені необхідні умови для підвищення кваліфікації суддів та працівників апаратів місцевих загальних судів Житомирської області в Національній школі суддів України.

В звітному періоді підвищили кваліфікацію 71 особа: із них –58 суддів місцевих загальних судів та 13 працівників апаратів місцевих загальних судів.

Крім того, проведена робота щодо підбору кандидатур на навчання в Національній академії Державного управління при Президентові України, зокрема направлені матеріали на 1 особу. Відповідно до листа ДСА України від 14.06.2011 року №8-3878/11 начальником управління проведені співбесіди, за результатами яких 1 кандидат рекомендований для участі у професійному відборі на навчання у Національному університеті «Харківська юридична академія імені Ярослава Мудрого»

На виконання листів Державної судової адміністрації України № 13-1626/06 від 22 березня 2006 року, № 13-3477/06 від 08.06.2006 року працівниками сектору щомісячно вносяться дані до Єдиної інформаційної системи обліку суддівських кадрів.

На виконання листа управління державної служби Головдержслужби України в Житомирській області №01-10-4/662 від 18.09.07 року щоквартально наповнюється підсистема обліку державних службовців ЄДКС «Кадри».

 

ІІ. Відділ  планово-фінансової  діяльності,  бухгалтерського обліку  та  звітності

           

           В лютому 2011 року Державною судовою адміністрацією України були затверджені кошториси на 2011 рік по місцевим загальним судам області КПКВ 0501040 на загальну суму – 45899,6 тис.грн. ( загальний фонд - 42200,0 тис.грн., спеціальний фонд - 3699,6 тис.грн.); по ТУ ДСА України в Житомирській області КПКВ 0501010 в сумі 946,5 тис.грн.

          Усім місцевим загальним судам області доведені кошториси на 2011 рік відповідно до Закону України  «Про Державний бюджет України на 2011 рік». 

          Проаналізувавши виділене фінансування планово-фінансовим відділом було подано ДСА України потребу в додатковому фінансування  по КПКВ 0501040 в сумі – 4475,7 тис.грн., по КПКВ 0501010 – 112,7 тис.грн.

          Впродовж 2011 року додатково виділено фінансування по КПКВ 0501040 :

- за загальним фондом в сумі  758,6 тис.грн.;

- за спеціальним фондом в сумі 3907,6 тис.грн.;

- по КПКВ 0501010 в сумі – 15,9 тис.грн.

            Профінансовано в 2011 році  згідно затверджених кошторисів:

-          КПКВ 0501040 місцеві загальні суди загагальний фонд - 42958,6 тис.грн. (профінансовано  в повному обсязі);

-          КПКВ 0501040 місцеві загальні суди спеціальний фонд - 5235,6 тис.грн. ( недофінансовано 2371,6 тис.грн.);

-          КПКВ 0501010 ТУ ДСА загальний фонд – 962,4 тис.грн. (профінансовано  в повному обсязі).

          Впродовж   звітного  періоду  проведено  розрахунки  за  теплопостачання, послуги  зв’язку, газопостачання, водопостачання  та   спожиту електроенергію  відповідно до виділеного фінансування. Станом на 01.01.2012 р. кредиторська заборгованість по енергоносіям відсутня.

           В жовтні 2011 року погашена кредиторська заборгованість 2008 року по КЕКВ 2133 (капітальний ремонт приміщень судів) в сумі 125,8 тис.грн.   

           Відповідно до наказу начальника ТУ ДСА України в Житомирській області від 20.10.2011 р. № 42 проведена повна річна інвентаризація в місцевих загальних судах області та ТУ ДСА України в Житомирській області. Результати інвентаризації відображені в меморіальних ордерах та проведені по головній книзі.

           На реєстраційному  рахунку  “Депозит”  станом  на  01.01.2012 р.  залишились  кошти за рішеннями судів  в  сумі 1103,9 тис.  грн.

            В грудні 2011 року виділено фінансування за програмою КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів» в сумі 4355,7 тис.грн., які використані за цільовим призначенням.

           Відповідно до річного плану закупівель на 2011 рік, комітетом з конкурсних торгів ТУ ДСА в Житомирській області проведено чотири тендерні процедури а саме:

-          «закупівля у одного учасника» на придбання поштових марок для місцевих загальних судів області на загальну суму 4 514,1 тис.грн.         З переможцем - Житомирською дирекцією УДППЗ «Укрпошта» укладено договір;

-          «відкриті торги» на придбання послуги із забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду у загальних місцевих судах на загальну суму 637,0 тис.грн.                         З переможцем - ДП «Інформаційні судові системи» укладено договір;

-          «запит цінових пропозицій» на придбання послуги з технічного обслуговування та ремонту конторських, лічільних машин та комп’ютерної техніки  на загальну суму 197,0 тис.грн. З переможцем -   ПП«Сервісний центр ТОМІ» укладено договір.

-          «відкриті торги» на придбання  послуги з поточного ремонту нарадчих кімнат, залів судових засідань, коридорів, сходової клітки, підвалу, котельні, фасаду та крильця Радомишльського районного суду на суму 499824,00 грн. З переможцем - ПП «Подік» укладено договір.

       Щомісячно та щоквартально  здаються звіти до управління Державного казначейства в Житомирській області про фінансування та рух коштів по територіальному управлінню та місцевим судам Житомирської області. Завірені казначейством копії надсилаються до ДСА України.

       Також  щомісяця  здаються звіти до ДСА України, а саме:

-          структура заробітної плати;

-          структура щомісячного (довічного) грошового утримання;

-          інформація про здійснення видатків на оплату праці, грошове забезпечення та інші соціальні виплати;

-          інформація про фінансовий стан установи;

-          реєстр державного нерухомого майна, переданого в оренду підприємствами та організаціями, які підпорядковані ДСА України;

-          дані про стан розрахунків головних розпорядників бюджетних коштів за енергоносії та житлово-комунальні послуги.

 

         ІІІ. Відділ  матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників

 

 1.Організаційне забезпечення діяльності місцевих судів            

На виконання наказу  ДСА України від 25.08.2009 року № 97,  з метою вдосконалення організації роботи територіального управління  щодо організаційного забезпечення діяльності місцевих загальних судів відділом щоквартально опрацьовується  та направляється до ДСА України  узагальнена інформація  по місцевих загальних судах області, що відноситься до компетенції роботи відділу.

20.05.2011р. проведено засідання колегії  територіального управління за участю голів місцевих загальних судів області.

20.05.2011р. та 25.10.2011р. проведено наради з керівниками апаратів судів на яких було висвітлено проблемні питання щодо організації роботи судів керівниками апаратів судів та надано методичну допомогу.

Територіальним управлінням вжито заходи щодо забезпечення загальних місцевих судів області юридичною літературою (кодекси, закони, періодичні видання) відповідно до їх потреб, що сприятиме оновленню наявної літератури в судах загальної юрисдикції.

У зазначений період місцеві загальні суди забезпечено 19 суддівськими мантіями та 9 суддівськими нагрудними знаками.

В зв’язку зі зміною юридичної адреси та необхідністю виготовлення додаткових штампів, печаток для використання в діловодстві, упродовж звітного періоду забезпечено необхідними штампами та печатками Баранівський, Бердичівський, Попільнянський, Корольовський, Олевський, Радомишльський, Житомирський  загальні місцеві суди та територіальне управління ДСА України в Житомирській області.

 

2. Забезпечення  безпеки суддів та охорони приміщень

          З метою виконання вимог спільних наказів ДСА та МВС України від 06.09.2004 р. № 1003 дск “Про затвердження Інструкції про порядок організації підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорони приміщень суду”  від 12.09.2005 р. № 102/765 “Про затвердження Правил пропуску осіб до приміщень судів та на їх територію транспортних засобів” розроблено, затверджено та продовжується   виконання  територіальним управлінням та УМВС в області плану спільних заходів щодо забезпечення відповідного технічного оснащення приміщень судових установ та створення в них належних умов для несення служби працівниками судової міліції. Упродовж 2011  року вжито ряд заходів спрямованих на забезпечення безпеки і незалежності суддів, покращення діяльності служби судових розпорядників.

            Станом на 01.01.2012 року охоронна сигналізація з виведенням на пульт центрального спостереження ДСО працює в 15 місцевих судах, 10 судів області оснащені автономною охоронною сигналізацією, 17 судів загальної юрисдикції обладнано охоронно-пожежною сигналізацією, 12 з яких виведено на ПЦС УДСО при УМВС України в Житомирській області, у  тому числі в 9 судах сигналізація забезпечує охорону всього приміщення, а в 3 – лише охорону  архіву та канцелярії.

            На теперішній час охоронно-тривожною сигналізацією оснащено 17 судів області. Управлінням державної служби охорони при УМВС України в Житомирській області, згідно укладених договорів із територіальним управлінням, проводяться монтажні роботи по встановленню охоронно-тривожної сигналізації з виведенням на пульт централізованого спостереження в приміщеннях Бердичівського, Брусилівського, Коростенського, Народицького, Овруцького, Олевського, Попільнянського та Червоноармійського місцевих загальних судів. Це забезпечить в подальшому 100% оснащення місцевих судів області охоронно-тривожною сигналізацією.  Крім цього, у приміщенні Будинку правосуддя, де розміщені Богунський та Корольовський районні суди, здійснено додаткові монтажні роботи по підключенню тривожної сигналізації на стаціонарний пост працівників міліції підрозділу «Грифон», що сприяє негайному реагуванню на спрацювання тривожної сигналізації в залах судових засідань, кабінетах суддів.

  Підрозділом СРСМ „Грифон" забезпечується цілодобова охорона приміщень та безпека і незалежність суддів, працівників суду, учасників судового процесу під час здійснення правосуддя в Богунському, Корольовському, Бердичівському, Коростенському, Новоград-Волинському, Житомирському та в робочий час - у Баранівському, Любарському, Народицькому і  Чуднівському місцевих загальних судах.

             Упродовж  2011 року встановлено прямий (транзитний) телефонний зв’язок з міськрайвідділами внутрішніх справ у Баранівському, Ємільчинському, Житомирському, Коростишівському, Народицькому, Овруцькому, Радомишльському, Романівському та Чуднівському районних судах. На теперішній час наявний прямий (транзитний) телефонний зв’язок із міськрайвідділами внутрішніх справ у 20  міськрайонних судах. Проводиться подальша робота з питань щодо  встановлення прямого телефонного зв’язку з міськрайвідділами внутрішніх справ у інших міськрайонних судах області.     

           Відповідальні особи за пожежну безпеку в міськрайонних та районних судах області, які пройшли навчання по програмі пожежно-технічного мінімуму наприкінці 2010 року, у звітному періоді забезпечені відповідними посвідченнями управління МНС в Житомирській області.

Наказом начальника територіального управління ДСА України в Житомирській області від 30.06.2011 року №32 Богунський районний суд м.Житомира визначено таким, який буде розглядати справи, що мають гриф секретності «таємно» та «цілком таємно». Необхідні документи для одержання допуску до роботи із  зазначеними вище документами направлено до ДСАУ. Питання знаходиться на стадії вирішення.

Відповідно до спільного наказу УМВС України в Житомирській області та ТУ ДСА України в Житомирській області від 10.11.2011 року №1015/48, за участю відповідальних осіб територіального управління, органів внутрішніх справ та місцевих загальних судів, у термін з 17 по 28 листопада поточного року проведено комісійне обстеження приміщень судів на предмет їх технічної укріпленності.  За результатами обстеження відбулася службова нарада, результати  відображені у відповідному протоколі із зазначенням конкретних дат усунення наявних недоліків у технічній укріпленості приміщень судів. Територіальним управлінням узагальнено та проаналізовано  основні проблеми в місцевих загальних судах області щодо наявності та вартості робіт  по приведенню у відповідність до Інструкції приміщень конвою та камер тримання підсудних (засуджених) та вжито заходів щодо усунення недоліків технічного укріплення приміщень, які не потребують значного обсягу фінансування. Аналіз показує, що приміщення для особового складу варти наявні у 9  місцевих загальних судах, а саме: Андрушівському, Баранівському, Бердичівський, Богунський, Житомирський, Корольовський, Коростенський, Коростишівському та Новоград-Волинському, 4 з яких відповідають вимогам інструкції (Андрушівський, Богунський, Корольовський, Коростенський). Камери утримання підсудних наявні в 8 місцевих загальних судах -  Андрушівському, Баранівському, Бердичівському, Богунському, Житомирському, Корольовському, Коростишівському та Новоград-Волинському, 4 з яких відповідають вимогам  інструкції  (Баранівський, Бердичівський, Житомирський, та Новоград-Волинський). У зв’язку із браком вільної площі та неможливістю проведення технічного перепланування будівель Брусилівського, Лугинського, Любарського, Романівського, Ружинського, Червоноармійського, Черняхівського судів, там відсутні  кімнати  для конвою та приміщення   для  тримання підсудних. Проекти 9 будівель таких судів, як Володарсько-Волинського, Ємільчинського, Малинського, Народицького, Овруцького, Олевського, Попільнянського, Радомишльського та Чуднівського взагалі не передбачали приміщення для конвою і утримання підсудних (засуджених). Територіальним управлінням проаналізовано основні проблеми в місцевих загальних судах щодо  відсутності камер відео-спостереження, переговорних пристроїв із постами у залах судових засідань і біля кімнат для утримання підсудних; перепланування  кімнат для утримання підсудних (засуджених), з урахуванням роздільного розміщення чоловіків та жінок, а також ізольованого утримання осіб, яким заборонено спілкування між собою,  потребує значних витрат.  У зв’язку  з обмеженим фінансуванням  у 2011 році, відповідно до затвердженого  кошторису місцевих загальних судів області, територіальне управління позбавлено можливості усунути вказані вище недоліки, оскільки  вони потребують додаткового фінансування. Враховуючи  наявні недоліки, виявлені під час комісійного обстеження, територіальним управлінням розроблено план заходів щодо їх усунення із зазначенням конкретних термінів виконання. Недоліки повязані з  укріпленням металевих кліток та їх перекриття металевим прутом та інші, що не потребують значних витрат, на теперішній час усунено.

Територіальним управлінням замовлено та сплачено 28 замків камерного типу для обладнання камер для утримання підсудних (засуджених) та стаціонарних металевих кліток у залах судових засідань для розгляду кримінальних справ.

          На виконання наказу Державної судової адміністрації України від 02.06.2003 року №217 «Про заходи щодо забезпечення безпеки діяльності судів загальної юрисдикції та територіальних управлінь Державної судової адміністрації», а саме пункту 1.2. цього наказу із змінами, внесеними згідно з наказом ДСА України від 21.11.2007 року №126,  було повідомлено ДСАУ про те, що 03.11.2011 року з Будинку правосуддя, в якому розміщені Богунський і Корольовський районні суди міста Житомира, а також територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області, було проведено евакуацію працівників зазначених установ у зв’язку з повідомленням про замінування вказаного приміщення. Так, 03 листопада 2011 року о 15 годині 35 хвилин до чергової частини УМВС України в Житомирській області на телефонний номер «102» надійшло анонімне повідомлення про замінування Будинку  правосуддя, що   розташований  за     адресою: м. Житомир, майдан Соборний,1. Дослівний зміст повідомлення: «СУД  НА  ПЕРЕМОГИ  БОМБА». Після прибуття слідчо-оперативних груп УМВС та УМНС України в Житомирській області, за участю представників СБУ  та прокуратури області на місце події було проведено евакуацію всіх працівників із приміщення з метою обстеження будівлі на предмет можливого виявлення вибухонебезпечних предметів. Обстеження приміщень (кабінетів) здійснювалося  спеціалістами вибухонебезпечної служби НДКЦ із залученням службово-пошукової собаки з 15.45 до 19.40 години. Унаслідок здійснених заходів вибухонебезпечних предметів у приміщеннях Будинку правосуддя не  виявлено. Ця подія зареєстрована в журналі реєстрації заяв і повідомлень про злочини 03.11.2011 року за №14947 Богунського РВ УМВС України в Житомирській області. Цього ж дня о 22.00 годині слідчим управлінням УМВС України в Житомирській області було порушено кримінальну справу за ознаками ч.2 ст.259 КК України (анонімне повідомлення про закладення вибухівки).

 

3. Соціально-побутове забезпечення суддів (забезпечення суддів житлом  та санаторно-курортним лікуванням)

          У контрольних списках територіального управління на поліпшення житлових умов станом на 01.01.2012 року перебуває 29 суддів місцевих загальних судів області, у тому числі – один суддя у відставці.

 На підставі листів ДСА України від 09.06.10р. за №19-3576/10 та від 29.09.10р. за №19-6538/10 проведено роботу щодо передачі колишнього приміщення Андрушівського районного суду, розташованого за адресою: м. Андрушівка, вул. Корольова, № 20 у комунальну власність із метою облаштування двох квартир для суддів Андрушівського районного суду, якими вони (Брагін В. І., Карповець В. В.) на теперішній час забезпечені.

           Проводиться робота по забезпеченню  суддів місцевих судів санаторно-курортним лікуванням.  В звітному періоді  за рахунок ФСС оздоровлено в санаторіях України  6 працівників місцевих загальних судів області.

 

4. Матеріально-технічне   забезпечення

     Створення належних умов для здійснення правосуддя місцевими загальними судами області в частині їх матеріально-технічного  забезпечення можливе лише за умов належного фінансування. Протягом звітного періоду  робота територіального управління була спрямована  на впровадження комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів».

          Для вирішення цієї проблеми у звітний період місцеві суди області забезпечені  матеріально-технічними цінностями, а саме:

- комплексами для звукозапису та протоколювання судового процесу на суму 83,33 тис. грн.;

- комп’ютерами – 98,2 тис. грн.;

- моніторами – 20,5 тис. грн.;

    - системними блоками – 20,3 тис. грн.;

    - джерела безперебійного живлення – 106,6 тис. грн.;

- комплектуючими  для комп’ютерної техніки – 31,9  тис. грн.;

- багатофункціональними пристроями – 22,8 тис. грн.;

- поштовими знаками (марками та конвертами) – 3183,18 тис. грн.;

- папером – 299,88  тис. грн.;

- CD- дисками -  199,98 тис. грн.,

- друкованою продукцією 214,4 тис. грн.;

- канцелярськими товарами  – 184,96 тис. грн.;

- господарськими товарами – 183,45 тис. грн.;

- електронними вагами – 20,7 тис. грн.;

- стільцями та кріслами – 23,5 тис. грн.;

- будівельними матеріалами – 198,2 тис. грн.;

- замками камерного типу – 4,8 тис. грн..

 

      З них за рахунок коштів ІТЗ забезпечено:

- комплексами для звукозапису та протоколювання судового процесу на суму 83,33 тис. грн.;

- комп’ютерами – 98,2 тис. грн.;

- моніторами – 20,5 тис. грн.;

    - системними блоками – 20,3 тис. грн.;

    - джерела безперебійного живлення – 8,1 тис. грн.;

- комплектуючими  для комп’ютерної техніки - 19,2   тис. грн.;

- багатофункціональними пристроями – 22,8 тис. грн.;

- поштовими знаками (марками та конвертами) – 1331,5 тис. грн.;

- папером – 299,88  тис. грн.;

- CD- дисками -  199,98 тис. грн.;

- друкованою продукцією – 214,4 тис. грн.;

- канцелярськими товарами  – 84,66 тис. грн..

 

      У разі потреби  здійснюється  заправка картриджів з метою забезпечення безперебійної роботи судів Житомирської області.

 

5.Забезпечення судів приміщеннями

Одним із головних напрямків діяльності територіального управління  є забезпечення  судів приміщеннями для створення належних умов для здійсненню судочинства суддями, створення належного доступу громадян до правосуддя.

     Територіальне управління здійснює організаційне забезпечення 25 судів, що розташовані в 26 окремих приміщеннях технічний стан яких у 25-нормальний або задовільний; у 1-аварійний (приміщення Брусилівського районного суду).     

     На звітний період загальна площа приміщень судів складає 20855,45 кв.м., а середня загальна площа приміщень судів, що припадає на одного суддю, становить 137,21 кв.м.

     Упродовж звітного періоду територіальним управлінням  докладено значних зусиль для вирішення питання щодо покращення умов розміщення місцевих загальних судів області.

19 жовтня 2011 року урочисто було відчинено двері оновленого приміщення Олевського районного суду. Приміщення, що знаходиться за адресою: м. Олевськ, вул. Володимирська, 7 - передано для розміщення Олевського районного суду в оренду з послідуючим викупом, згідно рішення IV сесії  Олевської  районної ради VI скликання. Під час проведення ремонту приміщення було облаштовано кабінети, канцелярію, архів, зали судових засідань та конференц-зал, проведено всі необхідні комунікації й установлено технічні засоби. Усі судді та працівники апарату суду забезпечені належними умовами для здійснення судочинства.      

         08 грудня 2011 року  відбулося урочисте відкриття нового приміщення Радомишльського районного суду Житомирської області. Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 19.09.07р.№750-р «Про передачу нерухомого майна в м. Радомишль», для розміщення Радомишльського районного суду було передано приміщення за адресою: м. Радомишль, вул. Івана Франка, 4-а. Відремонтована будівля відповідає всім вимогам Державних будівельних норм та належним умовам здійснення правосуддя. Належним чином облаштовано та технічно оснащено всі приміщення суду, а також відремонтовано господарські приміщення, які знаходяться на прилеглій території суду.

        Протягом 2011 року територіальним управлінням вжито ряд заходів, що не потребували значних капіталовкладень, а саме:

      -  проведено капітальний ремонт фасаду приміщення  Попільнянського районного суду по вул. Б.Хмельницького, 24 у смт.;

      -    проведено ремонт фасаду приміщення Черняхівського районного  суду;

      -  проведено поточні ремонти покрівель приміщень Любарського, Бердичівського, Баранівського та Коростенського місцевих загальних судів області;

      - проведено ремонт нарадчих кімнат, залів судових засідань та коридорів Андрушівського районного суду;

      - для вирішення питання розміщення нового судді в приміщенні Богунського районного суду облаштовано зал судових засідань та кабінет;

       - проведено поточні ремонти туалетних кімнат, що розміщені на території  Богунського та Корольовського районних судів.

 

 На виконання Програми “Підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів”, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.12.2008 року №1567-р, в 2011 році замінено вікна на енергозберігаючі металопластикові в Олевському, Радомишльському, Попільнянському, Черняхівському районних судах. З метою зменшення споживання електроенергії для всіх судів області закуплені енергозберігаючі лампи освітлення.

 Завершено монтаж автономного газового опалення та встановлено  Модуль нагріву МН120 «Бернард»  в Чуднівському районному суді. На даний час вирішується питання реконструкції системи опалення будівель Народицького, Овруцького та Коростишівського районних судів області.  Для виконання цих робіт Державною судовою адміністрацією виділені відповідні кошти.

    Водночас Червоноармійський районний суд перебуває в орендованому приміщенні, оскільки  приміщення за адресою: смт. Червоноармійськ, пров. Річний,1 - передане до сфери управління ДСА України на підставі рішення виконкому Червоноармійської районної ради, потребує капітального ремонту на загальну суму близько 2,2 млн. грн.

   Також нагальним залишається питання забезпечення Брусилівського районного суду належним приміщенням. На сьогоднішній день приміщення Брусилівського районного суду  є непридатним для перебування в ньому працівників суду та відвідувачів. Про технічний стан будинку свідчить висновок КП «Житомирпроект» від 29.01.07р. Розв’язання цього питання можливо  за умови будівництва  в  місті окремого   приміщення, орієнтовна вартість  якої близько 5 млн. грн.

  На виконання постанови колегії Державної судової адміністрації України від 02.02.2007 року № 1/1 виготовлено свідоцтва про право власності на будівлі 18 місцевих загальних судів області з 26 приміщень, в яких розміщуються місцеві суди Житомирської області. У 2011 році виготовлено свідоцтво на право власності на приміщення Новоград-Волинського міськрайонного суду загальною площею 1232,5кв.м., що знаходиться за адресою: м. Новоград-Волинський, вул. І. Франка, 31. Одночасно Андрушівський, Олевський, Червоноармійський районні суди  та частина Романівського знаходяться в орендованих приміщеннях.

 

По інших приміщеннях ведеться наступна робота:

Житомирський районний суд.

  Приміщення перебуває у власності територіальних громад, сіл та селищ Житомирського району.  Питання щодо передачі  будівлі до сфери управління ДСА України буде вирішуватись на комісії Житомирської районної ради;

Попільнянський районний суд.

  Ведеться робота щодо передачі з власності територіальних громад, сіл та селищ Попільнянського району у державну власність з віднесенням до сфери управління Державної судової адміністрації України адміністративної будівлі по вул. Б.Хмельницького,24 у смт. Попільня, у якій розташовано Попільнянський районний суд.

 Богунський та Корольовський районні суди м. Житомира.

  Свідоцтво про право власності на будівлю, в якій вони  розташовані, оформлене на Головне управління юстиції в Житомирській області, яке  відмовляє в проханні про передачу об’єкта до сфери управління Державної судової адміністрації.

      Станом на 01.01.2012 року державні акти на право постійного користування земельною ділянкою виготовлено на 16 ділянок, на яких розміщені  приміщення  судів.

  Одночасно ведеться робота щодо виготовлення  державних актів на право постійного користування земельною ділянкою, на якій розташовано Брусилівський, Любарський, Лугинський, Олевський районні суди, Коростенський міськрайонний (вул. Шолом-Алейхема, 13) суд та на колишнє  приміщення Баранівського районного суду  (вул. Кірова, 23).

   Із метою забезпечення належних умов та планування  діяльності судів загальної юрисдикції, відповідно до наказу начальника територіального управління від 11.11.11р. за №49 «Про проведення обстежень приміщень судів», територіальним управлінням проведено комплексне обстеження приміщень місцевих загальних судів області та прилеглих до них територій. За його підсумками розроблені заходи по приведенню приміщень судів до нормативних вимог  інструкції.

 

6. Інформаційне забезпечення місцевих судів

На теперішній  час на балансі місцевих загальних судів Житомирської області знаходиться 49 одиниць серверного обладнання (додаткова потреба становить 25 одиниць). Всього у місцевих судах області та територіальному управлінні підключено 26 маршрутизаторів.

На балансі місцевих загальних  судів перебуває  316 компютерів. 115 комп’ютерів, що експлуатуються в судах, є морально застарілими. На сьогодні загальна потреба в персональних комп’ютерах складає 444 одиниць.

Наявна кількість систем фіксування судового процесу, що експлуатується в місцевих загальних судах області та перебувають на балансі, становить 143 одиниці. З них 93 системи фіксування судового процесу на базі персонального комп’ютера, а саме: «Оберіг» - 43 одиниці та «Камертон» - 50 одиниць, а також 50 засобів фіксування судового процесу на базі цифрового магнітофону «Тритон», які є морально застарілими, з них: 43 експлуатуються у судах та 7 (у робочому стані) зберігаються на складі територіального управління, оскільки в місцевих судах відсутня в них потреба. Потреба у ТЗФСП становить 9 одиниць, а також підлягають заміні на сучасні 50 одиниць ТЗФСП «Тритон». На звітну дату загальна потреба у ТЗФСП складає 59 одиниць.

Станом на 01.01.2012 року для місцевих загальних судів області придбано 4 персональні комп’ютери, 14 системних блоків, 15 моніторів, 8 комплектів для звукозапису та протоколювання судового процесу, 164 джерел безперебійного живлення, 2 ксерокси, 8 багатофункціональних пристроїв, 2 принтери та комплектуючі для комп’ютерної техніки.

           Однією з найважливіших проблем була і залишається недостатня забезпеченість судів області комп’ютерною технікою, що значно уповільнює використання комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів» у повному обсязі.

Значна частина суддів використовує в роботі особисту комп’ютерну техніку, що унеможливлює забезпечення доступу суддів до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців.

За поточний рік було замовлено та виготовлено 243 електронні цифрові підписи для суддів та керівників апаратів судів загальної юрисдикції Житомирської області для направлення копій судових рішень до Єдиного державного реєстру та доступу до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців.

            На сьогодні  виникла нагальна потреба в модернізації серверного обладнання чи придбання більш потужного, придбання нової комп’ютерної техніки, оскільки значна її кількість морально та фізично зношені, що перешкоджає використанню всіх можливостей комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів» у повному обсязі.

На виконання Спільної  програми  Європейського Союзу та Ради Європи «Прозорість та ефективність судової системи України», територіальним управлінням отримано обладнання для проведення локальної мережі в місцевих загальних судах області, що дасть можливість забезпечити всі суди області локальними мережами, які відповідають стандартам.

Відповідно до листа ДП «Інформаційні судові системи» від 29.07.2011         № 2137 з метою впорядкування виконання робіт та недопущення подальшого їх зриву припинено роботи щодо передачі обладнання відповідальним працівникам         ТОВ «Виробнича фірма «ІНВЕКС Телеком»» та роботи щодо проведення локальної мережі. На даний час роботи по встановленню мережі завершені у 19 судах Житомирської області.

         Територіальним управлінням вживаються заходи з оперативного висвітлення інформації про свою діяльність та події, що відбуваються. В загальнонаціональній правовій газеті «Юридичний Вісник України» від 24 грудня 2011 року № 51 було опубліковано статтю начальника територіального управління Морея В.В. «Суди осучаснюються»  про проведену роботу територіального управління. Постійно оновлюється інформація на веб-сайтах територіального управління та місцевих загальних судів Житомирської області.

          Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2006 року № 740 «Про затвердження Порядку ведення  Єдиного державного реєстру судових рішень» усі 25 місцевих загальних судів Житомирської області направляють в електронній формі копії судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень. За 2011 рік місцевими загальними судами Житомирської області до Єдиного державного реєстру судових рішень було направлено 125983 копії судових рішень, що складає 63,8% від загальної кількості ухвалених рішень.

           

ІV. Сектор організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій

 

 На  виконання наказу  ДСА України від 25.08.2009 року № 97  з метою удосконалення організації роботи територіального управління  стосовно організаційного забезпечення діяльності місцевих загальних судів сектором щоквартально опрацьовується та направляється до ДСА України  узагальнена інформація  по місцевих загальних судах області щодо:

-           кадрового забезпечення місцевих судів загальної юрисдикції;

-           матеріально-технічного забезпеченням місцевих судів загальної юрисдикції та матеріально-побутового  забезпеченням суддів;

-          фінансового забезпечення  місцевих судів загальної юрисдикції;

   -        організації  роботи місцевих судів загальної юрисдикції.

 

 Сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій складено та направлено до Житомирської обласної державної адміністрації інформацію про розгляд за 2010 рік та І півріччя 2011 року місцевими судами Житомирської області справ про адміністративні правопорушення, передбачені Законом України “Про боротьбу з корупцією”.

          Прийнято та зведено звіти про роботу загальних місцевих судів Житомирської області за 2010 рік та І півріччя 2011 року за формами 1, 1-ОП, 1-Л, 2-а, 2-ц, 3, 4, 5, які разом з додатками направлено до ДСА України в паперовому та електронному виглядах. Сформовано електронні посилки по звітах за формами  6, 7, 8, 9 та відправлено до ДСА України.

         Розраховано статистичні порівняльні таблиці TABLI за 2010 рік в порівнянні з 2009 роком та за І півріччя 2011 року в порівнянні з І півріччям 2010 року.

         Протягом січня – грудня 2011 року щомісячно проводилася обробка та перевірка правильності заповнення карток на підсудного, стосовно якого судом розглянуто кримінальну справу. Вчасно подавалися до ДСА України, Апеляційного суду Житомирської області звіти за формами 1-Л, 1-ОП.

         Складено загальний аналіз даних судової статистики про роботу районних (міськрайонних) судів Житомирської області за 2010 рік та І півріччя 2011 року та аналіз стану організації обліково-статистичної роботи в ТУ ДСА в Житомирській області  та місцевих загальних судах області за 2010 рік, статистичні порівняльні таблиці, які направлені для користування та ознайомлення до місцевих загальних судів області.  

          Складено план  роботи  сектору  на  І квартал, І півріччя 2011 року, ІІ півріччя 2011 року.

08.02.2011 року проведено вивчення стану організації загального діловодства в Романівському районному суді Житомирської області.

Направлено до  місцевих загальних судів Житомирської області проект Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду для надання пропозицій та зауважень щодо нього, які зведено та надіслано до ДСА України.        

           Сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій надавалися відповіді на запити установ, організацій різних форм власності.

       Затверджені положення про архівний підрозділ управління ДСА України в Житомирської області, про експертну комісію ТУ ДСА України та її склад. Розроблено план роботи архівного підрозділу ТУ ДСА в Житомирській області на 2011, 2012 роки. Проведені засідання ЕПК ТУ ДСА України в Житомирській області, затверджено номенклатури справ на 2011, 2012 роки.

      З 04 по 08 квітня 2011 року завідувач сектору проходила підвищення кваліфікації з питань запобігання та протидії проявам корупції.

До місцевих загальних судів області надіслано копію рішення ради суддів адміністративних судів від 20.05.2011 року № 56 «Про внесення доповнень до Класифікатора категорій адміністративних справ та до методичних роз»ясень щодо його застосування».

Сектором надіслано до місцевих загальних судів області графік складання звітів про роботу судів за І півріччя 2011 року, 2011 рік та методичні рекомендації по його складанню. Також ознайомлено з Наказом ДСА України № 95 під 25.05.2011 року «Зміни до форм звітності про розгляд судами судових справ та матеріалів».

Місцевим загальним судам Житомирської області надіслано на ознайомлення та для використання у роботі Інструкцію про порядок обліку кримінальних та адміністративних корупційних правопорушень, наказ ДСА України № 104 від 22.06.2011 року «Про службову інформацію» та лист – роз»яснення щодо порядку стягнення судових витрат з Державного бюджету України.

Місцевим загальним судам Житомирської області надіслані методичні рекомендації по складанню статистичних звітів про роботу судів за 2011 рік по кожній формі окремо з роз»ясненнями.

Сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій надавалися відповіді на запити:

-                            державної податкової адміністрації в Житомирській області – щодо кількості кримінальних справ, повернутих на додаткове розслідування та в порядку ст.. 249-1 КПК України та відкликаних на підставі ст.. 232 КПК України;

-                            Волинського національного університету ім.. Л.Українки – щодо анкетування для проведення наукових досліджень;

-                            Прокуратури Житомирської області стосовно інформації про розгляд загальними місцевими судами Житомирської області кримінальних справ у 2010 році;

-                            Прокуратури Житомирської області стосовно кількості відкладених кримінальних справ у зв»язку з невиконанням постанов (ухвал) суду про привід, несвоєчасним виконанням судових доручень та у зв»язку з неявкою прокурора;

-                            Прокуратури Житомирської області – щодо звітності справ про адміністративні правопорушення за 2010 рік;

-                            Прокуратури Житомирської області  щодо кількості направлених ухвал суду про проведення перевірок за фактами катувань та  іншого жорстокого поводження з людьми при їх затриманні та доставленні до органів внутрішніх справ;

-                            Управління МНС України в Житомирській області – стосовно розгляду протоколів, складених згідно ЗУ «Про боротьбу з корупцією»;

-                            Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ  стосовно кількості справ, які знаходилися в провадженні місцевих судів області;

-                            НЮАУ ім.. Я. Мудрого – щодо розгляду кримінальних справ за ст.. 286 КК України за 2005-2010 роки;

-                            Прокуратури Житомирської області щодо розгляду справ у сфері протидії легалізації ( відмивання) грошових коштів, одержаного злочинним шляхом;

-                            Прокуратури Житомирської області про кількість розглянутих справ у спорах про земельні правовідносини;

-                            Прокуратури Житомирської області -  про кількість вчинених правопорушень передбачених ст..ст. 44,51,173,121,130 КУпАП та кількість осіб, притягнутих до відповідальності;

-                            Інституту вивчення проблем злочинності стосовно кримінальних справ, які перебували в провадженні місцевих загальних судів області за ст.. 120 КК України;

-                            Прокуратури Житомирської області – щодо осіб, оголошених в розшук місцевими судами області;

-                            КРУ в Житомирській області – інформацію щодо державних службовців, які притягнуті до відповідальності відповідно до вимог Закону України «Про боротьбу з корупцією»;

-                            ДСА України – інформацію щодо визначення потреб у проведенні заходів для працівників апарату судів та судової системи із залученням міжнародної технічної допомоги на наступні 2 роки;

-                            ДСА України – стосовно розгляду судами області справ, в яких учасниками судового процесу виступали ТОВ «Тайстра» та ДП «Лівела»;

-                            ДСА України – інформацію для розрахунку витрат на розгляд матеріалів у бюджетному запиті на 2012 рік;

-                            Корольовському районному суду м. Житомира - статистичні дані про розгляд справ всіх категорій за 2007 – 2010 року;

-                            Прокуратури Житомирської області – про розгляд справ про адміністративні правопорушення та кримінальних справ, відкликаних прокурором в порядку ст.. 232 КПК України, повернутих судом в порядку ст.. 249-1 КПК України, справ, направлених на додаткове розслідування;

-                            ДСА України – інформацію про здійснення службових відряджень працівниками ТУ ДСА;

-                            Вищої ради юстиції – щодо направлення статистичних показників щодо роботи суддів та показники навантаження в області за 2007-2010 роки;

-                            Прокуратури Житомирської області – інформацію про осіб, оголошених у розшук;

-                            ДСА України – інформацію щодо кількості отриманих завдань, визначених законами України, Постановами ВРУ, актами і дорученнями Президента України та КМУ;

-                            КРУ в Житомирській області – інформацію про державних службовців, притягнутих місцевими загальними судами Житомирської області до відповідальності за вчинення корупційних діянь за І півріччя 2011 року.

Головний спеціаліст сектору 09.08.2011 року брала участь в розширеній нараді за участю працівників УМВС України в області, Прокуратури Житомирської області, представників Головного управління юстиції в області  з приводу ненадходження до інформаційних підрозділів ОВС довідок про наслідки розгляду кримінальної справи судами області форми 6.  За результатами обговорення проведено взаємозвірки між міськрайвідділами міліції та місцевими загальними судами області.

25.10.2011 року відбувся семінар з керівниками апаратів місцевих загальних судів області. Одним з питань, яке виносилося на розгляд, було складання статистичних звітів та правильність заповнення обліково – статистичних карток в програмі ДЗС.

            Завідувач та головний спеціаліст сектору з 31.10 – 01.11.2011 року приймали участь у семінарі «Засади формування звітності засобами комп»ютерної програми «ДЗС»».

          До ДСА України вчасно направлений звіт за формою 1-АМ «Про застосування судами Закону України «Про амністію у 2011 році». 

          До ДСА України направлені пропозиції до проекту Типового Положення про апарат місцевого, апеляційного судів загальної юрисдикції.

          Підготовлено та надіслано судами області методичні рекомендації по складанню звітів за 2011 рік та веденню архівної роботи з додатками, щодо перереєстрації справ на наступний рік.

          На ДСА України направлено інформацію про забезпечення доступу судів загальної юрисдикції до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців.

 

V. Юридичний сектор

           

          На виконання наказу ДСА України від 16.12.2010 р. № 196 в напрямку юридичного забезпечення територіальним управлінням вчасно забезпечувалася участь представників ТУ ДСА України  в Житомирській області та ДСА України в судових процесах.

            За 2011 р. місцевими судами, в яких брали участь органи державної судової адміністрації як відповідачі, розглянуто – 74 справи, із них – 12 засідань, як представники ДСА України.

            За результатами розгляду Вищим адміністративним судом України  справи за позовом Горелої Н.Н. про визнання незаконними та скасування актів, територіальним управлінням було направлено 14 заяв за нововиявленими обставинами та 202 доповнення до апеляційних скарг по справам про стягнення недоотриманої заробітної плати.

             Протягом 2011 року сектором проводилася відповідна робота щодо забезпечення реалізації громадянами  конституційного права на звернення. Систематично вивчався та аналізувався стан організації роботи по розгляду звернень громадян в місцевих загальних судах області.

Станом  на 31.12.2011 р. до територіального управління надійшло 44  звернення, з них – 24 заяви та 20 скарг.

            Міськрайонним та районним судам області надавалася відповідна інформація щодо ведення правової роботи, спрямованої на правильне застосування та неухильне виконання вимог актів законодавства та інших нормативно-правових документів, що надходили з ДСА України по напрямкам роботи сектору.

            Постійно забезпечувався облік та зберігання нормативно-правових актів управління, вносилися зміни до чинного законодавства.

            По мірі надходження проводилась перевірка щодо відповідності законодавству та візування проектів наказів,  договорів та інших нормативних актів.            Так, протягом звітного періоду територіальним управлінням укладено 218 господарських та цивільно-правових договорів.

            Відповідно до ст. 12 Закону України «Про виконавче провадження» юридична служба територіального управління постійно приймає участь у провадженні виконавчих дій, що виникають в ході виконавчого провадження.

Протягом року забезпечувалося ділове листування з органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями з питань, що належать до діяльності юридичної служби.

         VI. Висновки

       Підсумовуючи  роботу  Територіального управління  Державної судової адміністрації України в Житомирській області  за 2011 рік слід зазначити, що в процесі впровадження комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів» однією з проблем залишається недостатнє забезпечення судів комп’ютерною технікою. Наявне серверне обладнання не витримує навантаження, тому існує необхідність придбання більш потужного серверного обладнання.

        Без належного фінансування  неможливо вирішити й питання  організаційного  забезпечення судів, в тому числі необхідною технікою та засобами безпеки, приміщеннями (новими або реконструйованими), що відповідали б стандартам для здійснення правосуддя.  Але, незважаючи  на існуючі фінансові труднощі, територіальне управління  докладає максимум зусиль для створення належних умов діяльності судів, забезпечення нормальної роботи для  відправлення правосуддя.

 

 

 

Начальник  управління                                         В.В.Морей