flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

З В І Т про роботу територіального управління ДСА України в Житомирській області за І півріччя 2012 року

Територіальне управління державної судової адміністрації в Житомирській області, відповідно до покладених завдань, здійснює заходи щодо організаційного забезпечення діяльності судів, керуючись в роботі Конституцією України, Законом України “Про судоустрій і статус суддів”, Положенням про територіальне управління державної судової адміністрації та іншими нормативними документами, які спрямовані на створення належних умов для повного і незалежного здійснення правосуддя.

Заходи, які були передбачені планом роботи управління на І півріччя  2012 року, виконані.

 Основними напрямками в діяльності територіального управління в звітному періоді були: покращення організаційного та матеріального забезпечення діяльності судів, охорони приміщень судів, безпеки суддів та працівників апаратів судів, покращення приміщень судів, проведення заходів щодо покращення стану обліково-статистичної роботи, планово-фінансової діяльності, надання рекомендацій та роз»яснень з кадрової і правової роботи.

Протягом  звітного  періоду територіальним управлінням Державної судової адміністрації  України в Житомирській області  здійснено ряд заходів щодо реалізації завдань із організаційного забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції.

Територіальним управлінням щоквартально опрацьовується та направляється до ДСА України  узагальнена інформація  щодо:

 -       кадрового забезпечення місцевих судів загальної юрисдикції;

 -       матеріально-технічного та інформаційного забезпечення місцевих судів загальної юрисдикції та матеріально-побутового  забезпечення суддів;

 -       фінансового забезпечення  місцевих судів загальної юрисдикції;

 -   організації  роботи місцевих судів загальної юрисдикції та обліково–статистичної роботи;

 -       претензійно – позовної роботи;

 -       забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень судів.

 

І. Відділ  планово-фінансової  діяльності,  бухгалтерського обліку  та  звітності

         

             В лютому 2012 року Державною судовою адміністрацією України затверджений кошторис на 2012 рік:

-  по місцевим загальним судам області на загальну суму – 68890,7 тис.грн.     (загальний фонд -36063,1 тис.грн., спеціальний фонд - 32827,6 тис.грн.)   в порівняні з бюджетним запитом на 2012 рік  виділено фінансування лише 16%.  По ТУ ДСА України в Житомирській області  на загальну суму – 1036,1 тис.грн.(загальний фонд), в порівняні з бюджетним запитом на 2012 рік  профінансовано лише на 41%.

            В квітні 2012 року ДСА України додатково виділено фінансування по місцевим загальним судам області в сумі 329,9 тис.грн. на заробітну плату по загальному фонду.

         Профінансовано за І півріччя 2012 року :

-  по місцевим загальним судам області на загальну суму – 31744,3 тис.грн.    (загальний фонд - 23951,5 тис.грн., (що складає 61% від затвердженого кошторису), спеціальний фонд - 7792,8 тис.грн. (що складає 24% від затвердженого кошторису).

- по ТУ ДСА України в Житомирській області профінансовано на загальну суму – 447,0 тис.грн., (що складає  43% від затвердженого кошторису).

         Станом на 01.07.2012 року дебіторська заборгованість відсутня.      

          В зв’язку з недостатнім фінансуванням по місцевим загальним судам  станом на 01.07.2012 року створилась кредиторська заборгованість  по загальному фонду на суму 6,8 тис.грн. (по КЕКВ 1163 (оплата електроенергії)), яка буде погашена по мірі надходження коштів в липні  2012 року. 

         По ТУ ДСА кредиторська заборгованість складає 18,5 тис.грн. за комунальні послуги та  енергоносії (КЕКВ 1161- 15,6 тис.грн., КЕКВ 1162-0,2 тис.грн., КЕКВ 1163-2,5 тис.грн., КЕКВ 1165-0,2 тис.грн.), яка буде погашена по мірі надходження коштів в липні  2012 року.

       На реєстраційному рахунку “Депозит” станом на 01.07.2012 року залишились кошти  в сумі 2901,0 тис.грн. (застави за підсудних).

       Заборгованість з виплат допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок  Чорнобильської катастрофи станом на 01.07.2012 року складає  46,4 тис.грн.

      Впродовж звітного періоду комітетом з конкурсних торгів було проведено чотири тендерні процедури «закупівля у одного учасника» на придбання  комунальних послуг,  а саме :

-         Газ природний на загальну суму – 390,1 тис.грн.;

-         Електрична енергія на загальну суму – 402,8тис.грн.;

-         Послуги з постачання водяної пари і гарячої води (за лотами) на загальну суму – 918,9 тис.грн.;

-         Поштові марки на загальну суму – 2015,0 тис.грн.

 

ІІ. Відділ  матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників

1.Організаційне  забезпечення  діяльності  місцевих  судів 

          На виконання наказу  ДСА України від 25.08.2009 року № 97,  з метою вдосконалення організації роботи територіального управління щодо організаційного забезпечення діяльності місцевих загальних судів відділом щоквартально опрацьовується та направляється до ДСА України  узагальнена інформація  по місцевих загальних судах області.

           В звітному періоді територіальним управлінням вжито заходи щодо забезпечення загальних місцевих судів області періодичними  виданнями відповідно до їх потреб, що сприятиме оновленню наявної літератури в судах загальної юрисдикції.

            В зв’язку зі зміною юридичної адреси та необхідністю виготовлення додаткових штампів, печаток для використання в діловодстві, упродовж звітного періоду забезпечено необхідними штампами та печатками Андрушівський, Коростенський, Червоноармійський, Любарський, Радомишльський та Ружинський  загальні місцеві суди та всі суди області відповідно до Інструкції з діловодства забезпечені штампами «Судова повістка».

         На  виконання вимог законодавства в розділі використання символів судової влади у приміщеннях судів та суддями під час здійснення правосуддя, всі місцеві загальні суди області забезпечені Державними прапорами та об’ємними знаками «Герб України», за потребою судів всі судді забезпечені суддівськими нагрудними знаками.

           

2. Забезпечення  безпеки  суддів  та  охорони  приміщень

          З метою виконання вимог спільних наказів ДСА України  та МВС України від 06.09.2004 р. № 1003 дск “Про затвердження Інструкції про порядок організації підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорони приміщень суду”  від 12.09.2005 р. № 102/765 “Про затвердження Правил пропуску осіб до приміщень судів та на їх територію транспортних засобів” розроблено, затверджено та продовжується   виконання  територіальним управлінням та УМВС в області плану спільних заходів щодо забезпечення відповідного технічного оснащення приміщень судових установ та створення в них належних умов для несення служби працівниками судової міліції. Упродовж  1 півріччя 2012  року вжито ряд заходів спрямованих на забезпечення безпеки і незалежності суддів, покращення діяльності служби судових розпорядників.

            Станом на 01.07.2012 року охоронна сигналізація з виведенням на пульт центрального спостереження ДСО працює в 15 місцевих судах, 10 судів області оснащені автономною охоронною сигналізацією, 17 судів загальної юрисдикції обладнано охоронно-пожежною сигналізацією, 11 з яких виведено на ПЦС УДСО при УМВС України в Житомирській області, 6 автономна сигналізація архіву та канцелярії.

            На теперішній час охоронно-тривожною сигналізацією оснащено  25 (100%) судів області. Крім цього, у приміщенні Будинку правосуддя, де розміщені Богунський та Корольовський районні суди м. Житомира, здійснено додаткові монтажні роботи по підключенню тривожної сигналізації на стаціонарний пост працівників міліції підрозділу «Грифон», що сприяє негайному реагуванню на спрацювання тривожної сигналізації в залах судових засідань, кабінетах суддів.

           Підрозділом СРСМ „Грифон" забезпечується цілодобова охорона приміщень та безпека і незалежність суддів, працівників суду, учасників судового процесу під час здійснення правосуддя в Богунському, Корольовському, Бердичівському, Коростенському, Новоград-Волинському, Житомирському та в робочий час у Баранівському, Любарському, Народицькому і  Чуднівському загальних місцевих судах.

             На теперішній час наявний прямий (транзитний) телефонний зв’язок із міськрайвідділами  внутрішніх справ у 23  судах. Проводиться подальша робота з питань щодо  встановлення прямого телефонного зв’язку з міськрайвідділами внутрішніх справ у інших місцевих загальних судах області.     

            Наказом начальника територіального управління ДСА України в Житомирській   області   від   30.06.2011 року  № 32  Богунський   районний   суд м. Житомира визначено таким, який буде розглядати справи, що мають гриф секретності «таємно» та «цілком таємно». На даний час допуск за формою 2 (два) має голова суду. Проведено обстеження приміщень, які за наказом Богунського районного суду визначені категорованими. Підготовлено пакет документів на встановлення в вище зазначених приміщеннях акустичної системи. При наявності відповідного фінансування роботи  по утворенню режимно-секторного органу в Богунському районному суді будуть завершені.

 

            Відповідно до спільного наказу УМВС України в Житомирській області та ТУ ДСА України в Житомирській області від 10.11.2011 року №1015/48, за участю територіального управління, органів внутрішніх справ та місцевих загальних судів,  проведено комісійне обстеження приміщень судів на предмет їх технічного укріплення.  За результатами  обстеження територіальним управлінням проаналізовано основні проблеми в місцевих загальних судах щодо  відсутності камер відеоспостереження, переговорних пристроїв із постами у залах судових засідань і біля кімнат для утримання підсудних, перепланування  кімнат для утримання підсудних (засуджених), з урахуванням роздільного розміщення чоловіків та жінок, а також ізольованого утримання осіб, яким заборонено спілкування між собою. У зв’язку  з обмеженим фінансуванням  у  першому півріччі 2012 року, відповідно до затверджених  кошторисів місцевих загальних судів області, територіальне управління позбавлено можливості 100 % усунути вказані вище недоліки, оскільки  вони потребують додаткового фінансування. У першому півріччі 2012 року обладнано кімнати для конвою та камери для утримання підсудних в Червоноармійському, Малинському, Олевському районних судах області. На теперішній час проводяться ремонті роботи по обладнанню приміщення для конвою та  камер для утримання підсудних в Ружинському та Попільнянському районних судах.  В будинку Правосуддя в м. Житомирі, де розміщені Богунський та Корольовський районні суди проведені роботи по обладнанню приміщення для конвою та камер для утримання підсудних примусовою припливною вентиляцією. Станом на 01.07.2012 року виготовлено  проектно-кошторисну документацію на поточні ремонти по обладнанню вищезазначених приміщень Овруцького та  Народицького  районних судів. 

 

3. Соціально-побутове забезпечення суддів (забезпечення суддів житлом  та санаторно-курортним лікуванням)

 

            У контрольних списках територіального управління на поліпшення житлових умов станом на 01.07.2012 року перебуває 28 суддів місцевих загальних судів області, у тому числі – один суддя у відставці.

            В першому півріччі 2012 року за рахунок Фонду соціального страхування територіальне управління отримало 5 путівок на санаторно-курортне лікування.

 

4. Матеріально-технічне   та господарське забезпечення

Станом на 01 липня 2012 року місцеві суди області, за рахунок коштів спецфонду, забезпечено матеріально-технічними цінностями, а саме:

-                            комплектуючими для комп’ютерної техніки на суму 104,04 тис. грн.,

-                            конвертами –  130,66 тис. грн.,

-                            папером – 199,98 тис. грн.,

-                            друкованою продукцією –  72,55 тис. грн.,

-                            канцелярськими товарами – 86,86 тис. грн.,

-                            господарськими товарами – 22,35 тис. грн.,

-                            будівельними матеріалами – 25,24 тис. грн.,

-                            автозапчастинами – 7,31 тис. грн.,

-                            бензином – 99,96 тис. грн.,

-                            електротоварами та радіодеталями -5,63 тис. грн.,

-                            ниткою прошивною та шпагатом – 35,17 тис. грн.,

-                            крафт – папером -9,6 тис. грн.,

-                            металевими конструкціями та металопластиковими вікнами – 158,93 тис. грн.,

-                            прапорами    12,15 тис. грн.,

-                            об’ємними знаками «Герб України» – 3,8 тис. грн.,

-                            суддівськими знаками  – 4,47 тис. грн.,

 

В звітному періоді на виконання «Програми підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів» в приміщеннях Олевського та Лугинського районних судів замінено вікна на енергозберігаючі металопластикові.

 

5.Забезпечення судів  приміщеннями

        Одним із головних напрямків діяльності територіального управління  являється забезпечення  судів приміщеннями для створення належних умов по здійсненню судочинства суддями, створення належного доступу громадян до правосуддя.

        Територіальне управління здійснює організаційне забезпечення 25 судів, що розташовані в 26 окремих приміщеннях технічний стан яких: нормальний або задовільний – 25;  аварійний - 1 (приміщення Брусилівського районного суду).     

         На звітний період загальна площа приміщень судів складає 20855,45 кв. м., а середня кількість загальної площі приміщень судів що припадає на одного суддю становить 137,21 кв. м.

         Протягом І півріччя 2012 року територіальним управлінням вжито ряд заходів, що не потребували значних капіталовкладень, а саме:

     -      перенавантаження застарілої електромережі у лютому місяці призвело до самозаймання електропроводки в підвальному приміщенні Будинку Правосуддя у м. Житомирі. Для відновлення електропостачання проведено терміновий поточний ремонт внутрішніх електромереж Богунського та Корольовського  районних  судів міста Житомира. Але на даний час електромережа в приміщеннях Богунського та Корольовського районних судів потребує капітального ремонту.;

       -  на даний час проводиться поточний ремонт  нарадчих кімнат та залів судових засідань  в приміщенні Попільнянського районного  суду;    

       - завершено роботу по реконструкції системи опалення будівлі Народицького районного суду. На стадії завершення роботи в приміщеннях Овруцького та Коростишівського районних судів області.

       -   змонтоване нове приміщення для архіву суду в Житомирському районному суді дасть можливість вивільнити  кімнату для розміщення конвою.

          Водночас Червоноармійський районний суд перебуває в орендованому приміщенні, оскільки  приміщення за адресою: смт. Червоноармійськ, пров. Річний,1, передане до сфери управління ДСА України на підставі Рішення виконкому Червоноармійської районної ради, потребує капітального ремонту на загальну суму близько 1,6 млн. грн.

         Також, нагальним залишається питання забезпечення Брусилівського районного суду належним приміщенням. На сьогоднішній день приміщення Брусилівського районного суду  є непридатним для перебування у ньому працівників суду та відвідувачів. Про технічний стан будинку свідчить висновок КП «Житомирпроект» від 29.01.2007 року. Вирішення даного питання можливе шляхом обміну існуючого приміщення районного суду на частину приміщення бувшої Центральної районної лікарні за адресою: смт. Брусилів, вул. Лермонтова, 41.  Рішенням   Брусиловської  районної  ради від 08.02.2012 року за № 143 надана згода на обмін вищевказаними приміщеннями. На даний час ведеться робота по підготовці пакету документів для передачі до Державної судової адміністрації України.

         На виконання постанови колегії Державної судової адміністрації України від 02.02.2007 року № 1/1 виготовлено свідоцтва про право власності на 22 будівлі  місцевих судів області з 26 приміщень. Одночасно Андрушівський, Олевський, Червоноармійський та частина Романівського районних судів знаходяться в орендованих приміщеннях.

По іншим приміщенням ведеться наступна робота.

Житомирський районний суд.

         Приміщення перебуває у власності територіальних громад, сіл та селищ Житомирського району.  Питання щодо передачі  будівлі до сфери управління ДСА України знаходиться на стадії переговорів.

Попільнянський районний суд.

         Ведеться робота щодо передачі з власності територіальних громад, сіл та селищ Попільнянського району у державну власність з віднесенням до сфери управління Державної судової адміністрації України адміністративної будівлі по вул. Б.Хмельницького,24 у смт. Попільня, у якій розташовано Попільнянський районний суд.

 Богунський та Корольовський районні суди  м. Житомира.

         Свідоцтво про право власності на будівлю, в якій вони  розміщені, оформлене на Головне управління юстиції у Житомирській області, яке  відмовляє в проханні про передачу об’єкта до сфери управління Державної судової адміністрації.

         Станом на 01.07.2012 року державні акти на право постійного користування земельною ділянкою виготовлено на 17 ділянок, на яких розміщені  приміщення  місцевих загальних судів.  На стадії виготовлення державних актів на земельні ділянки Брусилівського та Новоград-Волинського районних судів. Лугинський, Любарський, Олевський районні суди розміщені в одному приміщенні з іншими організаціями. Оформлення акта на декількох користувачів не є можливим, оскільки законодавчо  це не врегульовано.

 

ІІІ. Сектор кадрової роботи

 

Штатна чисельність працівників ТУ ДСА України в Житомирській області станом на  01 липня 2012 року становить 21 одиницю, фактично працює 21 державний службовець.

Відповідно  до ст. 148 Закону України № 2453-VI від 07.07.2010 року  «Про судоустрій і статус суддів» за поданням голів місцевих судів звільнено та  призначено 1 заступника керівника апарату суду.

Проведено збір та узагальнення інформації про стан подання декларацій суддями і державними службовцями територіального управління та державними службовцями апаратів місцевих загальних судів. В результаті проведеної роботи відомості про доходи за 2011 рік подали 100 відсотків державних службовців територіального управління та місцевих загальних судів області. Забезпечується конфіденційність відомостей декларацій. В квітні 2011 року узагальнена інформація направлена до ДСА України.

У березні 2012 року проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями територіального управління та керівниками апаратів місцевих загальних судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань, бланки щорічних оцінок долучені до особових справ керівників та їх заступників.

Сектором кадрової роботи проводилась організаційно-штатна діяльність, а саме: до ДСА України направлений штатний розпис територіального управління Житомирської області станом на 01.01.2012 року та зміни до штатного розпису на 01.04.2012 року. Відповідно до затверджених змін до штатних розписів штатна чисельність місцевих загальних судів станом на 01.07.2012 року становить 826 одиниць, з них 152 судді, 589 державних службовців,  службовців – 33 та інших працівників –52. Фактична чисельність суддів і працівників апаратів місцевих судів станом на 01 липня  2012 року становить 754,5 одиниці, з них суддів –134, державних службовців – 536, службовців –33   та інших працівників –51,5.

Сектором кадрової роботи забезпечені необхідні умови для підвищення кваліфікації суддів та працівників апаратів місцевих загальних судів Житомирської області в Національній школі суддів України.

В звітному періоді підвищили кваліфікацію 41 особа: із них –34 судді місцевих загальних судів та 7 працівників апаратів місцевих загальних судів.

Станом на 01 липня 2012 року 40 студентам вищих учбових закладів організовано проходження навчальної та виробничої практики в судових установах.

Крім того, була проведена робота щодо підбору кандидатур на навчання в Національній академії Державного управління при Президентові України, зокрема направлені матеріали на 1 особу.

Відповідно до листа ДСА України від 14.06.2012 року №8-3878/11 начальником управління проведені співбесіди, за результатами яких  5 кандидатів рекомендовані для участі у професійному відборі на навчання у Національному університеті «Харківська юридична академія імені Ярослава Мудрого» та  Національному університеті «Одеська  юридична  академія».

На виконання листів Державної судової адміністрації України №13-1626/06 від 22 березня 2006 року, № 13-3477/06 від 08.06.2006 року працівниками сектору щомісячно вносяться данні до Єдиної інформаційної системи обліку суддівських кадрів. На виконання листа управління державної служби Головдержслужби України в Житомирській області №01-10-4/662 від 18.09.07 року щоквартально наповнюється підсистема обліку державних службовців ЄДКС «Кадри».

 

ІV. Сектор організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій

 

Протягом півріччя здійснювались заходи з методично-навчальної роботи. Працівники сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій управління надавали методичні рекомендації працівникам апаратів судів щодо ведення діловодства та архіву, порядку заповнення документів первинного обліку справ і матеріалів у судах, складання і подання звітів про стан розгляду справ і матеріалів, з питань роботи з програмно-технологічними засобами обробки первинних документів обліку і звітів.

 

         16.02.2012 року відбулася нарада в ТУ ДСА України в Житомирській області з керівниками апаратів місцевих загальних судів області по підведенню підсумків роботи за 2011 рік.

16.05.2012 року відбулося вивчення стану організації роботи Андрушівського районного суду Житомирської області працівниками територіального управління.

При вивченні стану організації обліково-статистичної роботи приділялась увага питанням:

реєстрації справ і матеріалів (якості заповнення документів первинного обліку (карток, журналів, алфавітних покажчиків), повноти, достовірності та своєчасності заповнення всіх показників, передбачених цими документами; правильності заповнення карток на осіб, стосовно яких судами розглянуто кримінальні справи);

ведення судової статистики, якості складання звітності;

ведення аналітичної і узагальнюючої роботи.

 

         16 лютого 2012 року спеціалістами ДП "Інформаційні судові системи" та територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Житомирській області проведено семінарське заняття з керівниками апаратів та спеціалістами з інфомаційних технологій апеляційного та місцевих загальних судів Житомирської області по питанню переходу з КП "ДЗС" до КП "Д-3". В програмі семінарського заняття відбулося ознайомлення з встановленням та роботою програми «Д-3». 27.02.2012 року в місцевих загальних судах області відбувся перехід з програми ДЗС до Програми «Д-3».

 

        25.05.2012 року з працівниками територіального управління ДСА України в Житомирській області проведене навчання на тему: «Заходи щодо запобігання і протидії корупції», де обговорювалися питання корупційних ризиків в діяльності державних службовців, основні вимоги при проведенні конкурсного відбору на посаду, попередження осіб, які претендують на зайняття посад державних службовців, про спеціальні обмеження тощо. Завідувач юридичного сектору  ознайомила з нормативно – правовими актами, які встановлюють відповідальність за вчинення корупційних діянь.

         29.05.2012 року відбулася нарада ТУ ДСА України в Житомирській області з керівниками апаратів місцевих загальних судів області з приводу обговорення перевірки КРВ ДСА України щодо надходження судового збору до місцевих загальних судів області,  стану подання статистичних звітів за І півріччя 2012 року та виконання Плану заходів щодо запобігання та протидії корупції.

         З метою підвищення ефективності роботи працівників, що займаються судовою статистикою, 20.06.2012 року (з працівниками Апеляційного суду Житомирської області) та 21.06.2012 року (з працівниками місцевих загальних судів області та ТУ ДСА України в Житомирській області) проведено загальний відеосемінар з питань підготовки та формування статистичних звітів засобами КП «Д-3» за участю фахівців ДСА України та ДП»ІСС».

Основними питаннями, що висвітлювалися  були:

-         засади формування звітності про розгляд судових справ за І півріччя 2012 року;

-         загальна характеристика функцій, пов»язаних з побудовою та перевіркою звітності;

-         особливості заповнення обліково -  статистичних карток та їх перевірка;

-         умови формування звітності та помилки, які впливають на його правильність;

-         порядок передачі справ між ТУ ДСА та судами.

 

 Сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій складено та направлено до Житомирської обласної державної адміністрації інформацію про розгляд місцевими судами Житомирської області справ про адміністративні правопорушення, передбачені Законом України “Про боротьбу з корупцією” за 2011 рік.

          Прийнято та зведено звіти про роботу загальних місцевих судів Житомирської області за 2011 рік за формами 1, 1-ОП, 1-Л, 2-а, 2-ц, 3, 4, 5, 6,7,8,9, які разом з додатками направлено до ДСА України в паперовому та електронному виглядах. Звіти складались та зводились за допомогою програмного забезпечення - підсистеми ведення інформації по судовій справі «Судова статистика» в ДЗС.

         Розраховано статистичні порівняльні таблиці за 2011 рік.

         Протягом січня – травня 2012 року щомісячно проводиться обробка та перевірка правильності заповнення карток на підсудного, стосовно якого судом розглянуто кримінальну справу.

         До ДСА України, Апеляційного суду Житомирської області вчасно подано щоквартальні звіти за формами 1-Л, 1-ОП.

         Складено загальний аналіз даних судової статистики про роботу районних (міськрайонних) судів Житомирської області за 2011 рік та аналіз стану організації обліково-статистичної роботи в ТУ ДСА України в Житомирській області  та місцевих загальних судах області за 2011 рік, статистичні порівняльні таблиці, якість розгляду суддями справ, які направлені для користування та ознайомлення до місцевих загальних судів області.  

          Складено план  роботи  сектору  та управління на  І та ІІ півріччя 2012 року.

          Сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій надавалися відповіді на запити установ, організацій різних форм власності.

      Затверджено план роботи архівного підрозділу ТУ ДСА України в Житомирській області на 2012 роки. Проведені засідання ЕПК ТУ ДСА України в Житомирській області.

          Сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій до місцевих загальних судів Житомирської області направлено:

-                            лист роз»яснення щодо реєстрації та перереєстрації справ в програмі «Документообіг загальних судів»;

-                            наказ ДСА України «Про затвердження Порядку забезпечення режиму секретності у ДСА України,  територіальних управліннях ДСА України, апеляційних та місцевих судах під час міжнародного співробітництва»;

-                            лист ДСА України щодо використання в роботі розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.12.11 №1343-р;

-                            зміни до Положення про автоматизовану систему документообігу;

-                            методичні рекомендації по програмі «ДЗС»;

-                            Наказ ДСА України від 17.02.12 № 20/1/4 «Про перелік судових рішень судів загальної юрисдикції, що підлягають включенню до ЄДРСР;

-                            Проект Інструкції про порядок ведення апаратами місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції оперативного обліку справляння судового збору до бюджету, контроль за справлянням якого здійснюється Державною судовою адміністрацією України;

-                            Методичні рекомендації по встановленню та використанню автоматизованої системи діловодства загальних судів «Д-3»;

-                            методичні рекомендації при складанні звітів про роботу місцевих загальних судів області за 2011 рік по кожній формі окремо з роз»ясненнями;

-                            інформаційний лист «Про надання повноважень на проставлення апостиля, передбаченого Конвенцією, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів»;

-                            Інструкцію про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду;

-                            Лист ДСА України щодо правильного порядку обліку причин відкладення розгляду кримінальних справ;

-                            Лист ДСА України щодо проблемних питань при застосуванні Наказу ДСА України від 22.06.2011 року № 104 «Про службову таємницю»;

-                            Наказ ДСА України від 17.04.2012 року № 40 про внесення змін до Наказу «Про службову інформацію»;

-                            Інструкція про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів,які надаються запитувачам інформації;

-                            Лист ДП «ІСС» щодо відповідей на питання з приводу роботи КП «Д-3».

         У І півріччі  2012 року управлінням розглянуто 1 інформаційний запит, на який надано обґрунтовану відповідь.

         Територіальним управлінням направлено інформацію на адресу  :

-                            Прокуратури Житомирської області – про розгляд кримінальних справ, повернутих у 2011 році на додаткове розслідування, відкликаних на підставі ст.. 232 КПК України, повернутих в порядку ст.. 249-1 КПК України, закритих на підставі п.1,2 ст. 6 КПК України, направлених на досудове розслідування в порядку ст.. 431 КПК України, списки виправданих осіб та засуджених до довічного позбавлення волі;

-                            Житомирської обласної державної адміністрації та КРУ в Житомирській області - про державних службовців, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних діянь;

-                            ЖОВ Української нотаріальної палати – про розгляд судами справ у порядку позовного провадження по розділу спадщини за 2004,2007,2010,2011 роки;

-                            «ІСС» перелік користувачів управління при запровадженні системи документообігу «ДО ДСА»;

-                            ДСА України – про забезпечення доступу судів до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців;

-                            Головного управління юстиції – інформацію щодо категорій осіб, які мають право на отримання безоплатної правової допомоги;

-                            Прокуратури Житомирської області – статистичну інформацію по розгляду судами області кримінальних справ за 2010, І півріччя 2011 та 2011 роки;

-                            ДСА України – телефонний довідник судів Житомирської області;

-                            ДП «ІСС» - відомості про наявне серверне та телекомунікаційне обладнання місцевих загальних судів області та ТУ ДСА;

-                            ДСА України – матеріали для написання книги з нагоди 10- річчя з дня створення ДСА України;

-                            ДСА України – статистичну інформацію по бюджетному запиту на 2013 рік.

 

           Сектором також надавалися дані для заповнення довідок про показники роботи суддів місцевих загальних судів області та перевірялася правильність їх заповнення.

           Сектором підготовлено аналітичну інформацію про виконання вимог антикорупційного законодавства територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Житомирській області за 2011 рік та І півріччя 2012 року.

 

Інформаційне забезпечення місцевих судів

На теперішній  час на балансі місцевих загальних судів Житомирської області знаходиться 50 одиниць серверного обладнання (додаткова потреба становить 18 одиниць). Всього у місцевих судах області та територіальному управлінні підключено 26 маршрутизаторів.

Наявна кількість комп’ютерів, що перебуває на балансі місцевих судів, складає 312 одиниць. 115 комп’ютерів, що експлуатуються в судах, є морально застарілими. На звітну дату загальна потреба в персональних комп’ютерах складає 448 одиниць. За звітний період судам загальної юрисдикції видано 4 сервери та закуплено 94 принтери.

Наявна кількість систем фіксування судового процесу, що експлуатується в місцевих загальних судах області та перебуває на балансі становить 139 одиниці. З них: 91 системи фіксування судового процесу на базі персонального комп’ютера, а саме: «Оберіг» - 41 одиниця та «Камертон» - 50 одиниць, а також 48 засобів фіксування судового процесу на базі цифрового магнітофону «Тритон», які є морально застарілими, з них: 41 експлуатуються у судах та 7 (у робочому стані) зберігаються на складі територіального управління, оскільки у місцевих судів відсутня в них потреба. Потреба у ТЗФСП становить 13 одиниць, а також підлягають заміні на сучасні 48 одиниць ТЗФСП «Тритон». На звітну дату загальна потреба у ТЗФСП складає 61 одиницю.

 

          Значна частина суддів використовує в роботі особисту комп’ютерну техніку, що унеможливлює забезпечення доступу суддів до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців.

За перше півріччя було замовлено та виготовлено 31 електронний цифровий підпис для суддів та керівників апаратів судів загальної юрисдикції Житомирської області для направлення копій судових рішень до Єдиного державного реєстру та доступу до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців.

            На даний час  виникла нагальна потреба в модернізації серверного обладнання чи придбання більш потужного, придбанні нової комп’ютерної техніки, оскільки значна її кількість морально та фізично зношені.

 

         Територіальним управлінням вживаються заходи з оперативного висвітлення інформації про свою діяльність та події, що відбуваються. Постійно здійснюються оновлення інформації на веб-сайтах територіального управління та місцевих загальних судів Житомирської області.

 

          Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2006 року № 740 «Про затвердження Порядку ведення  Єдиного державного реєстру судових рішень» всі 25 місцевих загальних судів Житомирської області направляють в електронній формі копії судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень. За 6 місяців 2012 року місцевими загальними судами Житомирської області до Єдиного державного реєстру судових рішень було направлено 44878 копії судових рішень, що складає 78,3% від загальної кількості ухвалених рішень.

    У місцевих судах забезпечено дотримання вимог щодо антивірусного захисту, при цьому першочергову увагу приділено профілактичним заходам.

 

V. Юридичний сектор

        

            На виконання наказів ДСА України від 14.04.05 р. № 41, від 16.12.2010 р. № 196 в напрямку юридичного забезпечення територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Житомирській області вчасно забезпечувалася участь представників ТУ ДСА України  в Житомирській області в судовому процесі.

         В І півріччі 2012 року місцевими загальними судами, по справах, в яких брали участь органи державної судової адміністрації як відповідачі, розглянуто – 8 справ, де представником було територіальне управління.     В звітному періоді надійшло 5 позовів  про стягнення невиплачених коштів громадянам, які працюють в зоні радіаційного забруднення, 1 позов про поновлення на роботі, оплата за час вимушеного прогулу, 1 – про визнання постанови  про накладення штрафу протизаконною та її скасування та 1 – про визнання постанови  про арешт коштів боржника протизаконною та її скасування.

         Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 01.03.2012 року у задоволенні апеляційної скарги Одинака О.О. відмовлено повністю. У зв’язку з цим, територіальним управлінням подано до Житомирського окружного адміністративного суду  160 заяв про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, також подано до Київського апеляційного адміністративного суду 60 уточнюючих апеляційних скарг по справам про стягнення недоотриманої заробітної плати.

         Протягом І півріччя 2012 року сектором проводилася відповідна робота щодо забезпечення реалізації громадянами  конституційного права на звернення. Систематично вивчався та аналізувався стан організації роботи по розгляду звернень громадян в загальних місцевих судах області.

Станом на 01.07.2012 року до територіального управління надійшло 35 звернень громадян. Всі звернення розглянуті у встановлені законодавством строки.

         Міськрайонним та районним судам області надавалася відповідна інформація щодо ведення правової роботи, спрямованої на правильне застосування та неухильне виконання вимог актів законодавства та інших нормативно-правових документів, що надходили з ДСА України по напрямкам роботи сектору.

         Постійно забезпечувався облік та зберігання нормативно-правових актів управління, вносилися зміни до чинного законодавства.

По мірі надходження проводилась перевірка щодо відповідності законодавству та візування проектів наказів,  договорів та інших нормативних актів.  Так, протягом звітного періоду територіальним управлінням укладено 120 господарських договорів.

         Відповідно до ст. 11-1 Закону України «Про виконавче провадження» юридична служба територіального управління постійно приймає участь у провадженні виконавчих дій, що виникають в ході виконавчого провадження.

Щомісячно працівники сектору приймали участь в семінарах та інших заходах з розгляду питань, що стосуються компетенції сектору.

Забезпечувалося ділове листування з органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями з питань, що належать до діяльності юридичної служби.

        

        

VI. Висновки

 

 Впродовж звітного періоду робота територіального управління велася згідно з затвердженим планом роботи. Інформування Державної судової адміністрації України про стан виконання постанов колегій ДСА України, наказів та доручень керівництва центрального апарату ДСА України, а також розгляду звернень громадян, проводилося відповідно до встановлених термінів.

Підсумовуючи  роботу  Територіального управління  Державної судової адміністрації України в Житомирській області  за І півріччя 2012 року, слід зазначити, що в процесі впровадження комп’ютерної програми «Д-3» однією з проблем залишається недостатнє забезпечення судів комп’ютерною технікою у повному обсязі.

 Без належного фінансування  неможливо вирішити й питання  організаційного  забезпечення судів, в тому числі необхідною технікою та засобами безпеки, приміщеннями (новими або реконструйованими), що відповідали б стандартам для здійснення правосуддя.

 Позитивними моментами взаємодії територіального управління із загальними місцевими судами області є обмін досвідом, підвищення рівня кваліфікації працівників апарату судів, і, як результат, належна організація роботи судів.

Територіальне управління  здійснює заходи, спрямовані на поліпшення забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції, докладає максимум зусиль для створення належних умов діяльності судів, забезпечення нормальної роботи для  відправлення правосуддя.

 

 

Начальник територіального управління

ДСА України в Житомирській області                            В.В.Морей