Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
АНАЛІЗ
про стан роботи зі зверненнями громадян в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації в Житомирській області та місцевих судах
Житомирської області в І – півріччі 2010 року.
Протягом звітного періоду до територіального управління державної судової адміністрації в Житомирській області надійшло 12 звернень.
Із загальної кількості звернень, які надійшли на розгляд у звітному періоді більшість складають скарги - 7, що становить 58,3%, та 5 заяв, що становить 41,6 % від загальної кількості звернень. Повторних звернень не було.
За аналогічний період 2009 року до територіального управління державної судової адміністрації в Житомирській області надійшло 11 звернень громадян.
Аналіз статистичних даних про надходження звернень громадян у І – півріччі 2010 року свідчить про те, що їх кількість збільшилась на 1 звернення, або на 9,1 %.
Серед основних питань, що порушували громадяни в своїх зверненнях протягом звітного періоду, зокрема, було:
|
Всі звернення розглянуто в установлений законодавством термін та надано вичерпні обґрунтовані відповіді з роз’ясненнями питань, зазначених у скаргах та заявах.
На кінець звітного періоду нерозглянутих звернень немає.
До загальних місцевих судів Житомирської області у І - півріччі 2010 року на розгляд надійшло 143 звернення.
Із загальної кількості звернень переважну більшість складають заяви та пропозиції – 83, що становить 58,04 % та 60 скарг, що становить 41,96 % від загальної кількості. Також розглянуто 8 повторних та 11 колективних звернень.
За попередній аналогічний період ( І- е півріччя 2009 року) на розгляді в загальних місцевих судах Житомирської області знаходилося 156 звернень.
Із загальної кількості звернень переважну більшість складали заяви та пропозиції їх було - 85, що становило 54,4 %, та 71 скарг, що становило 45,5 % від загальної кількості звернень. Також розглянуто 3 повторних та 2 колективних звернення.
Аналіз статистичних даних за звітний період свідчить, що кількість звернень в порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилась на 13 звернень, або 8,3 %
В місцевих судах проводяться заходи щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян у всіх судах визначені конкретні працівники, з якими проводяться навчання з підвищення їх професійних знань. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах, семінарських заняттях.
Всі звернення розглянуто у встановлений законодавством термін. Заявникам надано вичерпні відповіді з роз’ясненням питань, зазначених у скаргах та заявах.
На кінець звітного періоду залишилось 1 нерозглянуте звернення в зв`язку з отриманням додаткової інформації.
Питання, що порушувались заявниками на особистому прийомі голови суду або його заступника загалом стосувались роз’яснення рішень прийнятих суддями, норм чинного законодавства та організації роботи суддів та суду. З цих питань протягом прийому надавались усні відповіді.
Більшість звернень надходило на тяганину при розгляді справ, на порушення процесуального законодавства та вирішення інших питань. У ході перевірок виявлено, що тривалий розгляд справ обумовлений причинами, які не залежали від суддів (неявка учасників процесу, заявлені клопотання, не доставка підсудних, призначення експертиз тощо).
Разом з тим у звітному періоді надійшло 5 обґрунтованих звернень.
Мають місце обґрунтовані звернення в Богунському, Ружинському, Лугинському районних судах щодо організації роботи суду, на дії працівників суду про неналежне виконання ними своїх посадових обов`язків. В Ружинському районному суді обґрунтованими визнані заяви громадян внаслідок їх правової необізнаності та не розумінням норм цивільно-процесуального та кримінально-процесуального законодавства. Судом надано своєчасні та обґрунтовані відповіді.
Дані випадки розглянуто на оперативних нарадах з працівниками апарату судів, винних осіб заслухано та вказано на недоліки. Крім того, вивчалися причини надходження скарг та вживалися необхідні заходи щодо їх усунення.
Звернень, які повернуто або залишено без розгляду з причин неналежного оформлення відповідно ст. 5 Закону України “Про звернення громадян”, не було.
По всіх зверненнях місцевими загальними судами Житомирської області проводились перевірки, громадянам надавались обґрунтовані, вичерпні письмові відповіді з роз’ясненням і посиланням на норми закону.
Організація роботи зі зверненнями в судах ведеться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об‘єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348, наказу ДСА України від 27 червня 2006 року № 69 „Про затвердження Інструкції про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в органах державної судової адміністрації”.
Кожне звернення оформляється в обкладинку і документи підшиваються у хронологічному порядку, аркуші провадження нумеруються і складається їх опис. Головами судів та їх заступниками ведуться журнали обліку особистого прийому громадян з організаційних питань. Письмові звернення, подані на особистому прийомі, реєструються на реєстраційно-контрольних картках та розглядаються відповідно до ЗУ «Про звернення громадян»
Особистий прийом громадян щодо питань адміністрування роботи суду проводиться головою суду або його заступником відповідно до наказу голови суду у встановлені дні прийому. Графік прийому розміщений на видному місці, зручному для огляду.
Також, до відома громадян доведено:
- графік особистого прийому громадян керівництвом ДСА України, порядок організації та проведення прийому громадян у ДСА України та територіального управліннях ДСА;
- зразок подання звернення ( заяви, скарги, пропозиції).
В місцевих загальних судах Житомирської області проводяться узагальнення роботи зі зверненнями громадян. Зазначені узагальнення зберігаються в наряді № 1,14 “Довідки про роботу суду з розгляду звернень громадян, доповідні записки та узагальнення за результатами вивчення цієї роботи”.
Територіальним управлінням ДСА в Житомирській області та місцевими загальними судами області щоквартально аналізується стан організації роботи з розгляду звернень громадян, вивчаються причини, які їх породжують та вживаються заходи щодо усунення.
Здійснюється контроль щодо недопущення порушень строків розгляду звернень. Інформація стосовно роботи з розгляду звернень громадян обговорюється на оперативних нарадах територіального управління.
Начальник ТУ ДСА
в Житомирській області В.В.Морей
Поліщук В.С.
37 23 63