flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ про стан роботи зі зверненнями громадян в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації в Житомирській області та місцевих судах Житомирської області в І – півріччі 2010 року

 АНАЛІЗ

про стан роботи зі зверненнями громадян в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації в Житомирській області  та місцевих судах

Житомирської області в  І – півріччі 2010 року.

 

Протягом звітного періоду до територіального управління державної судової адміністрації в Житомирській області надійшло 12 звернень.

Із загальної кількості звернень, які надійшли на розгляд у звітному періоді більшість складають скарги - 7, що становить 58,3%,  та 5 заяв, що становить 41,6 % від загальної кількості звернень.  Повторних звернень не було. 

За аналогічний період 2009 року до територіального управління державної судової адміністрації в Житомирській області надійшло 11 звернень громадян.

Аналіз статистичних даних про надходження звернень громадян у І – півріччі 2010 року свідчить про те, що їх кількість  збільшилась на  1 звернення, або на  9,1 %.

Серед основних питань, що порушували громадяни в своїх зверненнях протягом звітного  періоду, зокрема, було:

                                                                                                               

- на тяганину при розгляді справ

2

- на неетичну поведінку суддів та працівників суду

5

- на дії працівників суду

5

 

 

 

Всі звернення розглянуто в установлений законодавством термін та надано вичерпні обґрунтовані відповіді з роз’ясненнями питань, зазначених у скаргах та заявах.

На кінець звітного періоду  нерозглянутих  звернень немає.

До загальних місцевих судів Житомирської області у І - півріччі 2010 року на розгляд надійшло  143 звернення.

Із загальної кількості звернень переважну більшість складають заяви та пропозиції – 83, що становить 58,04 % та 60 скарг, що становить 41,96 %  від загальної кількості. Також розглянуто 8 повторних та 11 колективних звернень.

За попередній аналогічний період ( І- е півріччя 2009 року) на розгляді в загальних місцевих судах Житомирської області  знаходилося 156 звернень.

Із загальної кількості звернень переважну більшість складали заяви та пропозиції їх було - 85, що становило 54,4 %,  та 71 скарг,  що становило 45,5 % від загальної кількості звернень. Також розглянуто 3 повторних та 2 колективних звернення.

Аналіз статистичних даних за звітний період свідчить, що кількість звернень в порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилась на 13 звернень, або  8,3 %

В місцевих судах проводяться заходи щодо поліпшення стану справ, які спрямовані на забезпечення своєчасного і повного розгляду звернень громадян. Відповідальними за стан роботи зі зверненнями громадян у всіх судах визначені конкретні працівники, з якими проводяться навчання з підвищення їх професійних знань. Спрямовуються зусилля на проведення важливих організаційних заходів, систематичного вивчення стану організації роботи з розгляду звернень громадян, а отримані результати, з метою усунення виявлених недоліків та причин надходження скарг, обговорюються на оперативних нарадах, семінарських заняттях.

Всі звернення розглянуто у встановлений законодавством термін. Заявникам надано  вичерпні відповіді з роз’ясненням  питань, зазначених у скаргах та заявах.

На кінець звітного періоду залишилось 1 нерозглянуте  звернення в зв`язку з отриманням додаткової інформації.

Питання, що порушувались заявниками на особистому прийомі голови суду або його заступника загалом стосувались роз’яснення рішень прийнятих суддями, норм чинного законодавства та організації роботи суддів та суду. З цих питань протягом прийому надавались усні відповіді.

Більшість звернень надходило на тяганину при розгляді справ, на порушення процесуального законодавства та вирішення інших питань. У ході перевірок виявлено, що тривалий розгляд справ обумовлений причинами, які не залежали від суддів (неявка учасників процесу, заявлені клопотання, не доставка підсудних, призначення експертиз тощо).

Разом з тим у звітному періоді надійшло 5 обґрунтованих звернень.

 Мають місце обґрунтовані звернення в Богунському, Ружинському, Лугинському районних судах щодо організації роботи суду, на дії працівників суду про неналежне виконання ними своїх посадових обов`язків. В Ружинському районному суді обґрунтованими визнані заяви громадян внаслідок їх правової необізнаності та не розумінням норм цивільно-процесуального та кримінально-процесуального законодавства. Судом надано своєчасні та обґрунтовані відповіді.

 Дані випадки розглянуто на оперативних нарадах з працівниками апарату судів,  винних осіб заслухано та вказано на недоліки. Крім того, вивчалися причини надходження скарг та вживалися необхідні  заходи щодо їх усунення.

Звернень, які повернуто або залишено без розгляду з причин неналежного оформлення відповідно ст. 5 Закону України “Про звернення громадян”, не було.

По всіх зверненнях місцевими загальними судами Житомирської області проводились перевірки, громадянам надавались обґрунтовані, вичерпні письмові відповіді з роз’ясненням  і посиланням на норми закону.

Організація роботи зі зверненнями в судах ведеться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об‘єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348, наказу ДСА України від 27 червня 2006 року № 69 „Про затвердження Інструкції про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в органах державної судової адміністрації”.

Кожне звернення оформляється в обкладинку і документи підшиваються у хронологічному порядку, аркуші провадження нумеруються і складається їх опис. Головами судів та їх заступниками ведуться журнали обліку особистого прийому громадян з організаційних питань. Письмові звернення, подані на особистому прийомі, реєструються на реєстраційно-контрольних картках та розглядаються відповідно до ЗУ «Про звернення громадян»

Особистий прийом громадян щодо питань адміністрування роботи суду проводиться головою суду або його заступником  відповідно до наказу голови суду у встановлені дні прийому. Графік прийому розміщений  на  видному місці, зручному для огляду.

Також,  до відома громадян доведено:

-              графік особистого прийому громадян керівництвом ДСА України, порядок організації та проведення прийому громадян у ДСА України та територіального управліннях ДСА;

-              зразок подання звернення ( заяви, скарги, пропозиції).

В місцевих загальних судах Житомирської області  проводяться  узагальнення роботи зі зверненнями громадян. Зазначені узагальнення зберігаються в наряді № 1,14 “Довідки про роботу суду з розгляду звернень громадян, доповідні записки та узагальнення за результатами вивчення цієї роботи”.

Територіальним управлінням  ДСА в Житомирській області та місцевими загальними судами області щоквартально аналізується стан організації роботи з розгляду звернень  громадян, вивчаються причини, які їх породжують та вживаються заходи щодо усунення.

Здійснюється контроль щодо недопущення порушень строків розгляду звернень. Інформація стосовно роботи з розгляду звернень  громадян обговорюється на оперативних нарадах територіального управління.

 

 

 

 

Начальник ТУ ДСА

в Житомирській області                                                                            В.В.Морей

 

 

 

Поліщук В.С.

37 23 63